Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2010-05-21 14:29:08 följande:
    Gumman jag fick min tid yess jag har längtat jag fick tid till Tillväxtul 8 juni åååh jag längtar nu som fan dottern fyller 7 juni 5 år
    OJ va härligt =)) men vilken vecka e du i då?? tul redan nu?? =)) växer de så olika innan v20?? =)) härligt iaf =))

ja kommer få tul efter rul =) som sist.

Grattis i förskott till dottern =)))
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-21 14:50:59 följande:
    Dk och Sv är två olika länder och regler haha Jo sen att min son var en bebis på 5810g så nu har dom koll på lilla mig ÄNTLIGEN!!!!Tack
    tänkte inte att du va från dk, hehe =))

men trodde ändå inte tul va en grej som va lika vanligt som ul.. iom att det är ne tillväxtkoll =) å i den veckan så växer dem rätt lika =)))

MEN va roligt. jag avis? vadå =))
  • PåvägMotSyskon
    Bjornis skrev 2010-05-27 08:30:18 följande:
    Hej! Ja, den var där!! Och den rörde sig!!!! Vinkade till sina mkt lyckliga föräldrar. Blev mätt till 9+1. Enligt äl så är jag 9+4 el 9+5 men om man ser till förra vul:et så måter den perfekt och det är ju det som är viktigt. Han sa också att det är +/-5 dars marginal på vulen. Skönt. Ska lägga in foto alldeles strax! NU ska jag ÄNTLIGEN ring bm för inskrivning och ringa och boka KUB!PUH!
    GRATTIS till ett lyckat VUL! Å ja e så avundsjuk.. det är fantastiskt att få uppleva vul så tidigt.. så man får svart på vitt att HÄR är våran bebis!!

Själv så har man varit hemskt trött, kanske mitt tecken på att jag är gravid *ler*

vill verkligen se me vul...... för rul e så långt borta..
  • PåvägMotSyskon

Grattis Odd till + =)

Tänkte fråga er när ni får er kallelse till RUL,. har för mig att det är mellan 1-2 mån innan??

Om jag är i v 10 (9+3) idag ca.  (sist va äl ca mitten av juli08, +.a 10aug, fick komma på Rul 10nov..

Borde min kallelse komma snart då?!

• PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2010-06-04 20:42:04 följande:
    Tack för alla svaren angående sex förresten!

Jag tog tidigare beslutet med mannen min att vi kommer avstå från den aktiviteten till v14 ungefär (en rekomendation jag hittat som getts till andra med upprepade mf) och sedan får vi se om vi vågar.

Känns ju mindre roligt att gå från gärna varje dag till nada, men vad fan ska man göra. Tur att vi inte hunnit med så mycket av den aktiviteten när vi var i USA nu, då är man ju lite avvant redan 

Angående kallelsen till RUL: här ringer man själv och bokar sin tid, så jag vet faktiskt inte när dem som skickar ut en kallelse gör det. Men dröjer det för länge så skulle jag nog ringa och kolla om dem glömt en
    Jag vet att de skickat ut kallelsen här de 2 ggr jag varit på Rul. Men minns ju inte exakt hur lång tid innan, tror det iaf är inom 2mån..

man vill ju ha stenkoll på allt nu, vill gå på rul nuuuu. =)
  • PåvägMotSyskon

Odd.

Med 1.a barnet blödde jag inget alls.

Med barn 2 så kom en känsla att NU börjar ja blöda, konstig känsla mellan benen, Va ute i jobb o cyklare.. möjligen stress??? å när ja va hos en, fick ja känna efter för att se om de va rätt. JOO, de va blod, börja gråta o hon sa att ja kunde åka o vila mig.. åkte till lokalen o ja blödde som mens, de kom mycket o BLOD. la mig ner o vila, trodde de va kört.

mer mot kvällen så avtog de, elelr de avtog mer o mer, o mot kvällen va de mer brunt, o sen dagen efter ingenting...

Testa starkt + ca 3? dagar efter med cb.

