Odetta skrev 2010-06-04 07:22:42 följande:
Vågar ni ha sex?
Altså tjejjer...det där med sex...vågar ni ha det?
Vi hade sex i går och när jag gick på toa kom det blod och jag fick ju väääääärldens panik direkt och tänkte jaha, nu är det kört den här gången med. Men det har pepparpeppar inte kommit mera än så jag antar att det bara är sköra slemhinnor? Sedan äter jag ju trombyl vilket gör att jag blöder lätt nu (får blåmärken för ingenting tex) så det i kombination med slemhinnorna? Plus att vi inte har haft sex på över en vecka...visst borde det vara det?
Usch, jag känner mig så himlans nojjig nu...men blod i samband med sex är väl "normalt" såhär tidigt i graviditeten? Eller är det farligt? Ska vi låta bli? hur gör ni eller vad hade ni gjort?
Åh vad det just nu känns som det kommer bli en lång graviditet...hur gör man för att inte nojja ihjäl siig?
*kram*
"Alla" säger att det är helt normalt att det blöder lite i samband med sex, speceillt i början av graviditeten, pga slemhinnorna är sköra, precis som du säger.
Men jag förstår din nojja, vi har inte haft sex många gånger sen jag blev gravid igen.
När vi fick MF hade vi haft sex dagen innan, det började blöda jättelite på morgonen efter och jag ringde BM som sa att det var normalt, så länge det inte gjorde ont eller att det kom mycket blod (som mens). Jag fick aldrig ont, men det började ju komma mer blod så vi åkte till gynakuten på kvällen som konstaterade MF.
Vill
inte skrämma dig, för det
ÄR normalt att blöda lite vid sex! Tyvärr hjälper inte ett gravtest även om det nu skulle vara något fel, för hormonerna sitter kvar i kroppen flera dagar efteråt. Men försök att tänka positiva tankar. Och inför framtiden: ha annan slags sex som inte involverar penetration....det är i stort sett det enda jag klarar av iallafall.
Håller tummarna för att det bara var ett blodkärl i dina slemmhinnor islidan som gick sönder när ni mös!