Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-11-04 11:23:03 följande:
    Jag vet, det är helt omöjligt att inte oroa sig. Jag oroar mig fortfarande och tror att det är först när man kommit in i vecka 13 och då får göra ett till UL för att se att den lever som man kan lugna sig lite.

MIn mage är har också varit trög till och från. Speciellt i början. Jag tror att det är en kombination av att tarmarna är påverkade och lite psyikiskt också. Det är ju omvälvande att man plussat, mycket oro och tankar och då blir man ju ofta konstig i magen av stressen.
    Tog ett grav-test igår också (4+3 då) bara för att se att det blir starkare, och det hade det blivit. Då var jag glad Teststrecket starkare än kontrollstrecket.

Har beställt ett vul den 25 november nu! Kommer vara i 7+4 då då.

Usch de lagar konstig mat på tv. Kalvnbräss och njure.... Hm. Ser det som ett positivt symptom att magen protesterar Brukar inte vara så känslig annars.

Berättade för en nära vänn igår att vi är ny-gravida. Vädrade min oro lite... Hon tyckte jag var väldigt "hormonell" i humöret och diagnostiserade mig som jättegravid Får hoppas hon har rätt.
  • LillaMy3

Intalar mig att jag inte är så orolig idag. Inte så konstig molvärk längre. Nu är det mest de gamla vanligt dragningarna i ljumskarna... Antar att det är normal att symptomen kommer och går, men gud vad man oroar sig! Tänk om man kunde ha en liten lampa i naveln som lyser grönt när allt är ok, och rött om det inte är det... Så slipper man tolka symptom.

Var inte så hungrig idag på eftermiddagen, inte så kissnödig heller. Men då är jag säkert det om ett par dagar igen. Tycker plötsligt inte att mat smakar gott bara. Inget jag är sugen på alls nästan. Framför allt inte sötaktiga saker som tex bröd och banan.

Läääängtar till den 25 november. Tog mod till mig och bokade ett vul då. Kommer kännas bra att se den lilla ärtan så det käns mer verkligt.

Hoppas allt är bra med er andra här inne! Hoppas ni med massor av illamående snart blir bättre. Får ni några tabletter mot det? Finns mer att välja på än bara postafen...

Muffe: Håller med miraclee, bebisen tar det den behöver så oroa dig inte. Men det är ju skönt om du får i dig lite mat så du får lite energi och ork.

Miraclee: Hoppas de kom på något att göra med huvudvärken.

• LillaMy3
    soffy83 skrev 2010-11-12 09:51:48 följande:
    Tack för era svar =)

Tror nog jag ska se till att få komma på ett. Hade ju MF både i juli och i oktober i år så jag gör allt för att känna mig lite lugnare. Vet ju heller inte exakt när jag blev gravid eftersom jag inte fick nån mens emellan.
    Jag är i vecka 5+5 idag och har bokat et VUL til om lite mindre än två veckor. Tror nog detta kommer minska oron.

För övrigt så väljer jag att tro att det kommer gå bra denna gång. Inte för att det är någon säkerhet, men känner mig absolut mer "gravid" nu än när jag fick mf i vecka 5+6 i våras. Just nu så känner jag illamåendet komma smygande. Men inte så farligt som tur är. Vet inte var jag skulle göra av mig själv om jag hade det som Miraclee och Muffe. Uff. Stackars er.... Hoppas ni har bra läkare som i vart fall kan göra så gott de kan!!
  • LillaMy3
    Bjornis skrev 2010-11-12 11:47:15 följande:
    Jag förstår helt hur du menar. Min "magkänsla" var så mkt bättre denna gång än då jag fick ma. Det är fint att ha ett litet sjätte sinne!
    Tråkigt att du fick ma

Tänke om man kunde ha ett lite mer tillförlitligt sjätte sinne... Känner dock att jag blir knäpp om jag skall oroa mig, så jag väljer att tro på min magkänsla, att NU går det bra. (och så håller jag tummarna för att VUL den 25 november säger det samma.)
  • LillaMy3
    Tejj skrev 2010-11-23 16:12:58 följande:
    Tittar in o hälsar på alla gamla o nya vänner...
    Tog en paus från FL ett tag... men nu är jag tillbaka igen, med ett stort fett Plus  Skrattande 
    Vågar dock inte ta ut nåt i förskott än, är bara i vecka 5+6 så än så länge väldigt tidigt..... mår bra, inge trött eller illamående.... bara ömma bröst o "mens"värk i magen!!!

Hur går det för er andra? Många som kläckt ut sina små nu då förstår jag??? Va mysigt... o alla ni andra som har magar att gå runt o skryta med.... avis på er med.... Flört får verkligen hoppas att mitt lilla pyre stannar kvar denna gång!!!!

Håller mig nog mer aktiv i den andra, "gamla" tråden ett tag till.... innan jag varit på några UL o blivit mer säker på att allt står rätt till...

Kram så länge
    Hurra och grattis! Nu tusan skall det minsan bli bebis!!!
  • LillaMy3

Havsklippan: Nej så trist med besked som kan sluta i tråkigheter... Hoppas verkligen de hittar felet snarast och att det då är något som då är något fel som bebisen klarar fint att leva med/går att fixa och att allt sen går bra!!

Ego. Var på vul i torsdags. Trodde jag var i vecka 7+4 men var visst i 8+0. Men de växer väl lite olika så här i starten tänker jag. För annars så hade jag äl tre dagar innan pos äl-test...
    Men fick som sagt var se en liten plutt med tickande hjärta. Så nu vågar jag tro på att jag faktiskt är gravid. Men har lite svårt att släppa oron helt... Men menar jag har läst att när man sett hjärtat på plutten så minskar risken för mf betydligt.

