Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Örnie skrev 2010-06-03 11:30:40 följande:
    Vilken tur att den somaliska och irakiska skolan har så hög kvalitet på sin utbildning då nu när även 80-talisterna räknas som fjortisar.
    Varför drar du upp somalier/irakier för? I font give a ----. Vill andra "blattar" diskutera för sina grupper FINE. Jag är varken somalier EL Irakier.

Jaja, 80-talister kanske inte är fjortisar men det jag skrev skulle inte ha tolkats bokstavligen. Jag syftade mest på ansvar/utbildning m.m.

Så nu fick ni nåt och haka upp er på.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-03 11:43:57 följande:
    Fjortisar? Kan du räkna? Dessutom glömmer du en väsentlig sak. Under arbetskraftsinvandringen på 60-talet hade vi en FUNGERADE integration. Idag är den som du vet katastrofal.
    90-talister ÄR definitivt fjortisar. Jag räknar inte 15/20åringar som potentiella företagsjobbare. Gör DU?!
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-03 11:46:14 följande:
    Kräsna och krävande ja.. Då kan dom ta toppjobben så kan vi arbetskraftinvandra lite när det gäller skitjobben
    Världen ser inte ut som det gjorde på 60-talet. Inga av mina bekanta ÄR bredda att ta skitjobb. Inte dom som är hög utbildade.

Men jag ska inte störa din dagdrömmeri. Ha en bra dag och förhoppningsviss kommer du över dina fördomar. * Hoppas på det *
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-03 11:53:47 följande:
    Dom är ju redan här... så dom har väl redan bra jobb? Eller lever dom på bidrag?
    Du skrev arbetsinvandring och jag gav mina bekanta som exempel. Nej, dom bor kvar i Iran och skulle aldrig i livet tänka sig att flytta hit och jobba med skitjobb men SD håller ju på och fixar problemet genom att ta hit Kristna irakier så då är ju det löst...
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-03 11:52:53 följande:
    Mellan 2011-2014 då det kommer vara som värst är nog många av dessa redo för utmaningar på arbetsmarknaden. Varför skulle invandrare som kommer hit och inte kan språket vara bättre?
    Jag kan skryta om att min son pratar flytande/felfri svenska men han kanske ska flytta utomlands och fixa jobb eller?
  • I Blackrose I
    Plejaderna skrev 2010-06-03 12:02:07 följande:
    Inte är lösningen den nuvarande massinvandringspolitiken..det är knappast outbildade eller med för svenska förhållanden otillräckliga och/eller icke kompatibla utbildinngar invandrare från afrika eller mellanöstern som skall fylla luckorna..den sk "generationsväxlingen" är  också  kraftigt överdriven, många av de tjänster som blir vakanta dras helt enkelt in..tror knappast att svenska tjänstemannajobb kan besättas i någn större grad av nyanlända somalier eller mellanösterninvandrare..Ofta kommer invandrarna med sin familjer, som i sin tur belastar den offentliga sekorn. man får räkna  med att det ökade bidraget till skattekistan uppvägs av de ökade kostnaderna för de medföljande i form av hyresbidrag, sjukvård, skolor etc..invandringen kommer heller inte bidra till framtidens pensionskostnader..Detta är ett problem som inte invandringen kan lösa. Invandrarna kommer ju en dag också bli pensionärer. Det enda sättet att kunna betala utlovade pensioner är att höja pensionsåldern. Det är helt fel att tro att en ökad invandring kan minska det växande betalningstrycket av framtida pensioner!
    Varför går det så TRÖGT till här?!

Jag har flera gånger sagt att nuvarande invandringspolitiken suger nåt enormt. Det jag reagerar på är att främlingsfientliga vill ha bort utlänningarna som redan bor här. Jag har INGENTING emot att man har en struktuerad och fungerande invandringspolitik men jag vill inte höra att ALLA utlänningar som bor i Sverige är si och så.
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-03 12:05:08 följande:
    Och en sak till. Är han i arbetsför ålder då och välutbildad? Och kom på en sak till. Du skulle väl flytta utomlands? Du ville ju inte att dina barn skulle vara kvar i detta främlingsfientliga land.
    Ja, det är han kan jag lova. Smartare kille ska man leta efter.

Ja, tanken finns. Inte för att jag kommer göra det frivilligt men jag är såååååå förbannad trött på all tjafs om utlänningar hit och dit. Jobbar man inte och går på soc så gnäller alla att man tar deras skattepengar. Jobbar man och tjänar bra med pengar då måste man ju bara brottsling/Maffia eller så tar man svenskarnas jobb. TRÖTTSAMT.

Maken hittade sin bil med alla rutor nermejade för nån dag sen. Har jag gnällt över det? ( Nej, vi bor inte i "getton" ) Ska jag sitta och gnälla att alla svenskar är rasister och dom där svenska skitungarna som slog sönder bilrutorna MÅSTE ju ha detta i blodet. Det ÄR nog den svenska kulturens sätt att man slår sönder bilrutor. ELLER?
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-03 12:21:46 följande:
    Hur vet du att det var svenska ungdomar?
    Öhhh, för det första vet jag vilka killarna är och för det andra om jag inte visste vilka det är så tror jag knappast några utlänningar skulle ha något emot min mans nya bil?! Min man ser inte ut som en utlänning men nästan alla i området vet vem jag är. Har även fått höra från grannar om dessa ungdomar och motivet bakom. Bilen var nyköpt så min man skulle väl börja hata varenda svensk om han var lika trångsynt som vissa andra främlingsfientliga typer.
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-03 15:17:35 följande:
    Du menar att utländska ungdomar bara går på svenskars nya bilar då men inte utländska mäns bilar? Ja, det är väl samma sak då som att svenska ungdomar ger sig på utländska mäns nya bilar. Samma sak alltså!
    Ja, så kan man också tolka det om man vill vända och vrida på det för det finns ju inte idioter som rentav ÄR avundsjuka oavsett hudfärg/hårfärg. Nu råkar dessa killar vara just svenskar men jag dömer inte alla svenskar rakt av bara för det.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!