• hughme

BF Januari 2011, följas åt?

plussade i fredas på bim - 2 :)

vore kul me fler som har BF i jan 2011, om allt går som de ska för oss vilket jag hoppas!

var har ni för symptom? och är de nån mer som har ömma bröst, alltså.. RIKTIGT ÖMMA bröst? jag har de konstant men på nätterna är de ett helvete! vaknar av "smärtan" och på morronen känns de som dom ska ramla av för dom e så tunga o jävliga! varför mest ont på natten, liksom?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 02:10
    Som de flesta härinne vet så fick jag tyvärr MF, bekräftat 5 maj :( Men hoppas på att snart dyka upp i en ny BF tråd!

Önskar er ALLIHOP ett STORT LYCKA TILL!

(jag hänger kvar och följer er, och fortsätter hoppas att jag får behålla nästa graviditet..)

• Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?
  • radhusmamma
    Aint Your Fairytale skrev 2011-08-04 10:07:30 följande:
    Alice bubblar på som sjutton ibland och nu har hon börjat låta annorlunda. Kanske är de där vokalena då hon ibland säger "nej" och även "mamma" har kommit, hehe.

Hoppas ni får reda på snart ifall det skulle vara något fel på honom...

Förhoppningsvis är det ju inget fel. Ser jag till helheten så upplever jag inte att han är "konstig" eller så. Han följer sin utveckling i övrig. Det var inte så att hon på BVC heller trodde att nåt vara fel på honom, utan de har som rutin att följa upp det. Han svarsjollrade när han var mindre..

Jag vet inte om det kan bero på att han är rätt motorisk av sig. Han satt mycket tidigare än våra två andra barn (från 5,5 månad utan att stödja med händerna) och han rullar, rullar och rullar, samt drar sig fram.

Det jobbiga är när man börjar oroa sig... och jag är rätt orolig av mig. :-/ Innerst inne tror jag dock inte att han har autism, för han är liksom social (utöver svarjollret då). Älskar att vara med hela familjen och svarsler hela tiden. Men jag kan ändå inte släpppa det...
  • LokesMammi
    radhusmamma skrev 2011-08-04 10:39:50 följande:

Förhoppningsvis är det ju inget fel. Ser jag till helheten så upplever jag inte att han är "konstig" eller så. Han följer sin utveckling i övrig. Det var inte så att hon på BVC heller trodde att nåt vara fel på honom, utan de har som rutin att följa upp det. Han svarsjollrade när han var mindre..

Jag vet inte om det kan bero på att han är rätt motorisk av sig. Han satt mycket tidigare än våra två andra barn (från 5,5 månad utan att stödja med händerna) och han rullar, rullar och rullar, samt drar sig fram.

Det jobbiga är när man börjar oroa sig... och jag är rätt orolig av mig. :-/ Innerst inne tror jag dock inte att han har autism, för han är liksom social (utöver svarjollret då). Älskar att vara med hela familjen och svarsler hela tiden. Men jag kan ändå inte släpppa det...
    Det är bra att dom kollar upp honom! Hur får du reda på om han har autism?
    Jag är hela tiden orolig för att Loke ska ha nåt syndrom! =)
    Loke 11/1-11
  • högbergarna

Eftersom han har ögonkontakt och svarsler så skulle inte jag oroa mig för autism. Ett leende är en kommunikation! Utvecklingen går inte bara framåt utan ibland upp o ner i vågor oxå. Jollret kommer säkert tillbaka.

Ebba mest smackar med oss. Alltså hon pratar mest hela dagarna men favoriten att kommunicera med oss på är att smacka högt med tungan. Det tycker hon är skitkul. :)

Nu är ju Ebba lite över 7 månader.. hon äter nu välling BARA på morgonen o knappt ens det. Hon vill inte äta ur flaska. Å hennes mun har inte hängt med för större bitar klarar hon inte att äta. Jaa så nu är det lite välling på morgonen sedan frukt eller yoghurt som mellanmål, mat till lunch, frukt eller yoghurt till mellanmål igen o sedan mat igen o sen sova för natten. Gröt ratar hon. Har försökt alla sorter! Dyrt detta!! Har öven försökt med egengjord gröt men icke. Har prövat 5 olika sorters välling oxå o icke det heller. Fick hon skulle hon gladeligen äta typ köttfärssås o spagetti alla mål. Haha!     
  • Mammatillnoah

Noah skriker mest hela tiden alltså inte ledsen eller arg skrik utan mer gapar jätte högt. Han bubblar, skrattar varje morgon när han vaknar så ligger han och pratar med sig själv innan han skriker till och berättar att nu vill jag komma upp! Noah blir 6 månader om ca en vecka

Hoppas det inte är något med Olle och att hörsel testet visar bra

• fruoch2barn

Jag tror som Högbergarna att om han ler och vill ha kontakt med er så är det nog ingen fara. Jag förstår om du är orolig och för du ska kunna känna dig lugn är det nog bra att kolla, men jag tror det skule vara andra tecken också om det vore autism. Alla barn uttvecklas ju olika snabbt på olika områden och Olle kanske "lägger allt krut" på det fysiska just nu.

Alexander säger "mamamamama" och "babababa" ganska mycket men vissa dagar mer än andra. Han vänder sig även om när man ropar på honom och tittar på lampan, mig och pappa när man frågar. Men just nu är han mycket ledsen och biter på allt. Tänderna i överkäken är på G och så är det väl uttveckling på gång också, men jobbigt är det att han aldrig verkar nöjd dessa dagar. Han kan sitta korta stunder själv och rullar som en blixt. Han ålar lite bakåt och frammåt men om han vill åt något så rullar han dit. Stora sonen kröp knappt utan började gå direkt vid 12 månader. Kanske blir det samma denna gång. Han är ju tung...10 kg...så han orkar inte riktigt ställa sig på knä
  • LokesMammi

Jag har bestämt mig för o sluta amma nu! Orkar inte längre med hans allergier o att jag måste vara skitnoga med allt! Han äter halv portion av sin gröt o inte ordentligt med mat till lunchen, men enl min mamma så kanske han klarar sig på det. För mig känns det som att jag måste amma efteråt så han får i sig mat, men kanske inte behöver det. Han dricker inte vatten så därför vill jag amma så han får i sig vätska. Han kissar väldigt lite. Sa det till mamma o sambon igår och imorse kl 4 så ammade jag honom o han åt väldigt mkt då plus att han idag vägrade gröt o mat o ammade ist. Han känner nog på sig att jag vill sluta! =)
    Ska rådgöra med bvc.

Loke 11/1-11
  • Aint Your Fairytale
    LokesMammi skrev 2011-08-06 15:57:32 följande:
    Jag har bestämt mig för o sluta amma nu! Orkar inte längre med hans allergier o att jag måste vara skitnoga med allt! Han äter halv portion av sin gröt o inte ordentligt med mat till lunchen, men enl min mamma så kanske han klarar sig på det. För mig känns det som att jag måste amma efteråt så han får i sig mat, men kanske inte behöver det. Han dricker inte vatten så därför vill jag amma så han får i sig vätska. Han kissar väldigt lite. Sa det till mamma o sambon igår och imorse kl 4 så ammade jag honom o han åt väldigt mkt då plus att han idag vägrade gröt o mat o ammade ist. Han känner nog på sig att jag vill sluta! =)
    Ska rådgöra med bvc.

Du får göra det som du känner är bäst. Han får nog i sig ganska bra med maten ska du se. Glad

Vi ska till BVC och väga & mäta imorgon, ska bli spännande. Var 1 månad sist. Jag tror inte hon är uppe i 8kg, men hon har nog inte långt kvar dit nu. Och sen får vi se hur lång hon är... Tungan ute

• LokesMammi
    Aint Your Fairytale skrev 2011-08-07 11:43:28 följande:

Du får göra det som du känner är bäst. Han får nog i sig ganska bra med maten ska du se. Glad

Vi ska till BVC och väga & mäta imorgon, ska bli spännande. Var 1 månad sist. Jag tror inte hon är uppe i 8kg, men hon har nog inte långt kvar dit nu. Och sen får vi se hur lång hon är... Tungan ute

Jag ska inte till bvc förrän i september när det är boel test så jag ska knalla dit nästa vecka o väga på vågen som står framme! Nyfiken på hans vikt! =) Nu måste han väga över 7kg. Dom "ska" ju upp 100g i vecka så då måste han väga iaf 7.2! =)

Var går ni på bvc?
    Loke 11/1-11
  • Aint Your Fairytale
    LokesMammi skrev 2011-08-07 20:28:33 följande:
    Jag ska inte till bvc förrän i september när det är boel test så jag ska knalla dit nästa vecka o väga på vågen som står framme! Nyfiken på hans vikt! =) Nu måste han väga över 7kg. Dom "ska" ju upp 100g i vecka så då måste han väga iaf 7.2! =)

Var går ni på bvc?
    Okej på så vis. Vad är boeltest? Vi får hoppas att han lagt på sig som han ska och är över 7kg.

Vi har våran BVC mittemot stora posten på Björksgatan...
  • LokesMammi
    Aint Your Fairytale skrev 2011-08-08 12:56:36 följande:
    Okej på så vis. Vad är boeltest? Vi får hoppas att han lagt på sig som han ska och är över 7kg.

Vi har våran BVC mittemot stora posten på Björksgatan...
    Oj, ända där borta? =) Det är den nya.......hmm.......smehälsan? =)

BOEL test är hörseltest. Kommer Alice med o göra sen! =)
    Loke 11/1-11
Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?