• LillaMy3
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-27 20:10:51 följande:
    Grattis
    Nej barn i denna tid växer lika när man kommer till vecka 20 växer dom olika
    Alltså du hade äl innan äl vissade att du hade äl
    När ett hjärta slåt så är det så att man ska vara lugn MEN det finns alltid risker men då är det något annat.
    Men du ska bara vara lugn gumman allt kommer gå bra och grattis en gång till
    Ja ok. Hm. Kanske det är förklaringen till att det tagit lite tid att pricka äl Hade som mest ont i äggstocksregionen just kring då jag enligt vul borde haft äl. Och jag har förstått att äl-test inte är helt att lita på... Blir spännande att se vad de kommer fram till på RUL i februari.  

Ja allt möjligt kan ju ske och risker finns, men det skall min hjärna inte få lov att klura på Har bara haft ett mf och hoppas att det bara var ren och skär otur just den gången.

Så nu skall jag glädja mig till att lilleman skall bli storebror i sommar.
  • LillaMy3
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-27 20:37:20 följande:
    Ett hjärta i din mage slår finnt och kommer att fortsätta med det tills H*n är 100 år gammal

Jag förstår dig haha jag blev själv bakflyttad 1 vecka med honom jag har i magen hade mens 10 mars går IKKE att misstolka haha blödde som en död gris kraftigt och mkt som jag har normalt med ja då e det ju mensTungan utenär det går igenom en binda hahaha och fick Äl stegring 4 DAGAR efter konstigt nog 18-19-20-21 på den dagen hade det en svagt streck ej Äl alls på dag 19-20-21 Ägglossning stegring .. och vi var som kaniner i 6 dagar hahaha
    Men inga flytningar hade jag alls.
    Sen 1 vecka efter detta hade jag massa flytningar och hade sex igen i 6 dagar och sen gav vi upp .. inga äl tester då alls.

ENLIGT bm hade jag Mens 18 mars !! man ba hallå tror du inte jag VET när jag hade mens hahahaha var ju banne mig snus tårr hahaha
    Och enligt läkaren och jag så hade jag BF 15 dec men enligt bm och ul o rul hade jag mens 18 mars och är beräknad till 21 dec hmmmmm likom ..
    MEN nu är man orolig att pojken är stor på 5 kg är i vecka 37+6 när jag ska på Tul vecka 38 dagen efter alltså jag skulle nu ha varit i vecka 38 och 39 då när jag kommer in i vecka 38 så snacka om att dagens ul och bm är ööööh lite efter
    Tror man hänger upp sig lite mkt på VUL innom vården. Men något måste de ju räkna efter... Tycker det är lite läskigt med den extra övertiden man riskerar då. Nu fick jag förvisso sonen i 35+3 så oroande för övertid där var ganska onödigt

Hoppas din "lille" kille är lagom stor och att du slipper vänta ända till 21 dec om han är större än lagom!!
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-12-01 09:27:36 följande:

Spännande, det är många bf på gång nu verkligen! Skitkul! Vad tiden går fort! Själv är det ju ett halvår kvar idag...känns lååååångt :)

Jag har berättat på jobbet idag. Går in i vecka 15 imorn så jag tyckte att det var ok att berätta nu. Men fy vad läskigt det är! Ångrar mig nästan ändå för jag känner mig fortfarande osäker på att det verkligen blir en bebis. Har ju inga gravsymtom alls typ. Men ska slå bort de tankarna nu och bara vara glad! NU är det på riktigt och helt offentligt för allmänheten!

Jag berättade på jobbet häromdagen... Var i vecka 8+0 (samma dag som jag varit på vul). Men det är lite läskigt att ha berättat.

Mitt illamående börjar avta. Får utgå från att det är normalt. Har halsbränna istället. Runte vecka 15 är det väl det man kallar spökveckorna!! Kroppen har vant sig lite vid alla hormoner, Hcgt är inte så skyhögt längre (har ju en topp runt vecka 8-9 tror jag det var, sen är det bara högt.) och så har man inte börjat känna bebis ännu.. Så tycker det låter helt normalt att du inte känner så mkt nu! Det kommer gå superbra Pancakes!!

Nä nu måste jag nog hitta på lite lunch innan jag skall jobba. Mycket att göra idag Men blir nog bra när jag är klar. Laddar lite här hemma i soffan framför tv och dator.
  • LillaMy3
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 10:25:27 följande:
    Någon som vet om dagens barn är vaccinerade mot ''röda hund'' fick för mig att dagens barn var det :-s nu undrar jag då det går röda hund på sonens dagmamma fick reda på detta igår och jag e ju gravid :-/
    www.1177.se står det 

I Sverige erbjuds alla barn vaccination mot nio sjukdomar: Difteri, stelkramp, kikhosta, polio, mässling, påssjuka, röda hund samt infektioner orsakade av Haemophilus influenze typ B och pneumokocker.

Så antar att de som tackar jag till fullt vaccination får allt dette. Så kanske både du och dina barn är vaccinerade?? Hoppas det. Har för mig att min BM tog blodprov och kollade antikroppar för att dubbelkolla att jag var vaccinerad. Men mins inte mot vad. Tror det var röda hund. Står det kanske i några av dina papper från BM? Och om barnen har det. Rubella heter rödahund "medicinskt."
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma