Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

BigDaddy skrev 2010-04-28 15:38:01 följande:
    Jag tycker det låter som du är mycket arg och därav mycket förbannad. Ilska är absolut din huvuddrivkraft i dessa forum och trådar. När man är så arg och förbannad som du är, med vad man anser vara tydliga personliga skäl och grunder som legitimerar denna ilska, så handlar och beter sig därefter. Att dölja eller hålla inne sådant är det nog inte tal om för det är för starkt och för överväldigande att hållas i schack. Låt mig fråga så här då: Finns det en risk att en så pass arg, ilsken och förbannad människa inte längre förmår (eller en mycket nedsatt förmåga) att se nyanser, skillnader och grader? Finns det inte en risk att en så pass arg, ilsken och förbannad människa kommer till förhastade slutsatser om en rad företeelser som rimligtvis bör ha flera olika tolkningar och förklaringar?Finns det dessutom inte en risk att denna person skapar självuppfyllande profetior i att han/hon skickar ut signaler som baserar sig på att denna är väldigt arg, förbannad och ilsken? Signaler som vi konstaterat inte går att dölja då känslorna är starka och svåra/överväldigande att hålla i schack? Signaler som påverkar omgivningen tydligt och starkt även om den ilskne inte uppfattar detta, möjligen förblindad av sin egen ilska? Finns det inte en risk att de övertramp som denna ilskna, arga och förbannade människa då och då med allra största sannolikhet begår när den låter sig styras av sin ilska skapar förväntningar hos dennes omgivning som själva kanske tampas med egna anledningar/skäl till egen ilska? Förväntningar som sedan i sin tur skapar förutsättningar för att den ilskne åter igen upplever det som att han/hon får bekräftelse på de legitima anledningar denne uppfattar att den har för att vara ilsken och förbannad? Detta kan naturligtvis även beröra de i omgivningen som inte alls besitter någon ilska men ändå bli föremål för övertrampet från den ilskne? Finns det inte en risk att man, genom den osaklighet som oundvikligen uppkommer när man är driven av att vara arg och ilsken förmedlar denna ilskna och förbannade osaklighet vidare till sin nästkommande generation och därigenom cementerar för framtiden ovanstående fyra beskrivna risker och potentiellt negativa följder? Kanske även denna femte risk också då den nästkommande generationen, genom att genomleva ovanstående beskrivna fyra risker/följder oundvikligen hamnar i en ofrånkomlig situation där risk nr fem också blir verklighet?
    Förstår du nu vad jag menar med att attityden har ändrats....hos väldigt många.
  • Joppis
    BigDaddy skrev 2010-04-28 14:05:48 följande:
    Varför kan du inte rösta på Moderaterna istället? Jag vill slå ett slag för dem här. Varför skulle SD göra något bättre än Moderaterna?
    Moderaterna? Röstar du på dom?

">

• Joppis
    BigDaddy skrev 2010-04-28 15:44:12 följande:
    Jag skulle uppskatta, tacksamt, om du besvarade de fem punkterna/riskerna/farhågorna/följderna jag listat. Tackar på förhand.
    Ett svar.... Nån gång blir bägaren full. Och då blir det så för många.
  • Joppis

Sånt här matar attityden... Är det konstigt?

Ärligt alltså... Är det konstigt?

">

• Joppis
    BigDaddy skrev 2010-04-28 16:05:22 följande:
    Är du själv moderat?
    Ja, jag är moderat.
  • Joppis
    BigDaddy skrev 2010-04-28 16:13:03 följande:
    www.dn.se/nyheter/valet2010/reinfeldt-karnan-...Här kan du se vad Freddan tycker. Vad gäller det uttalande som du youtube-länkat till så handlar det om försörjningsstödet och hur det kan ha gått upp i vissa kommuner (Ohly påstår att det har det och Freddan försöker kontra men sen kommer på sig själv att det kanske det har gjort men bara i vissa kommuner). Därmed vill han tala om det separat. Inget uppseendeväckande överhuvudtaget och knappast något som skapat några större ringar på vattnet. Jag tog upp moderaterna för de är konservativa i sin bas och lockar traditionellt till sig den typen av element ur det svenska samhället. De har också en hård linje, arbetslinjen, och är inte rädda att ta i vad gäller invandringen. Se bara på Tobias Billström t.ex. Så därför frågar jag om varför man väljer SD framför Moderaterna? De har ju en sammanhängande politik som visat sig vara bra för Sverige i många avseenden.
    Jag röstar inte på SD...och tänker inte heller göra. Inte i årets val iaf.
  • Joppis
    BigDaddy skrev 2010-04-28 16:30:22 följande:
    Om vi leker med tanken dock. Varför inte? De har ett mycket tydligare program mot just det som gör dig så jävla förbannad och arg, eller hur? Det måste du väl ändå medge? Där Freddan så tydligt tar avstånd från just konsekvenserna av att ge efter för sin ilska och förbannelse så bejakar ju SD detta. Mer än så, det legitimerar det och ger det utrymme att få utlopp. Varför hålla dig till Freddan och Borgen då? Än en gång, de enda klart lysande stjärnorna på den svenska politiska himlen.
    För att jag väntar på Freddans nästkommande 4 år och hoppas att han tar tag i frågan på allvar då.
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-04-28 16:37:04 följande:
    Personligen klarar jag mig utan samtliga, men det är en helt annan femma.
    Ja, det är en helt annan femma.
  • Joppis
    BigDaddy skrev 2010-04-28 16:40:01 följande:
    Fast du ser ju var han står i frågan, eller hur? Jag kan ge dig fler länkar på detta om du behöver det? Så några SD-liknande förslag om assimilation och begränsning av islam lär det inte bli.
    Jag vill ha ordning på integrationen.... Det vill Freddan oxå. En reparation av integrationen som Sossarna skötte katastrofalt under många år.
  • Joppis
    BigDaddy skrev 2010-04-28 16:41:50 följande:
    Men SD tänker ju göra det nu! Varför låta det gå ytterligare 4 år av denna misär av svartingar, brott och ihjälslagna gamla tanter?
    Ja, det är ett problem med svartingar, brott och ihjälslagna tantar (och uppeldade kaniner m.m)....

Eller är det inte så?
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!