Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Maxipaxi skrev 2010-05-10 23:58:53 följande:
    Hahahaha..."det är ju sådär de brukar se ut tyvärr", säger han samtidigt som bilderna av kulturberikarna visas upp. Hade inte sett detta men otroligt kul. Han glömde nog bort att han satt i TV, och sa helt plötsligt det han verkligen tänkte. Inte vem som helst heller, han är ju dock kriminologiprofessor och Sveriges största auktoritet i sammanhanget.
    Han säger bara som det ser ut i verkligheten....
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-05-11 10:03:40 följande:
    Och på tal om att simplifiera SDs framgångar, så är nog de flesta överens om att de rider på missnöjets våg. Det är knappast revolutionerande politik (om än god semanik) som gjort att de nästan får vara med och leka med de stora pojkarna.Men visst, man ska inte underskatta någon eller något, det är absolut inte det jag menar.
    Och vad händer/kommer att hända om bara "missnöjet" växer?
  • Joppis

Undrar om Mona Sahlin har alla indianer i kanoten....

"På frågan om samarbetet med Sverigedemokraterna, om partiet kommer in i riksdagen, stod hon fast vid vad hon och de rödgröna sagt tidigare.

– Jag tänker aldrig någonsin att samarbeta med Sverigedemokraterna. Vi demokratiska partier behöver inte låta dem få inflytande, även om de har valts in av väljarna. Det kommer jag aldrig medverka till i Sverige, sa Sahlin"

• Joppis
    Maxipaxi skrev 2010-05-11 10:38:56 följande:
    Mona S. är SAP:s mest odugliga partiledare genom tiderna. Kanske sumpar hon t.o.m. chansen att få bort Alliansen, vilket borde vara lätt med tanke på omständigheterna. Å andra sidan är det knappast hennes fel, utan felet ligger hos de partikamrater som röstade fram henne. De borde ju ha vetat vad de skulle få.
    Hon har iaf inte fått greppet om vad demokrati är!
  • Joppis
    Roze skrev 2010-05-11 11:10:47 följande:
    Just nu känns det som om jag ställer frågor som jag nog inte kommer få svar till men visste ni att när det var arbetskraftsinvandring så var invandrarnas brottslighet mindre än svenskar? Till och med hälften än svenskar? Tycker ni inte att istället för att sprida propaganda så ska man istället få dessa "invandrare" i arbetsmarknaden? Eftersom statistiken visar att brottsligheten sjunker när folk är sysselsatta så vore det kanske en lösning istället för att göra livet ännu mer surt för dessa redan utsatta människor?
    Hur ska vi sysselsätta alla Svenskar då? Ska vi prioritera att sysselsätta invadndare för att få ner brottsligheten?
  • Joppis
    Roze skrev 2010-05-11 11:22:43 följande:
    Åh Joppan, du ger mig huvudvärk. Du vet ju att du kan mer än så. Varför envisas du att spela d*m?! Vart har JAG skrivit att man BARA ska sysselsätta invandrare??Slår vad om att majoriteten av dom som röstar på SD är arbetslösa svenskar som inte lyckas få ett jobb och som sitter och stör sig på pizzabagaren som tjänar miljoner per år.
    Tror inte dom störs sig så mycket på pizzabagaren då många av dom blir rejält upptaxerade varje år (blir så när man bara slår in varannan pizza i kassan).

Tror för övrigt att det är långt ifrån arbetslösa som röstar på SD. Snarare tvärtom. Välbärgade svenskar tror jag mest på faktiskt.
  • Joppis
    Roze skrev 2010-05-17 14:00:32 följande:
    Trodde det var en diskussion...Vad är det du vill ha sagt? Att invandrare ÄR sämre i skolan? Knappast. Har redan lagt fram bevis att vissa invandrargrupper ÄR till och med bättre utbildad än svenskar och att invandrarbarn allt oftare utbildar sig till vidare än svenskar. Om det är så som du säger ( Vänligen lägg fram källa ) så är det fel på skolundervisningen och inte på eleverna ( invandrarbarn ). Personligen tycker jag svenska skolor saknar diciplin nåt enooooooormt men det är en annan diskussion...Vad tycker du om nedanstående artikeln? Dom som är insatta VET att mellanöster-barn ÄR bättre på matte än svenskar. Vad har du för kommentar där?! nyheter24.se/nyheter/inrikes/244250-svenska-e...
    Jisses vad du breder på ... Har lärt mig nåt nytt idag. Invandrare ÄR bättre på det mesta än vad svenskar är

Dom som är insatta vet oxå att personer från mellanöstern är oftare inblandade i brott här i sverige än övriga invandrare. Men dessa kanske inte är intresserade av matte?
  • Joppis
    BigDaddy skrev 2010-05-17 15:48:17 följande:
    Joppis, du har påtalat det här med att folk från Mellanöstern oftare är inblandade i brott? Vad menar du med det? Jag har menat att fråga men det har kommit upp annat hela tiden. Menar du att de är misstänkta för brott oftare? Alltså att en högre procent av de personer som har bakgrund i mellanöstern är oftare misstänkta för brott relativt sett till deras totala antal här i Sverige? Är det för alla brott som man kan lagföras för? Jag försöker förstå vart du får siffrorna ifrån och vad de egentligen innebär.
    Inte bara misstänkta. Dömda oxå, i synnerhet när det gäller våldsbrott, mord, dråp.
  • Joppis

"Ju grövre brottslighet det är fråga om, desto större är invandrarnas andel. Den största andelen återfinns för våldtäkt, 38 procent, för så kallad överfallsvåldtäkt utomhus 47 procent. När det gäller mord/dråp har 30 procent av brotten registrerats på invandrare"

Källa: BRÅ

• Joppis
    Roze skrev 2010-05-17 17:02:20 följande:
    Men välkommen tillbaka Joppan. Hade börjat sakna dig. Jag vet att statistik inte är populärt hos dig...
    Inte hos dig heller (eller många andra) ni vill hela tiden "skjuta" över det statisktiska ansvaret på andra, än dom som bär på det.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!