10 dagar efte5r blödningen så fick ja komma till bm o testa o de va starkt +, samma dag hade ja begärt vul (eller dagen innnan för de nekar en på tele, om man ej har ont eller så.. men ja åkte in..... då kan dem ej neka, kunde ej då pga vi fick vänta så sent så länge på vul o me en liten son me mig va de omöjligt, så ja fick komma dagen efter) å de såg bebis, hjärtat va tackt o intackt, så ja fick komma igen om 2v va sen 9+4, å då såg dem hjärtat slå fint. Han är lite mer än 14mån nu o nyss börjat gå Hjärta

Graviditeten nu blöder jag ingenting än iaf, o hoppas de inte e nått som kommer. (säkert pga stress sist i jobbet) o ska börja jobba i sommar nu, me hoppas de inte e nån fara, e inomhus då iaf..

• PåvägMotSyskon
    Nataliesliv skrev 2010-06-07 09:50:54 följande:
    Det är nog olika... vi fick kallelse ca 1 mån innan tiden. Men sen får man ju tid i olika veckor också, vissa får för vecka 18, andra 20. Så håll ut
    Ja att man får de i olika veckor vet jag, men vill ju veta när de där pappret kan dimpa ner i lådan =))) ja minns ju inte alls de 2 senaste gångerna.

men jag minns att senast så  va äl säkert mitten på juli, sen va rul 10nov, så 4mån ca senare.. Å nu e de  strax 2mån sen äl =))

Man längtar som en tok.. man kan knappt tro att det bor en bebis därinne? förutom min eviga svullnad haha =))

Hade jag inte svullnaden+ + på gravid sticka.vecko indikator. å utebliven mens (å tröttheten då å då) så skulle ja inte på på de hihi
  • PåvägMotSyskon
    Cat79 skrev 2010-06-07 20:28:06 följande:
    Var på mitt andra VUL idag 10+3 och allt såg bra ut, min bebis är 4 cm nu och ett fint tickande hjärta! Är så glad!!!!!!!! Nu sitter jag och sambon och funderar om vi ska göra KUB eller ej....

Kul med alla nya  som hittat hit, en fantastisk tråd då man har mer gemensamt med dem som varit med om något innan.

Stor kram till alla!

Härligt o höra =)) kul o se miraklet på skärmen =))

vet att när jag gjorde vul i 9+4 så va han 26,6mm.

å din bebis är alltså 4cm ca 1v senare.. Häftigt =)) ÄR typ i 9+6 idag (på ett ca)

kul å veta längden genom nån som gått på vul, på alla gravidsidor står de så olika.

• PåvägMotSyskon
    Bjornis skrev 2010-06-07 21:31:01 följande:
    Ja, det är så sjukt olika i längd på olika sajter. Den som stämt bäst på mig har varit denna:
    www.brooksidepress.org/Products/Military_OBGY...
    FL stämmer inte alls. Min var 25,2mm i 9+1 (fast jag var i 9+4 enl äl ju) och när man kollar på olika ultraljudsbilder på nätet så är det inte alltid så att 25,2 är = 9+1 som hos min gyn utan 9+2 nånstans så det är ju sjukt osäkert att datera exakt så tidigt men man jämför sig ju så gärna med andra. Hehe. Speciellt jag! Men det står ju ofta att man får ta det +/- 3-5 dar vilket dock har stämt bra med mina vul. Hoppas bara torsdagens ul visar en stor knodd. 11+1 (11+5) då...
    tack för svaret =)

ja men hm, v11  41mm. då räknar dem inte fulla veckor?

Hm, ja min borde va  nånstans från 26,6 å lite uppåt nu? är CA 9+6
  • PåvägMotSyskon
    Nataliesliv skrev 2010-06-09 14:19:39 följande:
    Vill bara säga till er som är gravida lite längre gånget att köpa en angelsound. Vi är nu i vecka 17, men lika oroliga som i vecka 6. Även fast vi vart på ett par ultraljud och fått se vår fina bebis sparka där inne.
    Fick hem angelsoundet igår och det känns verkligen tryggt att när som helst kunna lyssna på bebisens hjärtljud. Det lugnar mig så mycket och det tror jag är jättebra för bebisen att jag inte är stressad av oron.
    Hade ett A-S med mitt 2a barn, hörde från ca v 12?? står i min press. De va rätt skönt, men ändå oroväckande om man inte hittar ljuden, vilket kan va svårt i början innan man vet hur dem ska låta.

Å oftast e man orolig i början, tills man kommit förbi de kritiska veckorna.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma