• hughme

BF Januari 2011, följas åt?

plussade i fredas på bim - 2 :)

vore kul me fler som har BF i jan 2011, om allt går som de ska för oss vilket jag hoppas!

var har ni för symptom? och är de nån mer som har ömma bröst, alltså.. RIKTIGT ÖMMA bröst? jag har de konstant men på nätterna är de ett helvete! vaknar av "smärtan" och på morronen känns de som dom ska ramla av för dom e så tunga o jävliga! varför mest ont på natten, liksom?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 02:10
    Som de flesta härinne vet så fick jag tyvärr MF, bekräftat 5 maj :( Men hoppas på att snart dyka upp i en ny BF tråd!

Önskar er ALLIHOP ett STORT LYCKA TILL!

(jag hänger kvar och följer er, och fortsätter hoppas att jag får behålla nästa graviditet..)

• Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?
  • LokesMammi
    Aint Your Fairytale skrev 2011-07-25 22:00:47 följande:
    Ja det känns som att det är dags nu med lite fast föda då hon ju snart blir 6 månader... Solig
    Ja, det är ju det. O amma lite då o då. Gör jag nu. Han äter inga hela portioner av nånting just nu så det ammas lite granna efteråt! =)
    Loke 11/1-11
  • Aint Your Fairytale
    LokesMammi skrev 2011-07-25 22:13:52 följande:
    Ja, det är ju det. O amma lite då o då. Gör jag nu. Han äter inga hela portioner av nånting just nu så det ammas lite granna efteråt! =)
    Okej, jo amma tänker jag också fortsätta med ett tag till...
  • högbergarna

Nu sitter Ebba. Tredje tanden har hittat ut. Det går i galen takt så hon är inte glad långa stunder! Första tanden kom i lördags, andra i onsdags o så tredje idag. Äta går knappt alls. Bäst går det på morgonen men idag gick inte det så bra heller. Bara tänder nertill som kommit så vi har ju överkäken kvar att jobba oss igenom!
  • LokesMammi
    högbergarna skrev 2011-07-29 07:56:23 följande:

Nu sitter Ebba. Tredje tanden har hittat ut. Det går i galen takt så hon är inte glad långa stunder! Första tanden kom i lördags, andra i onsdags o så tredje idag. Äta går knappt alls. Bäst går det på morgonen men idag gick inte det så bra heller. Bara tänder nertill som kommit så vi har ju överkäken kvar att jobba oss igenom!
    Stora damen! Loke har bara två tänder! =)
    Loke 11/1-11
  • radhusmamma

Hej på er,

Hoppas alla har en bra sommar! Här har vi det bra, sambon är ledig 8 veckor så det blir en lång semester med hela familjen.

Just nu är jag dock väldigt orolig, vilket förstör sommaren lite . Olle svarsjollrar inte! Han har varit väldigt tyst i ca 2 månader, men i perioder då och då antingen pruttat med munnen eller som gjort tjutljud, både glada och mer arga ljud. Så just nu låter han, men han kommunicerar inte med oss. Om jag lägger honom t.ex. på skötbordet och pratar med honom så svarar han aldrig. Ler tillbaka gör han dock hela tiden.

Är det någon mer som har en bebis som inte svarsjollrar?

Hur jollrar era små annars? Har de börjat med konsonanter etc.

Va på BVC idag och hon tyckte att de ska svarsjollra, även om de inte behöver ha börjat med konsonantjoller än (typ baba, mama etc).

Vi ska göra ett hörseltest, för det är tydligen rutin om de inte jollrar. Men hör gör han, det märker jag ju.

Jag har läst en del om autism och är väldigt orolig för det... uteblivet joller och brist på kommunikation är ju en "varninngsflagga"...

Lyssnar förresten era små på sina namn? Jag tycker inte att Olle gör det, bara ibland kanske (men det känns som man skulle kunna ropa "vad som helst"... alltså att det inte direkt är namnet han reagerar på).

Olle blir 7 månader på lördag..

• radhusmamma
    högbergarna skrev 2011-07-29 07:56:23 följande:

Vilken sötis! Jobbigt med tandsprickninng. Här är det inga tänder alls än. Men hans storasyster fick sin första tand efter ett års ålder så det kanske dröjer
  • radhusmamma
    Aint Your Fairytale skrev 2011-07-25 21:50:41 följande:

Idag fick Alice smaka gröt för första gången. Det var risgröt som sambon hade köpt från 4 månader. Han köpte även från 5 månader...

Det var nog konstigt tyckte Alice som inte riktigt visste vad hon skulle göra med det hon fick i munnen, haha. Men det gick ner lite iaf samtidigt som lite kom ut igen. Tungan ute

Kom på att jag får köpa välling och prova, då det ju är lite mera likt bröstmjölk & ersättning i konsistensen än vad gröt är, hehe. Glad

Spännande med första maten! Här ger vi gröt en gång om dagen och någon liten smakportion på dan. När han nu snart är sju månader tänkte vi börja ge en måltid till, alltså nån mer mat på dagen.
  • LokesMammi
    radhusmamma skrev 2011-08-04 09:39:51 följande:
    Hej på er,

Hoppas alla har en bra sommar! Här har vi det bra, sambon är ledig 8 veckor så det blir en lång semester med hela familjen.

Just nu är jag dock väldigt orolig, vilket förstör sommaren lite . Olle svarsjollrar inte! Han har varit väldigt tyst i ca 2 månader, men i perioder då och då antingen pruttat med munnen eller som gjort tjutljud, både glada och mer arga ljud. Så just nu låter han, men han kommunicerar inte med oss. Om jag lägger honom t.ex. på skötbordet och pratar med honom så svarar han aldrig. Ler tillbaka gör han dock hela tiden.

Va på BVC idag och hon tyckte att de ska svarsjollra, även om de inte behöver ha börjat med konsonantjoller än (typ baba, mama etc).

Vi ska göra ett hörseltest, för det är tydligen rutin om de inte jollrar. Men hör gör han, det märker jag ju.

Jag har läst en del om autism och är väldigt orolig för det... uteblivet joller och brist på kommunikation är ju en "varninngsflagga"...

Lyssnar förresten era små på sina namn? Jag tycker inte att Olle gör det, bara ibland kanske (men det känns som man skulle kunna ropa "vad som helst"... alltså att det inte direkt är namnet han reagerar på).

Loke "svarar" inte på sitt namn. Ibland kan han titta på en när man säger hans namn men tror det mera är ljudet. Tror inte de kan sina namn ännu! Men svarsjollrar tror jag han gör. Han pratar iaf vääääldigt mkt. Är lite mera tyst när han har folk omkring sig! Loke blir 7mån nästa torsdag!
    Loke 11/1-11
  • Aint Your Fairytale
    radhusmamma skrev 2011-08-04 09:41:58 följande:
    Spännande med första maten! Här ger vi gröt en gång om dagen och någon liten smakportion på dan. När han nu snart är sju månader tänkte vi börja ge en måltid till, alltså nån mer mat på dagen.
    Ja det är skoj... Jag gav lite gröt igårkväll och hon grimaserade lite och visste inte riktigt vad hon skulle göra, haha. Men hon åt iaf även om det ville ut ibland, hehe. Tungan ute

Vad tiden går, snart 7 månader... Glad Alice blir "bara" 6 månader imorgon... Solig
  • Aint Your Fairytale
    radhusmamma skrev 2011-08-04 09:39:51 följande:
    Hej på er,

Alice bubblar på som sjutton ibland och nu har hon börjat låta annorlunda. Kanske är de där vokalena då hon ibland säger "nej" och även "mamma" har kommit, hehe.

Hoppas ni får reda på snart ifall det skulle vara något fel på honom...
Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?