Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 10:36:31 följande:
    Jag e nog vaccinerat mot allt jag med och när jag fick sonen 08 så fick jag en vaccin som hade gått ut kommer ej ihåg vilken typist men ja ebba o didos är vaccinerade mot detta så det borde vara så att det inte går att bli smittad då.
    Tack gumman var så orolig jag vill inte bli sjuk nu eller ha en sjuk pojk eller en i magen
    Röda hund är ju väldigt ovanligt nu när nästan alla vaccineras!! Så bra att du/ni är vaccinerad! Då slipper du med största säkerhet att bli smittad! Skönt.
  • LillaMy3

På vaccinationskortet så står det MMR för vaccinet som är mot bla rödahund. Ser på nätet att det varit med i vaccinationsprogrammet sen 1982.

• LillaMy3
    Mamma till W skrev 2010-12-01 10:56:53 följande:
    ja angående röda hund. i papprena man tar med sig till förlossningen såg jag att det stod att mitt röda hund-vaccin gått ut. Ska man ta nytt vaccin i såna fall i vuxen ålder? Eller hur gör man? och om man ska det, ska vaccinationskortet med?
     (Försökte vaccinera mig mot TBE härom året men det fick jag inte för mitt vaccinationskort är borta)
    Hm. Har inte koll på att det kan gå ut... På mig tog de blodprov och kollade antikroppar. Och så länge man har antikroppar så måste det ju vara ok.

Som jag såg på internett så tar man en vaccination som bebis och sen en gång till för säkerhetsskull när man är 12 (tydligen blir inte alla immuna av första sprutan). Men jag såg inget om att man behöver vaccinera om sig. När det gäller stelkarmp och kikhosta så vet jag att immuniteten blir mindre med åren, men rödahund har jag sämmre koll på.
  • LillaMy3

Min son kom också i 35+3. Han var lite mindre än din kille, men inte så mkt. Skedde också helt utan förvarning... Låg på neo två veckor med sond och solning och andningshjälp i starten.

Är lite orolig att denna bebis också vill komma tidigt. Inte för att 35+ är toktidigt, men ändå tidigare än önskvärt. Man vill ju få ha sin lille hos sig och med sig hem, och inte dela han med diverse sjukhuspersonal i dagar/veckor. Förvisso bra att de finns där och kan sitt jobb, men det var ju liksom inte så man föreställt sig att starten på föräldralivet skulle vara....

Skönt att lillkillen mår bra och växer i vart fall!! Då kommer ni snart hem!

• LillaMy3

Hm jag tror jag oroar mig lite tidigt för att denna lill* skall komma tidigt  Är ju bara i vecka 10 än så länge....

Färnevik: Usch för att må så illa Tur att du fått tabletter så det hjälper lite i vart fall!

• LillaMy3

Typiskt mig, glömde säga grattis toksnippa.

GRATTIS!!!!! Såg också den lille plutten i din blogg. Supersöt!!

• LillaMy3

Havsklippan!!
    Hipp hipp hurra på din födelsedag. Skall dessutom hålla tummar och tår för att allt ser bra ut i morgon.

Kram

• LillaMy3
    maria204 skrev 2010-12-09 18:20:13 följande:
    Det är så härligt att komma in här efter en skitdag på jobbet och läsa alla positiva saker. Idel glädje! 

Jag behöver verkligen jullov nu. Är inne i supertröttperioden och dessutom nolltålamodsperioden. För att trösta mig själv klickade jag snabbt hem tre(!) klänningar och två(!) underklänningar från Ellos. Undrar om mannen blir glad... 

Om en vecka ska jag på mitt förhoppningsvis sista VUL. Är då i v.10+5. Om allt ser bra ut ska jag luta mig tillbaka och njuta! 
    Hihi. Känner igen det där med supertrött och nolltålamod... Tror jag klarar av att inte ta ut det på dem på jobbet, men det är på håret Hemma så åker stackars sambon på det. Men han fattar ju varför, så han överlever.

Hur många VUL skall du göra? Jag har bara gjort ett. Får räcka tror jag. Men tycker tiden fram till RUL är lite läskig... Skall se om jag inte kan få hört på hjärtljuden innan i vart fall.

Längtar tills trött-perioden blir bättre. Skall inte klaga på illamåendet, det är inte så farligt. Men kunde gärna varit utan det lilla jag har. Har blivit bättre dock! Skall bli kul att berätta för mer släkt på jul. Vi har bestämt att då får de veta Och sen bara jag hoppas att allt går vägen... Men det måste det. Det har jag bestämt nu!
  • LillaMy3
    Dag och natt skrev 2010-12-09 21:43:00 följande:
    Glömde skriva att vi fick svar på snabbtestet av läkaren på plats också - inga kromosomavvikelser.
    Har också läst och hållt tummarna här.

Har inte ord... *Kram*. Ta hand om varandra och hoppas läkaren i nästa vecka hittar något positivt i allt det tragiska!
  • LillaMy3
    Happiness skrev 2010-12-12 18:29:11 följande:
    De set ju superhärliga ut! Mamalisious sa du va? Skall minnas det namnet och inforskaffa när de vanliga byxorna börjar bli trånga (vilket de förvisso är lite redan, men magen skall nog få titta fram lite också ).
  • LillaMy3

Frustrerande att de räknar olika... Här i Norge räknar de 40+2. Väldigt underligt. Och ingen har hitils någon vettig förklaring...

• LillaMy3

Havsklippan: Har inga ord.... Ta hand om varandra!!!

Miraclee: Om jag inte mins helt tokigt så var min son också ganska stilla just en period runt vecka 23 har jag för mig. Som Happiness säger så käns det ju inte alls så mycket när den lill* sparkar bak mot ryggen. ¨
    Och Krya på dig!!! Influensa är inte kul

Ego: Själv så är jag lite irriterad för att jag redan har  halsbränna... Ok att jag har lite stressmage annars, men halsbränna såhär tidigt tycker jag är löjligt

Är lite trött och gnällig idag känner jag. Fick inte sova i natt. Var det inte sonen son var uppe och hostade så var det jag som var uppe och kissade (bägge sakerna väckte mig). Sambon bara jobbar och jobbar och jag känner mig lite ensam och övergiven, samt bekymrad över min sambo som har allt för mycket att göra just nu.

Dagen innan julafton har jag gått 12 hela veckor!! Hurra!. Har redan en liten kula tycker jag (Hmr eller nja, lite tjock på mitten liksom ). Lite mysigt. Men det känns lååååångt till RUL i februari. Skall be BM lyssna på den lill* när jag skall dit 3e januari.

• LillaMy3
    miraclee skrev 2010-12-19 20:10:00 följande:
    Åh! Tack för svar :) Jag sökte o fick upp att dom flesta är lugnare kring v 22-24 ungefär, vet inte varför. Tillväxtperioden lugnar ju ner sig lite iofs o nu ska dom tjocka på sig, kanske därför.. bara spekulationer dock ;) När jag var på UL för 1,5 vecka sen låg han o sparkade mot ryggen, så de kan mycke väl vara hans nya favvoposition nuförtiden, o därför känner jag bara enstaka buffar o sparkar liksom. Imorse var han nog arg, då va de liksom hm.. ja någe rejält som tumlade omkring därinne, sen toklugnt idag på dan, knappt känt nånting.. förrän NU när jag skriver igen haha. Då sparkar han igen.

Jag har haft normal fostervattenmängd innan och flödet såg ju bra ut sist, så de är nog ingen fara. Men om en tokvild bebis helt plötsligt blir lugn (eller ja, byter position) då börjar man ju undra ;)

Mysigt me 12 fulla veckor snart!! De går sakta men säkert framåt! Härligt! Skönt me en liten bula på magen också.. jag längtar fortfarande efter den där riktiga magen, får se om den dyker upp snart, haha. Vilket problem va ;)

Får passa på o önska en riktig god jul också :)

Har sett din mage i magbildstråden. Jättefin! Hade en ganska liten mage med sonen också. Den började bli lite synlig först i vecka 25, för andra altså, jag lade märke till den tidigare ). Magen jag fått redan nu är förvisso ganska rund, men nog mest bara gaser än så länge. Hi hi. Magbildstråden får vänta lite tills den är mer "bebismage" och lite mindre "gasmage"

Ja bebisen har nog både ändrat läge samt tar det lite lugnt så den kan tjocka på sig lite eller helt enkelt bara vilar sig i form för ordentliga karatesparkar på urinblåsan i nästa vecka

• LillaMy3
    Mamma till W skrev 2010-12-20 22:10:55 följande:
    Är ju "bara" 6 veckor till hans stövel ska bort så då ska han ju kunna gå åtminstone. :) Dagarna går bra med Wilda, men efter kl 19 så är det skrik konstant! Då är hon så trött men vägrar att sova. Då vill jag sälja henne, men det är bara för att jag inte orkar gå och vagga till hon somnar vid 24-01- då vill jag gärna ha lite avlastning, men får vänta några veckor till dess och då ska Daniel allt få knata runt här hemma...
    Har en "bääär mig" jag också... 1 1/2 år nu är han. Ville bara bli buren när han var liten. Köpte sjal till slut. Funkade bra på dagtid. På natten/kvällen kom jag på att det kunde funka att sitta på sängkanten och "skumpa" istället för att knata runt. Min sambo jobbad massor då (och nu) så det var mest jag som knatade runt. Har bestält en bebis som inte är "bäääär mig" nu, denna som kommer!!! Det är tufft, men med det går över. Nu är det bara när han är övertrött som han vill bäras. Annars somnar han bra själv (förvisso är fortsätta sova en helt annan sak, men men. Jobbar på saken.)

Blir nog bra om du får lite hjälp av syrran!! Det är tufft med att vara själv. Men som Odd sa också, ta en paus (det är inte hela världen om hon skriker en liten stund) och gå ut ur rummet och samla dig (gör inte som jag och dunka huvudet i väggen i frustration, det gör ont...). Så ordnar det sig med tiden!!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma