• hughme

BF Januari 2011, följas åt?

plussade i fredas på bim - 2 :)

vore kul me fler som har BF i jan 2011, om allt går som de ska för oss vilket jag hoppas!

var har ni för symptom? och är de nån mer som har ömma bröst, alltså.. RIKTIGT ÖMMA bröst? jag har de konstant men på nätterna är de ett helvete! vaknar av "smärtan" och på morronen känns de som dom ska ramla av för dom e så tunga o jävliga! varför mest ont på natten, liksom?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 02:10
    Som de flesta härinne vet så fick jag tyvärr MF, bekräftat 5 maj :( Men hoppas på att snart dyka upp i en ny BF tråd!

Önskar er ALLIHOP ett STORT LYCKA TILL!

(jag hänger kvar och följer er, och fortsätter hoppas att jag får behålla nästa graviditet..)

• Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?
  • denimbee

toksnippa: vincent somnar också kring 19 tiden, och om han inte somnar direkt när vi lägger ner honom så. brukar vi ta upp honom igen och försöka efter en stund igen, är han trött somnar han alltid direkt utan 'tjafs'...och är han fortfarande pigg när han hamnar i sängen så blir han bara arg

• toksnippa
    denimbee: haha ja man hittar ju sina sätt helt enkelt hur det funkar för var och en. Jag har varit bestämd redan från början att ska det sovas, så ska det. Då tar jag inte upp honom i onödan. Och inte lämna sovrummet. För oss funkar det riktigt bra. Nog blir Mileon arg emellanåt när han anser sig vara "pigg" - dock kan det vända på fem röda och så tvärslocknar han.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • högbergarna

Gjorde Ebbas doptårta igår. Ganska nöjd. Ska skriva namnet idag.

Ebba har idag fått sin första tand. Jajjamensan!! :) Nu får gärna de andra spricka upp oxå så vi kan få det lite lugnare!! Mycket klagande o svårt att komma till ro o somna.  
  • LokesMammi
    högbergarna skrev 2011-07-23 09:57:40 följande:

Gjorde Ebbas doptårta igår. Ganska nöjd. Ska skriva namnet idag.

Ebba har idag fått sin första tand. Jajjamensan!! :) Nu får gärna de andra spricka upp oxå så vi kan få det lite lugnare!! Mycket klagande o svårt att komma till ro o somna.  
    Vilken häftig! Snygg!
    Den andra tanden kommer snabbt efter första. Gjorde det här. Mycket lugnare blir det. Så skönt! =)
    Loke 11/1-11
  • högbergarna
    LokesMammi skrev 2011-07-23 10:13:04 följande:
    Vilken häftig! Snygg!
    Den andra tanden kommer snabbt efter första. Gjorde det här. Mycket lugnare blir det. Så skönt! =)

Mmm men här verkar det vara tandexplosion på g. Fyra svullna i nedre o samma uppe. Eller ja nu har ju en av de svullna spruckit igenom nere. Med sonen märkte jag aldrig av ngt tandande. Plötsligt hade han tänder bara.. Ebbas humör däremot är långt ifrån glatt oftast nu!!!

Tackar. Är total nybörjare på tråtor men det e kul!! Allt går att äta! 
  • denimbee

oj här var det många som får tänder, vincent har inte en tillstymmelse till tänder och han blir ju 8mån snart...men säkerligen kommer de snart med buller och bång! har fått problem att amma också, han vägrar ta bröstet på dagen, går att amma på natten när det är mörkt, men är det ljust vill han hellre leka och blir bara arg om jag försöker amma honom. lite tråkigt eftersom jag hade velat amma ett tag till, men jag pumpar och ger honom i flaska och då går det. dock äter han ju gröt och vanlig mat också, så antar att han klarar sig!

• Mammatillnoah

hej här har vi haft de ganska kämpigt efter måndagens spruta noah reagerade egentligen som man ska med lite feber som försvann på tisdagen men sen på torsdags kvällen så fick han tillbaka febern och inte lite häller 39,2 som mest men natten till idag så var den som bortblåst helt otroligt det där egentligen !! natten till fredag så hadde han JÄTTE ont men var det vet jag inte han sov i 40 min och sen var han vaken allt mellan 45 min -2 timmar jag satt och masserade magen då låg han bara helt stilla och tittade i 2 timmar det var nog ändå magen som spökade tror jag .. sen hade han som sagt feber hela torsdagen och skratade inte ens när han såg sin farfar som kom på besök . i vanliga fall brukar han bli hysterisk!! men idag är det bra så snart kommer sambon hem efter jobbet och då blir dte en promenad emellan skurarna så lillen får komma ut lite han också

på måndag går Sambon semester 2 veckor blir det!! vår första riktiga semester och man får betalt känns underbart första veckan kommer att tillbringar i stugan en bit härifrån och närsta fredag så åker vi till falkenberg och blir där i en vecka ska bli supper gott att bara få vara vår lilla familj. blir även en sväng till ullared svärföräldrarna kommer och hälllsar på oss i falkenberg så då får det bli en runda dit..

Högnergarna -kanon fin tårta du gjort =)

• lindaalbert

En fråga till er som fått tillbaka tant röd. Blev er mer riklig efter graviditeten?? Känns som syndafloden. Trodde att första vändan var en gångsföreteelse, men det verkar inte som det. Jobbigt, känner sig så ofräsch :(

Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?