Inlägg från: Nataliesliv |Visa alla inlägg
  • Nataliesliv

Plus igen efter mf/ma

Hur känner ni alla er? Jag är så orolig. Har pratat med min BM, hoppades på att hon skulle rbjuda mig UL/VUL men det gjorde hon inte. Allt är ju egentligen bra, men då jag inte ser magen eller känner av graviditeten (förutom illamåendet) så har jag så svårt att tro på det. Börjar få ångest för att vi berättat för så pass många nu, som att de skulle tro att jag hittat på allt som pytte inte lever.

• Nataliesliv
    Ilus skrev 2010-05-14 09:46:39 följande:
    Hej! Tänkte ansluta mig till gänget och inte bara smyga och läsa inlägg! I juli -09 fick jag småblödningar och efter lite oro gjordes VUL. Konstaterades att det lilla plusset hade slutat växa i v7 och jag trodde vi var i v9.  Nu har vi plussat igen och BF är nu 28 dec. Hoppas verkligen att det går vägen denna gången... Har haft super ömma bröst och trötthet. Nu är det inte lika ömt och jag oroar mig massor att det inte ska vara något på gång... Det är så lätt att bli lite vidskeplig... Om jag inte ringer och skriver in mig på MVC än så kanske det går... eller inte börja surfa på mammaklädes-hemsidor eller att läsa om babyskydd och barnvagnar... Ja,ja, det är lätt att bli lite nojig!
    Du är inte ensam om att vara nojjig! Välkommen till gänget oroliga!
  • Nataliesliv
    Odetta skrev 2010-06-04 07:22:42 följande:
    Vågar ni ha sex?

Altså tjejjer...det där med sex...vågar ni ha det?

Vi hade sex i går och när jag gick på toa kom det blod och jag fick ju väääääärldens panik direkt och tänkte jaha, nu är det kört den här gången med. Men det har pepparpeppar inte kommit mera än så jag antar att det bara är sköra slemhinnor? Sedan äter jag ju trombyl vilket gör att jag blöder lätt nu (får blåmärken för ingenting tex) så det i kombination med slemhinnorna? Plus att vi inte har haft sex på över en vecka...visst borde det vara det?

Usch, jag känner mig så himlans nojjig nu...men blod i samband med sex är väl "normalt" såhär tidigt i graviditeten? Eller är det farligt? Ska vi låta bli? hur gör ni eller vad hade ni gjort?

Åh vad det just nu känns som det kommer bli en lång graviditet...hur gör man för att inte nojja ihjäl siig?

*kram*
    "Alla" säger att det är helt normalt att det blöder lite i samband med sex, speceillt i början av graviditeten, pga slemhinnorna är sköra, precis som du säger.
    Men jag förstår din nojja, vi har inte haft sex många gånger sen jag blev gravid igen.
    När vi fick MF hade vi haft sex dagen innan, det började blöda jättelite på morgonen efter och jag ringde BM som sa att det var normalt, så länge det inte gjorde ont eller att det kom mycket blod (som mens). Jag fick aldrig ont, men det började ju komma mer blod så vi åkte till gynakuten på kvällen som konstaterade MF.

Vill inte skrämma dig, för det ÄR normalt att blöda lite vid sex! Tyvärr hjälper inte ett gravtest även om det nu skulle vara något fel, för hormonerna sitter kvar i kroppen flera dagar efteråt. Men försök att tänka positiva tankar. Och inför framtiden: ha annan slags sex som inte involverar penetration....det är i stort sett det enda jag klarar av iallafall.

Håller tummarna för att det bara var ett blodkärl i dina slemmhinnor islidan som gick sönder när ni mös!
  • Nataliesliv
    PåvägMotSyskon skrev 2010-06-04 11:50:00 följande:
    Grattis Odd till + =)

Tänkte fråga er när ni får er kallelse till RUL,. har för mig att det är mellan 1-2 mån innan??

Om jag är i v 10 (9+3) idag ca.  (sist va äl ca mitten av juli08, +.a 10aug, fick komma på Rul 10nov..

Borde min kallelse komma snart då?!
    Det är nog olika... vi fick kallelse ca 1 mån innan tiden. Men sen får man ju tid i olika veckor också, vissa får för vecka 18, andra 20. Så håll ut
  • Nataliesliv

Vill bara säga till er som är gravida lite längre gånget att köpa en angelsound. Vi är nu i vecka 17, men lika oroliga som i vecka 6. Även fast vi vart på ett par ultraljud och fått se vår fina bebis sparka där inne.
    Fick hem angelsoundet igår och det känns verkligen tryggt att när som helst kunna lyssna på bebisens hjärtljud. Det lugnar mig så mycket och det tror jag är jättebra för bebisen att jag inte är stressad av oron.

• Nataliesliv
    PåvägMotSyskon skrev 2010-06-09 14:54:49 följande:
    Hade ett A-S med mitt 2a barn, hörde från ca v 12?? står i min press. De va rätt skönt, men ändå oroväckande om man inte hittar ljuden, vilket kan va svårt i början innan man vet hur dem ska låta.

Å oftast e man orolig i början, tills man kommit förbi de kritiska veckorna.

Jag har bara hunnit testa den två gånger, och så har jag hittat direkt. Självklart skulle det nog bli panik om man inte hittar, men hur vanligt är det? Hände det dig?

Jag är i vecka 17, så de kritiska veckorna är väll förbi, men jag är inte mindre orolig för det.

Odetta skrev 2010-06-09 15:03:23 följande:
    Hej på dig!

Vi kommer inte köpa ett sådant! Mellan varven så har jag funderat på det, men jag har kommit fram till att dem gångerna man inte skulle hitta nått hjärta så skulle jag nog bli på tok för orolig att det nog faktiskt är bättre för mig att låta bli att köpa ett sånt. Men jag gillar idee och förstår om det lugnar....jag skulle nog bli beroende av den!

Jag tycker det är fantastiskt. Kan bli så orolig ibland att jag funderar på att "låstas" ha något symptom för att åka till akuten och göra UL (vilket jag asjälvklart aldrig gjort, men vart nära många gånger, suttit och bara stortjurat för att jag är så pass orolig). Min fästman tyckte det var självklart att vi skulle köpa ett angelsound för att jag skulle kunna stilla min oro direkt och inte få panik.

Jag provade det igen igår och hittade hjärtat direkt. Måste erkänna att jag igår endast gjorde för att det är lite mysigt. Men ska försöka att inte använda det mer än när jag blir riktigt orolig.

• Nataliesliv
    PåvägMotSyskon skrev 2010-06-10 20:15:15 följande:
    de hände väl i början mest när man kan börja höra ljuden smått, typ v11-12? sen lärde man sig lite mer vart den är.. å speciellt att den är längre ner än man tror!
    Men jag tyckte om den, härligt o höra.

Man är väl alltid orolig, men runt rul så oroar man sig väl mest för att h*n ska vara sjuk.. oron släpper iaf för mig massor när den kritiska tiden är över. Men visst allt kan ju hända, men man kan ju inte gå runt o va orolig heller.. de e ju inte bra för varken bebisen eller den som bär.
    Okej. Jag köpte den inte förän nu (vecka 17) så jag vet inte hur det är tidigare.

Jo det är sant, det är ju inte bra att man är orolig, varken för mig eller bebisen. Just därför vi köpte angelsound så jag slipper vara orolig.
    Igår lyckades jag hålla mig ifrån det i alla fall
  • Nataliesliv
    Odetta skrev 2010-06-18 11:09:09 följande:

Hej kära medsystrar!

Om 4 timmar vet vi hur det står till just nu....då ska vi på VUL. Jag är så himla orolig så det finns inte....tänk om jag är tom

Men men...det är som min älskade man säger: "Oroa dig inte, det finns ändå inget vi kan göra" och han har ju rätt....så varför oroa sig egentligen. Men ja...fasken....om 4 timmar vet vi.

*kram på er*

Håller tummarna!!
  • Nataliesliv
    Odetta skrev 2010-07-06 19:15:45 följande:
    Och jag...jag kämpar för drömmar.

Det känns bara så överjävligt orättvist just nu. Inte bara att jag har blivit berövad 3 barn jag burit och fött, som jag ammat och varit hemmamamma med och som nu har en ny kvinna i sina liv som dem kallar för "mamma" och som har fått dem bästa 3 töserna i världen  helt gratis utan att lyfta ett finger och kämpa för dem...nä, förutom det så sitter man med alla räkningar för slit som var helt meningslöst. Varför var jag så dum och kämpade så hårt när det ändå är och har varit förgäves?

Tänk så mycket känslor som bubblar upp för en dum räknings skull. Jag ber om ursäkt för mitt totalt ot inlägg...just nu orkar jag bara inte hålla ihop...det blev liksom så svart på vitt vad det "kostat" att kämpa för ingenting  
    Du har visst kämpat för någonting! Du har kämpat för dina barn! Och oavsett kommer du alltid veta att du gjort ditt allra bästa, du kämpade och försökte. Hoppas att du så småningom kommer att kunna känna lite ro i själen av att veta att du gjort allt du kan. Det är du värd, och det har du gjort dig förtjänt av.
  • Nataliesliv
    odd: tyvärr kan sorg göra det (den kan iaf starta förlossningar i förtid vet jag), men försök att inte tänka så, men försök såklart att inte vara hysterisk ledsen heller. Det måste vara fruktansvärt svårt för dig, men du gör ju allt du kan, mer än så går ju inte Rynkar på näsan
    massa kramar till dig och lillen i magen Hjärta
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma