Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Roze skrev 2010-05-10 11:33:43 följande:
    Men jag tycker också man ska ta tag i invandrarpolitiken här i Sverige eftersom nuvarande suger nåt enormt men det jag reagerar mot är att SD vill ha bort invandrarna som bor i Sverige...( Helt alla blattar )
    Kan du hänvisa til len källa där SD uttryckt sig så?
  • Joppis
    Roze skrev 2010-05-10 11:43:09 följande:
    www.dn.se/nyheter/politik/sd-vill-vassa-invan...Måste logga ut men ger dig gärna fler artiklar när jag kommer tillbaka senare idag om du vill. " Sd vill tvinga den som önskar ta hit make eller sambo från ett icke-nordiskt land att betala en avgift. Och den flykting som inte kan lova att själv under fem år försörja sin anhörig får helt enkelt avstå från återförening med minderåriga barn, makar och föräldrar. Den som gömmer flyktingar ska dömas till fängelse. Invandrare och asylsökande som begår brott ska lättare kunna utvisas, vilket enligt partiledaren Jimmie Åkesson i en färsk intervju i Göteborgsposten tolkas som att hela invandrarfamiljer ska kunna utvisas om ett av barnen snattar. "
    Det där handlar om restruktiv invandring. Det är precis det vi behöver nu när integrationen är åt helvete.
  • Joppis
    Roze skrev 2010-05-10 16:00:23 följande:
    Vill nån va snäll och förklara för mig vad skillnaden mellan "blatte invandrare" och "nordiska invandrare" ÄR? Som sagt så är ju finländare/Finnar ( Nöjd Maxi? ) verkligen sveriges mest skötsamma "invandrare" eller hur?
    Tempramentet? En finne är oftast bara lite full, spottar och fräser
  • Joppis
    Roze skrev 2010-05-10 16:12:50 följande:
    Finlandsfärjan/våldtäckter/sex-köp/koppleri/rysska -flickor/illegala-alkohol import...nja, " bara lite full, spottar och fräser " håller inte Joppan. Tycker du inte det?Men det kanske är mera accepterad att finländare ( Ja, Maxi man kan använda bägge orden ) begår dessa brott? dom är ju trots allt blonda och blå ögda...

”invandrade personer är klart överrepresenterade i brottsstatistiken. Invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. Denna överrepresentation gäller praktiskt taget alla typer av brott, men den växer avsevärt, till 300 eller 400 procent, när det gäller grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt” (DN-Debatt 051212).

Rojas noterar att invandrare från Mellanöstern svarar för den största delen av grova brott. Anmärkningsvärt är att det dröjde ytterligare ca ett halvår innan rapporten slutligen offentliggjordes och då i ett sådant skick att det är mycket svårt, i vissa fall omöjligt, att utläsa somliga av de av Rojas anförda siffrorna.

• Joppis
    Roze skrev 2010-05-10 16:23:09 följande:
    Vill du förklara vad man menar med brottsstatitiken? Anmälda brott?Dömda brott?misstänkta brott?Vad? Jag har redan visat artiklar på att invandrarna misstänks och anmäls för brott oftare än svenskar även när man saknar grund för dessa.
    "Finlandsfärjan/våldtäckter/sex-köp/koppleri/rysska -flickor/illegala-alkohol import...nja, " bara lite full, spottar och fräser " håller inte Joppan. Tycker du inte det?"

Vart har du statistik på ovanstående uttalande?
  • Joppis
    Roze skrev 2010-05-10 16:34:07 följande:
    Ta en titt på Robert Ashbergs program som jag nu har glömt namnet på...
    Ta en titt på Hasse Aros program... och lyssna på Leif G W Persson lite.
  • Joppis
    Roze skrev 2010-05-10 21:36:12 följande:
    Finnar har plats nummer 3 i brottsstatistiken. Nu kan jag inte statistik men har man lyckats som ett enda nationalitet ta nummer 3 då måste det ju vara så att man har flest brottslingar eller?!Nummer 2 är " mellanösterländer " men jag visste inte att mellanöster består av enbart två länder... ( I artikeln jag har hittat så står det att det är två länder som tillsammans har tagit plats två 2 ) Första plats är etniska svenskar. Så varför ÄR finnar mer accepterade som brottslingar?!
    Är finnar lika representerade i grova våldsbrott, dråp och mord som nummer 2?
  • Joppis
    Roze skrev 2010-05-10 21:56:38 följande:
    Säg det du? Det var du som skrev "fulla finnar som ...." Vad skulle en full finne klara av för brott om inte det du frågar efter? Eller du tror kanske att finnar ÄR så IQ-begåvade att dom i onykter-tillstånd klarar av intelligent-brott?!
    Vi vet båda svaret..... Hur många finnar ser man på efterlyst?
  • Joppis
    Roze skrev 2010-05-10 22:14:42 följande:
    www.zaramis.nu/blog/2008/02/10/brottslighet-o.../* Känner att jag kan ge dig hur många artiklar som helst men att du inte kommer ändra dig *
    "Efterlyst är ett program som nästan uteslutande handlar om grova våldsbrott som mord, misshandel, rån och sexuella övergrepp. Inte ens om brottslighet som sker inom hemmets väggar utan om den som låter sig fångas på övervakningsbilder från tunnelbanan, köpcentrum och affärer i våra större städer.
    Om den här typen av kriminalitet kan man säga två saker. För det första att alla dessa brott begås av mindre än en procent av hela befolkningen och detta alldeles oavsett om vi talar "svenskar" eller "invandrare". För det andra att yngre män med invandrar- eller flyktingbakgrund är mycket kraftigt överrepresenterade bland de gärningsmän som begår sådana brott"
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!