Inlägg från: Nataliesliv |Visa alla inlägg
  • Nataliesliv
    MajMamman08 skrev 2010-05-03 20:14:58 följande:
    E såååå nojjig o förvirrad!!!enligt VUL:et jag va på¨så va jag 6+4 enligt dr och hon mätte beisen 7mm.MEN de stämmer inte då jag hade ÄL......utan skulle då va 7+2. Skiljer ju lixom en hel vecka typ!!!Tänk om de lurades o såg fint ut???? men istället tillbakabildas fostret???fy fan va skraj jag e nu!!! ok några daga hit o dit kan tyckas,men jag mena vi hade SEX dagen innan ÄL och ÄL dagen och sen inget mer!!!Då borde de ju inte visa sådan skillnad???
    Jag fick också en vecka senare efter VUL än vad jag beräknat med äl-test osv. Tror inte det är så ovanligt. Precis som födda barn så växer embryon/foster i olika takt.
  • Nataliesliv
    kajsalisa skrev 2010-05-03 18:32:31 följande:
    Va kul att höra ifrån dig Nataliesliv. Som du kanske har sett så är vi en hel drös som plussat den här månaden. Känns jättekul!! Hur går det för dig?
    Kul att se att så många plussat!
    Det går nog bra för mig. Mår jätteilla, har vart sjukskriven till 25% i en månad ungefär. Det funkar bra då jag kan äta frukost, men inte äta på dagen...så går jag hem vid 14tiden och äter mellis hemma. Får dock inte i mig så mycket mer än det.
    Börjar känna oron över att något är fel, egentligen har jag inga underlag för det alls, men jag tycker min mage borde synas lite nu, vilket den inte gör. Jag var smal redan innan och har nu gått ner 6 kg pga illamåendet och det putar inget alls där nere... Ska försöka få en tid hos min BM/läkare snart, kan inte vänta till RULet som är om ca 2 månader! Är i vecka 12 nu!
  • Nataliesliv

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010

Maria204 24 december (2:a försöket efter MA)
    Maria A 78 24 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)

• Nataliesliv
    lilla snöflingan skrev 2010-05-04 15:44:22 följande:
    Jag har börjat blöda idag, som i början på en vanlig mesn ungefär. Jag tror att det är slut för denna gången nu, jag har hela tiden känt på mig att något har varit fel. Bara gått och väntat på blodet och nu kom det. Men vi får väl se hur det utvecklar sig...
  • Nataliesliv
    MajMamman08 skrev 2010-05-03 20:54:55 följande:
    Ne men va då i olika takT?? e de negativt??  varför blir de så dåe??? usch va ja e orolig nu!!!
    Alltså vissa barn blir långa i fyran andra i åttan, barn växer olika fort, är varken negativ eller positivt. Oroa dig inte, det är helt normalt!!
  • Nataliesliv
    kajsalisa skrev 2010-05-04 10:42:58 följande:
    Snyggade till listan lite bara....
    Bra för den buggade när jag skrev in mig, kunde inte tabort understruket...
  • Nataliesliv

För er som mår illa:
    Jag har inte ätit ett ordentligt mål mat sen i mars. Har vart sjukskriven 25% pga illamåendet som dels gör att jag inte kan äta på jobbet vilket såklart resulterar i att jag inte har mycket energi över.
    Nu, i vecka 13, börjar det avta. Hoppas på att kunna gå upp de 6 kg jag gått ner under april.
    HÅLL UT! och ät det du kan, vad det nu må vara

Min diet:
    skorpor
    mackor
    te
    juice
    proviva
    vindruvor
    äpple
    naturdiet (för att få i mig protein)
    tillskott, mulivitamin, omega3, folsyra

• Nataliesliv
    Evsi skrev 2010-05-10 12:48:46 följande:
    Puuh...stackare! jag har inte mått illa vid nån av mina graviditeter tack & lov.Du skulle behöva blanda i lite herbalifes (eller liknande) näringspulver i din proviva (jätte gott) så du går upp lite i vikt.Jag blev tipsad om herbalife vid min förra graviditet för att få extra energi för jag var så sjukt trött, och det funkade verkligen. Har precis börjat med det nu igen
    herbalife, vad är det? köper man det på hälsokost eller?
  • Nataliesliv
    PåvägMotSyskon skrev 2010-05-10 18:28:09 följande:
    Hej såg att du tog natur diet. Ja ska tipsa dig om en högkvalité produkt.natur diet är inte så roligt innehåll om man börjar läsa på innehållsföteckningen. "förtjockningsmedel"  "klumpförebyggande medel" "sötningsmedel" Det är ju inte bra att det ens ska finnas dessa ämnen i. Sötningsmedel som framkallar diabetes & blodsockernyvån åker jojo INTE BRA.å dem andra 2 är inte nödvändiga.Här har du en av många produkter som är av hög kvalité www.shopatnatures.com/page/shop/product.php?p...Natures proteindrink. De innehåller BARA ekologiska produkter. Inget annat konstigt.Dem har eko certifikat (& gmp standard som står för god tillverknings ed dvs de som står på ettiketten är det de innehåller också.)ja ska lägga in en bild, så ska ni få se. Men gå in och kika å LÄS om proteindrinken.jag ger båda barnen till mellanmål, å minstingen får de istället för välling, som inte är näringsrikt.
    Nej, klart att det inte är bra, men bättre än inget känns det som. Sötningsmedel känns inte så farligt när man jämför med att inte äta alls. Mitt blodsocker var nere på 0.8 en dag, så jag behövde höja det men såklart finns det mycket bättre alternativ, men då jag inte har kunnat anstränga mig, eller tänka på mat var det iaf nått jag fick i mig. Nu känns det bättre, och jag har sluppit slisk-drinkarna i några veckor.
    Ska kolla på de du skrivit om... beställer man online eller finns det i affärer? Är ju bra att ha hemma när man mår mindre bra, eller som mellanmål när man har lite bråttom.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma