Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Plus igen efter mf/ma

Borde nog våga mig in här bara för att få mig själv att tro på faktumet att det borde bli en bebis i början av juli Har inte BIM förän på söndag (kanske måndag, men tror mest på söndag). Men testade i onsdags och idag och där var dets streck.

Känns som första steget dock är att komma förbi BIM helskinnad, sen får jag se vad nästa mål blir

• LillaMy3
    Odetta skrev 2010-10-29 13:46:21 följande:
    Woooohoooo GRATTIS!!!! Och välkommen hit

*kramisar*
    Tack

Och WOW odd! Redan över halvvägs! Så fort tiden går.
  • LillaMy3
    Lallan skrev 2010-10-31 11:14:57 följande:
    Småland: Håller tummarna för att liten vill stanna många veckor till!

Mabaja: Beklagar

Odd: Börjar bli dags att införskaffa andningslarm men det finns ju två modeller av respisense, buzz och ditto. Har du någon aning om vilken av modellerna som är att föredra?
    Hade Buzz till sonen, men ser att Ditton verkar nyare. ¨Var ganska nöjd med buzz. Men när sonen började röra sig mycket i sängen så fellarmade det ganska mycket och då slutade vi med det. Hade det oftast bara när han var förkyld.

Ditton ser mindre ut, samt ser ut att fästa bättre i blöjan. Skulle valt det om jag skulle köpt nytt nu.
  • LillaMy3

Lite "ny-pluass-frågor" slänger jag in här...

Testade på äl+10, 12 ocj 14 (idag). Det ser ut att bli starkare och starkare (10,12 ligger i galleriet). Idag var teststrecket nästan lika starkt som kontrollen. Har inte fått tatt bild och lagt in här ännu. använder "billigatester"

Men det är väl "normal" !?! Inte att jag inte tagit bild altså

Smålandsjänta: Hoppas de snart får stopp på sammandragningarna och att tappen stänger sig igen!!

• LillaMy3
    Odetta skrev 2010-10-31 14:11:20 följande:
    Låter helt normalt och till och med bra

Hcg ska ju dubblas ungefär varannan vartredje dag och i början är det ju inte så höga nivåer som dubblas, så då faller det sig ju väldigt naturligt att testen inte blir dramatiskt starkare Och ja, att du tar bilder är helt normalt också.....och tänker man på alla testomaner (syftar inte alls på mig själv) så är det ännu mer normalt att du testar var och varannan dag

GRATTIS om jag inte sagt det redan

*kramisar*
    Ja det var väl lite så jag tänkte också, ang bägge ämnena

Skall nog ta ett test på fredag tänkte jag, då borde det ju fått lite mer fart. Om det ser bra ut, så får jag nog sluta testa och säga till mig själv på skarpen att inte oroa mig för mycket mer sen... Får se om jag lyssnar på mig själv
  • LillaMy3
    kajsalisa skrev 2010-10-31 16:42:22 följande:
    Grattis Lillamy. Jag tror med all säkerhet att du är gravid... :)
    Jo gravid tror jag att jag är... Bara lite osäker på om den "sitter fast ordenligt." Men måste jag nog utgå från, annars kommer jag bli knäpp

Nu skall jag sluta tjata på er (och min sambo) om mina test och försöka komma på något att äta! HUNGRIG, men vet inte vad jag vill ha... Inte direkt sugen på något. Blir nog lax med pasta. Enkelt och skall nog gå ner.
    Så skall jag försöka få i den febriga sonen något också. Chokladkaka med glass gick bra förut, men skall nog försöka med något lite mer näringsrikt
  • LillaMy3
    maria204 skrev 2010-11-03 16:40:53 följande:
    Jag gör ett litet gästspel. Det var lääänge sedan jag var här inne och jag har hållit mig borta från FL sedan mitt andra MA. I söndags plussade jag igen, försök tre efter mitt senaste missfall. Jag är livrädd och säker på att varje molvärk, klåda, illamående är tecken på misssfall. MEN vad roligt att se att ni är så många och att ni som stöttade mig vid mina MA har små pyren i magen. Sist var du ju knappt gravid, Happiness! 
    Grattis! Har också beräknad BF 9 juli!!! (försök fem eter mitt första, och jag HOPPAS enda missfall)

Hur mår du? Jag är tok-hungrig allt som oftast, liiiiiite illamående men mest bara "uggig" i magen. Bananer är plötsligt inte alls gott, men klementiner går ner Trött och gråtmild också, men det kan vara en tilfällighet...

Jag tänkte jag skall få bokat ett tidigt vul om några veckor så jag får se att allt är som det ska. Men har inte vågat boka ännu... Tänkte vänta till nästa vecka.
  • LillaMy3
    maria204 skrev 2010-11-04 08:47:54 följande:
    Vad kul!
    Jag mår bra. Lite illamående och ganska så trött emellanåt. Just nu har jag höstlov, så det är lugnt, men nästa vecka får vi se om tröttheten kickar igång.

VUL absolut! När jag var hos KK sist gång hade jag varit där 10 ggr på några månader. Hon sa att om /när jag blev gravid igen skulle jag bara ringa om jag ville ha någon extra koll. Det kommer jag att göra, men jag ska också vänta någon vecka, annars finns ju risken att de inte ser något.

Jag hade gärna gjort vul nästa vecka, men känns lite dumt att göra det så tidigt. SKall ha semester vecka 46 och skule gärna se att allt var bra innan. Men så tidigt är det, som du säger, risk att man inte ser något alls ännu då kommer jag ju inte precis oroa mig mindre

Jag går hos en gyn privat, så jag får göra vul när jag vill egentligen, men då kostare det därefter också Men men. Bara jag får göra vul är jag glad!!
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-11-04 10:43:28 följande:
    Vad skönt att du får göra VUL när du vill. Man vill ju göra så snart som möjligt men det är nog klokt att vänta tills de kan se nåt. Det var väldigt lugnande att se ett hjärta slå kan jag säga. Hade varit jättejobbigt om de varit osäkra och bett mig komma tillbaka senare. Skönt att du ska på semester så du får tänka på annat! Jag ska också på semester under vecka 12 så när jag kommer hem har jag gått in i vecka 13, känns skönt. Bara man inte får missfall utomlands bara..
    Jag och sonen skall bara en tur till familjen, men vill inte ha mf där heller

Lite deppig i dag känner jag. Har haft lite mensvärk och dragningar till och från. Idag också. Men så känner jag mig lite konstig i magen... LIksom lite så det brukar kännas innan mensen... Men det är kanske bara luft i tarmarna.. Går på toaletten med hjärtat i halsgropen varje gång. Men allt verkar vara som det ska. Nojar mig bara säkert. Men så är jag bekymmrad över att jag fortfarande klarar kaffe (men å andra sidan har jag svårt för bananer och sött plötsligt). Och så har inte brösten växt märkbart ännu. MInns dock inte när de gjorde det med sonen.

USCH. Förlåt att jag låter lite negativ, men usch vad jag inte kan sluta oroa mig idag... Lite trött och sliten så det gör inte saken bättre. Ja ja. Vi får se vad det blir av det.
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-11-04 11:08:38 följande:
    Jag nojade mig också jättemycket. Jag hade också sån där "mensvärk" i början och har fortfarande ibland. Oroa dig inte för det, det är bara växtvärk sa BM. Lite konstig i magen kan man bli också. Jag märkte inte av varken brösten eller illamående på många veckor i början. Mådde i stort sett som vanligt förutom den där "mensvärken". Jämför dig inte med andra, det verkar vara så otroligt olika vad folk känner. Man måste inte känna massa saker. Jag hade väldigt lite symtom i början och hjärtat slog ändå när jag var på VUL!
    Tack.

Inte lätt att inte oroa sig. Försöker minnas hur det var när jag vänteade sonen, men mins inte helt. Mensvärken idag är liksom mer bak mot ryggen/rumpan och inte ner mot ljumskarna som den varit tidigare i veckan.

Min mage brukar alltid bli toktrög mellan äl och mens, men tycker inte den är lika trög nu. Men har en knasig mage

Hade inte så mkt symptom med sonen heller, men har mer symptom nu än när jag fick mf i maj.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma