Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Plus igen efter mf/ma

Tack för välkomnandet in hit. Jag har ju inte fått mf innan ja +.a nu, men hoppas de går bra ändå =) Har dock fått mf innan jag +.a med mitt 2.a barn, så jag förstår hur ni mår.

Hoppas vi alla får följas åt i 9månaders väntan på {#lang_emotions_baby} och även efter-tiden =)

• PåvägMotSyskon
    rontgensyrran skrev 2010-05-01 08:19:08 följande:
    Skriv gärna upp dig på listan längre bak i tråden! Såklart du är välkommen ett missfall är ett missfall oavsett när det inträffade!
    Tack så mycket, ja det är ju det.  Ska skriva upp mig direkt =)
  • PåvägMotSyskon

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010

December 2010

Maria204 24 december (2:a försöket efter MA)
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)

Februari 2011

Theodor 070518, Dexter 090328. *Bebis i magen*
  • PåvägMotSyskon

fy vad jag är TRÖTT. de e som grus i ögonen... Men det kanske är bättre än illamående o spy? jag skulle vilja må annorlunda 1 graviditet.. (nu låter de som om jag är helt knäpp i bollen..) men jag önska ja fick kanske något annat symtom än de ja har haft me mina 2. dvs knappt några alls. trötthet o lite molande i ljumskarna osv.. å jag har ju 2 pojkar.  Inbillar mig att om ja må mer illa kanske jag får tjej??

knasig tanke, men haha man e ju som man e

Theodor 070518, Dexter 090328. *Bebis i magen*
  • PåvägMotSyskon

i vilken vecka börjar bebisen hjärta slå? sökte på det, men tänkte om ni visste. de stod vecka 6, men är det 6fulla veckor?

• PåvägMotSyskon
    maria204 skrev 2010-05-03 18:44:38 följande:
    Jag har brunrosa flytningar. Antagligen ett missfall på G. Molvärk också, men inte mycket. Antagligen kommer det att tillta, det är väl bara att vänta.Vad är oddsen för två missfall på rad egentligen? Jag har ju aldrig haft ett "vanligt" missfall. Ni som har haft det, hur började era?
    håller tummarna att det inte är någon fara.
    jag blödde 1v efter ja plussa förra gången , dvs ja va på dag 46 ca. å de blödde som mens under 1 dag som avtog mer mot kvällen o blev brunt. så de finns GODA chanser!!! å min bebis stoår brevid mig nu på 13mån å leker =)
  • PåvägMotSyskon
    rontgensyrran skrev 2010-05-04 16:09:32 följande:
    usch..inte kul! Lider med dig!
    En sak kan jag säga.

jag blödde som en mens när ja vänta mitt 2.a barn sist. de kom rejält. å de vara under 1 dag, men minska med dagens lopp, å va brunt mot kvällen, va säker på att de va MF igen.. men ICKE. så GE INTE UPP..
  • PåvägMotSyskon
    nyttförsök2010 skrev 2010-05-07 09:36:16 följande:
    Så ledsen för alla som blöder... Och håller tummarna för de där hoppet finns kvar. Själv har jag känt mig så osäker sedan MF:et, och mitt första plus denna graviditet (för 1,5 vecka sedan) var så svagt. Men igår tog jag ett digitalt som visade Gravid och 3+ (=starkaste plusset, betyder 5+ veckor) och det var sååå skönt. Kanske borde börja ställa mig in på att jag är gravid nu. Jag ringde MVC igår, vill gärna göra ett VUL. Med min dotter gick jag privat och då var det inget snack - bara att be om det. Men verkade omöjligt via vanligt MVC. Funderar om det är värt att göra privat, skönt att kunna slappna av lite om man sett hjärta... Hur gör ni?Vi har inte berättat för någon, men det kommer kanke hyfsat snart - utemiddagar osv väntar och jag är inte den som brukar dricka alkoholfritt då så det blir hyfsat uppenbart ändå.
    Lider med er som blöder också. Inge roligt alls...

Nyttförsök2010: jag tog oxå ett veckotest igår, med Gravid 3+ som resultat =)

Ja ringde mvc där ja gick sist. Å hon frågar ju om SM, o de e svårt å säga då de va så konstigt åt mig sist.. så ja fråga om vul. O hon mena att man egentligen inte vill  göra det då de visat att pojkar kan bli vänsterhänta bla bla, mena att de inte gör i onödan. *hm* varför e dem så när de gäller att man vill göra ett. Gjorde ett sist pga blödning.. å då betala ja de 2 ggr själv, känns bättre om mvc står för det =) de kostar ju ändå en slant
  • PåvägMotSyskon
    nyttförsök2010 skrev 2010-05-07 12:03:29 följande:
    Heja, 3+ gillar vi! För mig sa de att det nästan alltid stämmer med första blödningsdag från missfallet (om det nu är så man fått MF vill säga, antar jag), så man räknar det som SM. Men äh vilket skitsnack om UL och vänsterhänta! Finns väl ingen sån vetenskaplig bevisning om att nåt är "farligt" med många UL. Att man alls får uttala sig så som BM - konstigt!!Är säkerligen en resursfråga då, vilket väl på sitt sätt inte är så konstigt. Även om det är gratis för oss med MVC och VUL så är det ju inte det för skattebetalarna... Fast vid MF nyss så borde man kunna få, för förhöjd oro och svårt att veta datum (viklet ju påverkar om man ska göra KUB/NUPP mm).
    Japp, HEJA 3+ hhehe =) då e vi nästan lika långt gångna??

det va vul hon mena på, vet inte om de e mer de som kan va så på än vanligt ul.

Ja jag hade ju svårt å veta datum för sm, iom att förra cykeln va SKITSKUM.

riktig normal mens 9mars. Sen dag 15-18 dagar i cykeln efter mensen, så kom de mini blodstrimma, sen uppehåll 2 dagar, sedan blodblandad flytning, SEN på dag 22 blodtork, så va de som sparsam mens i 12 dagar! (aldrig någonsin haft såhär i mitt liv) å frågan är ju när man börjar räkna att de börja... men "gyn" ja undersökte mig hos innan, sa att ja skulle räkna dag 22 som mensstart, dvs 30 mars..

fattar inte hur ja kunde få så konstigt den gången. Å iom det så sluta ja blöda vid helgens början 10april?? börja känna tappen i samband, så ja visste hur den va vid mensen, å de hände massor från mensens slut, till äl. MASSVIS ändra den sig! Å sen va den stängd efter äl (De som förvånar mig är att efter mensen tänkte jag, HUR SKA JAG NU veta när äl komemr :( ) hade kanske 5? äl-tester kvar å tänkte Jag fick stegring 2 dagar sist, så testar ja varannan dag missar ja ju inte å se den. Fick flytning rejäla dag 14, testa då MINUS. Sexa dag 15, Äl testa dag 16++ , å Sexa den dagen. sen testa ja svagare dag 17... =)))

så då kom äl så fort efter mensen slutat, så ja va lycklig. Å sen pricka vi, å fick +... HELT SJUKT.

så 10april va de nattsvart me blödningen, å 30 april  (2 dag efter min bim, å 1 dag efter bim enligt ff tempsidan, så testa ja +)

SÅ fort kan de gå me lite tur =)

JUST JA, hon bm, hon sa att hon kunde höra me en läkare om o känna på magen för o se hur lång gången ja e, hon känner att den e förstorad livmodern.. men oxå se va hon säger om vul, tror ja hon mena på. Ska dit 17.e på hälsosamtal =)
    Theodor 070518, Dexter 090328. BF 5-6 Januari 2011
  • PåvägMotSyskon
    kajsalisa skrev 2010-05-07 18:50:29 följande:
    Vänsterhänt?? Jo jag tackar jag. Det var det sjukaste jag hört. Å om ungen blir vänsterhänt, so what? Låter ju som att det skulle vara ett handikapp eller nåt. Nu har jag svullat i mig massa popcorn före middagen. Det var ju himla nödvändigt...
    Ja de va väldigt knäppt sagt, hur många e inte vänsterhänta liksom? min mammas sambo e det, å min systers äldsta dotter e de tror jag.  va e de för riskabelt med det???

men ja skrev ovan iaf lite mer va hon sa
    Theodor 070518, Dexter 090328. BF 5-6 Januari 2011
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma