radhusmamma skrev 2011-08-04 10:39:50 följande:
Förhoppningsvis är det ju inget fel. Ser jag till helheten så upplever jag inte att han är "konstig" eller så. Han följer sin utveckling i övrig. Det var inte så att hon på BVC heller trodde att nåt vara fel på honom, utan de har som rutin att följa upp det. Han svarsjollrade när han var mindre..
Jag vet inte om det kan bero på att han är rätt motorisk av sig. Han satt mycket tidigare än våra två andra barn (från 5,5 månad utan att stödja med händerna) och han rullar, rullar och rullar, samt drar sig fram.
Det jobbiga är när man börjar oroa sig... och jag är rätt orolig av mig. :-/ Innerst inne tror jag dock inte att han har autism, för han är liksom social (utöver svarjollret då). Älskar att vara med hela familjen och svarsler hela tiden. Men jag kan ändå inte släpppa det...
Eftersom han har ögonkontakt och svarsler så skulle inte jag oroa mig för autism. Ett leende är en kommunikation! Utvecklingen går inte bara framåt utan ibland upp o ner i vågor oxå. Jollret kommer säkert tillbaka.
Ebba mest smackar med oss. Alltså hon pratar mest hela dagarna men favoriten att kommunicera med oss på är att smacka högt med tungan. Det tycker hon är skitkul. :)
Nu är ju Ebba lite över 7 månader.. hon äter nu välling BARA på morgonen o knappt ens det. Hon vill inte äta ur flaska. Å hennes mun har inte hängt med för större bitar klarar hon inte att äta. Jaa så nu är det lite välling på morgonen sedan frukt eller yoghurt som mellanmål, mat till lunch, frukt eller yoghurt till mellanmål igen o sedan mat igen o sen sova för natten. Gröt ratar hon. Har försökt alla sorter! Dyrt detta!! Har öven försökt med egengjord gröt men icke. Har prövat 5 olika sorters välling oxå o icke det heller. Fick hon skulle hon gladeligen äta typ köttfärssås o spagetti alla mål. Haha!