Plus igen efter mf/ma
Jag är inte så aktiv här längre... har inte så mycket att skriva om, men jag uppdaterar min blogg några gånger i veckan i alla fall, för de som är intresserade: nataliesliv.blogg.se
Jag är i vecka 23 ![]()
Jag är inte så aktiv här längre... har inte så mycket att skriva om, men jag uppdaterar min blogg några gånger i veckan i alla fall, för de som är intresserade: nataliesliv.blogg.se
Jag är i vecka 23 ![]()
Hinner inte med att läsa allt i den här tråden, men såg att ni disskuterade barnvagnar. Vi har faktiskt två vagnar. Lite onödigt och lyxigt, men vi har fått båda, själva skulle vi nog aldrig komma på tanken!
Det som är bra är att vi har en stor, tung och stabil vagn till promenader. Och en liten, smidig och lätt vagn som vi har i bilen där bilbarnstolen går att "klicka på".
Den stora vagnen (vi har även en liggdel)
http://barnvagnsguiden.se/index.php/Quinny/Singelvagn/3-hjuling/Duovagn/Vandbar-sittdel-eller-handtag/Quinny-Freestyle-3-XL.html
Tror detta är den mindre vagnen, har inte så bra koll
http://barnvagnsguiden.se/index.php/Graco/Singelvagn/Sma-hjul-fram-och-bak/Kombivagn/Ej-vandbar/Graco-Vivo.html
Jag har ingen direkt erfarenhet, men de som har det som jag pratat med har sagt att jag inte skulle köpa en vagn med 4 "fasta hjul", då de är besvärliga att styra (eller inte svåra, men det är så mycket lättare med tre/snurrbara). Det är väll en vanesak, plus att det beror på hur man kommer att använda vagnen. Om man mest har den i affärer ska man nog satsa på en med hjul som snurrar. De med 4 fasta måste man ju hänga på handtaget när man ska svänga...Om man bara så gå rakt fram är de dock stabila
Jag är nöjd med våra iallafall ![]()

hittade en graviditets kilo uträknare, dvs hur mycket du kommer att gå upp under graviditeten.Om jag ska tro den så kommer jag gå upp 13,6 kg. Lägger länken sist om ni är intresserade av att räkna ut själva :
Summa 13,6 kg
se.babycenter.com/tools/weightgain/results..
Idag känner jag mig orolig. Vet inte varför. Kanske för att jag haft så mycket att göra och stressat runt att jag inte haft tid att känna och njuta av sparkarna de senaste dagarna. Idag kan jag inte vänta på att bebisen ska vakna och buffa runt ordenligt där inne. Känner mig "öm" i magen, som att jag haft samandragningar hela natten och det är träningsvärk i livmoden typ (svårt att förklara). Behövde bara skriva av mig, min sambo har ingen mottagning på sin mobil på hela dagen heller så kan inte få någon tröst av honom.
Önskar jag hade mitt Angelsound med min i handväskan så jag kunde lyssna på hjärtat när jag nu känner så här. Känns som en evighetsväntan på att Pytte ska vakna och sparka på mig....
Här var det också falskt alarm. Vår bebis är helt enkelt inte så pigg idag. Har känt den buffa runt lite, men inte så mycket som den brukar. När jag kom hem kunde jag lyssna på de fina hjärtljuden med angelsound, vilket var himlans skönt. Nu kan jag njuta av att det är helg