-
Vet du själv hur många gånger du har dragit upp din bil och dina döttrar? Vad är skillnaden? Får inte jag säga vilka det var som förstörde bilen men du och andra får måla upp utlänningar som värsta boven i vart och varannan inlägg/diskussion?!Joppis skrev 2010-06-03 15:27:07 följande:Nää...men du ville GÄRNA påpeka att det var SVENSKA killar. Du är av samma skrot och korn som vi andra
-
Roze skrev 2010-06-03 10:20:52 följande:Plajaderna
Om inte Du eller resten av den svenska folket ser en som en svensk varför ska jag lura mig själv och tro att jag är svensk? Varför ska jag tuta i mina söner att dom ÄR svenskar?! Nej, förstår fortfarande inte.
Menar du att man bara kan känna samhörighet med den svenska samhället om man Är/känner sig som en svensk?
Nej, det tycker jag inte. Jag jobbar, betalar skatt och gör mina plikter gentemot staten och den svenska samhället som en medborgare INTE som en Wannabe svensk.
Jag bryr mig inte om afrikaner/Irakier m.m. Jag är iranier och kämpar för min egen grupp etnicitet och dom fleeeeeeesta iranier jag känner och har kännedom om Jobbar och ÄR välutbildade. Du vet utlänningar ÄR inte en homogen klump men det är som att tala till en .........
Vad har du för belägg att minoriteten av utlänningar jobbar?!
Varför skulle inte Sverige ta emot invandrare? Vilka tycker skulle/ska bygga upp Sverige? Om några år så går alla 40-talister i pension. VILKA ska jobba tycker du? Kristna irakier?! Yeah right...
Sen vill jag veta vad du menar med ( NI )?! Förklara gärna.
Plejaderna
Väntar fortfarande på respons till ovanstående inlägg om du vill fortsätta diskussion. -
Va mumlar du om?!Maxipaxi skrev 2010-06-08 18:20:26 följande:Patetiskt med folk som lever kvar i & idealiserar det gamla landets kultur. De lever kvar i någon slags drömvärld. Om det är så fantastiskt i Iran, varför flyttar du inte dit då? Nej, då skulle du vakna upp ur din dröm, inse att du inte skulle önska ens din värste ovän den religiösa diktaturen i ett land som alltjämt befinner sig i medeltiden.
Vad har ett lands kultur med landets regering att göra? Förklara gärna är du snäll. Ja, jag är stolt över att va iranier och älskar den persiska kulturet men jag avskyr landet nuvarande regering. Vad har dessa med varandra att göra? Förstår inte hur du tänker. Tro mig, skulle dom där slemmiga, äckliga mullorna lämna Iran ifred så skulle jag va den första som satte mig på ett plan dit. Nej, jag önskar inte min värsta fiende att bo i nuvarande Iran men fortfarande har det inte nåt att göra med dess kultur och seder som jag avgudar... -
OCH för femtielfte gången så vill jag veta vilken svensk kultur som hotas av utlänningar. Dessutom så fick jag ingen respons på inlägget jag skrev till dig...Maxipaxi skrev 2010-06-09 10:27:37 följande:Nej då, sverigedemokraten idealiserar ju hemlandets kultur, inte en kultur som han lämnade/tvingades att lämna. Fast du kanske har svårt att inse denna skillnad.
-
Men jag slutade dagis för snart 25år sen. Har ingen lust att leka ole, dole , doff ( Nåt sånt ). VILKEN svensk kultur hotas av utlänningar?! Var god svara på frågan.Maxipaxi skrev 2010-06-09 16:13:48 följande:Skriv din åsikt så skriver jag min! -
SD tjafsar ju om att utlänningarna hotar den svenska kulturen så jag frågade vilken kultur som hotas? Inte svårare än så...Maxipaxi skrev 2010-06-09 17:11:18 följande:Vilket inlägg citerar du? -
Ehhhh.....öhhhhhh......VAD?!ViceGuy skrev 2010-06-09 18:10:01 följande:Toleransen gentemot utlänningar t.ex. Framförallt muslimer och andra från MENA-länderna.
Nej, ta omd et där en gång till för jag förstod inte ett ord av det där. Skulle toleransen vara en svenskt kultur menar du el.....nej, ta om det är du snäll! -
Nu är det ju inte välutbildade svenskar som väljer att rösta på SD utan en massa bondetyper som är avundsjuka på pizzabagaren som tjänar minst tredubbelt så mycket. Alla svenskar jag umgås med har INTE synsättet du och vissa andra vill måla upp men så är inte dessa svenskar några bönder med IQ under 50. Jag tror inte på det argumentet för fem öre. Dessutom måste jag nog ta upp det igen att KULTUR som är specifik för ett land är något som enbart görs i det landet och tolerans-förmågan ÄR knappast unik för svenskar.ViceGuy skrev 2010-06-09 18:19:55 följande:Ja det är ganska typiskt svenskt att vara tolerant gentemot andra folk och kulturer. Detta är dock något som har förändrats väldigt starkt de senaste åren. Om fallet inte hade varit så så hade SD knappast fått så starkt stöd, samt att omröstningarna huruvida vi vill ha fler invandrare eller inte hade sett helt annorlunda ut. -
" Menar du på fullt allvar att definitionen av kultur är när ett specifikt land, och endast det landet, tar del av aktiviteten? "ViceGuy skrev 2010-06-09 19:06:41 följande:Kan du sluta framställa dig själv som ett retard hela tiden? Jag vet att du inte är det så lägg ner.
SD har visat sig ha starkt stöd från nästan alla grupper. Finns exempelvis många icke-muslimska invandrare som stöder SD. Förr i tiden var det säkerligen så att många sk "bönder" röstade på SD, idag är det helt annorlunda.
Du är så grym med dina jämförelser.
"Dessutom måste jag nog ta upp det igen att KULTUR som är specifik för ett land är något som enbart görs i det landet"
Läs det där igen och ta 10 sekunders betänketid. Menar du på fullt allvar att definitionen av kultur är när ett specifikt land, och endast det landet, tar del av aktiviteten?
Det skulle innebära att saker som jul, fotbolls-vm och vattenpipsrökning inte räknas som kultur, då flera länder uttrycker dessa aktiviteter.
"och tolerans-förmågan ÄR knappast unik för svenskar."
Vet inte vem som påstått det heller. Så den frågan får du ta med någon som påstår det...
JA
" Det skulle innebära att saker som jul, fotbolls-vm och vattenpipsrökning inte räknas som kultur, då flera länder uttrycker dessa aktiviteter. "
Exakt.
" Vet inte vem som påstått det heller. Så den frågan får du ta med någon som påstår det... "
Du?! I inlägg #1571 eller?
-
Och om vi nu säger att tolerans-grejen skulle vara en svensk kulturellt sak som hotas av utlänningar så vet jag verkligen inte hur svenskarna definierar tolerans.ViceGuy skrev 2010-06-09 20:33:02 följande:sv.wikipedia.org/wiki/Kultur
Läs på. Du har absolut noll kunskap av begreppet kultur verkar det som, så det blir tufft att debattera icke-existerande hittepå begrepp som du uppfinner själv.
Jag skrev att det är "ganska typiskt svenskt". Hur du sen får det till "Unikt för svenskar" är något du gärna får dela med dig av.
Trollar du bara nuförtiden eller?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tolerans
" Samhällelig tolerans betecknar att samhället accepterar andra politiska åsikter, religioner och etniciteter än de som för tillfället är dominerande. Begreppet är närbesläktat med politisk liberalism. "
" Individuell tolerans betecknar en människa som accepterar att människor i hennes omgivning avviker från denne själv och hennes primära etnicitet på olika sätt. "
PÅ VILKET sätt har utlänningarna kraschat den svenska toleranssynsättet?! Förklara gärna.