Inlägg från: Den lilla M |Visa alla inlägg
  • Den lilla M

Plus igen efter mf/ma

Hej på er tjejer!
    Får jag också hänga har inne med er? Jag är nu gravid i vecka 18 (17+0) och har 4MF bakom mig (2 v5, 1 v8 o 1 v9) under 3års tid och hoppas verkligen att det ska gå vägen den här gången. Hörde hjärtslag idag så det känns betryggande för en så orolig själ som jag när det gäller detta. Sen så har jag ca 2veckor kvar till rul.

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M
    Odetta skrev 2012-04-03 12:56:22 följande:
    Klart du får! (säger hon som inte är gravid men hänger här ändå...vanesak )
    Grattis till v18 och hjärtljuden!   
    Tack tack
  • Den lilla M
    M I M M I skrev 2012-04-03 13:10:24 följande:
    Den lilla M, stort grattis, vad underbart att ha kommit så långt!! Har du fått några speciella mediciner den här gången? Undrar då jag är i samma situation, 3 mf o 2 ma, inga barn. Har precis startat upp vår första Ivf.

Varmt välkommen hit!

Kram
    Hej, Ja den här gången så tar jag levaxin och  fragmin dagligen plus aco gravid samt 2000mg Omega3. Sen så tog jag progisar dagligen (1per dag) fram till slutet av vecka 13. Första utredningen vi gjorde via vanliga läkaren visade inte på några problem (förutom lätt nedsatt spermie antal) men sen så gjorde vi en till utredning privat och där visade det sig att jag har Faktor V leiden. Vilket är en "genmutation" som gör att jag lättare bildar microproppar i blodet och dessa kan täppa igen moderkakan och navelsträngen och på så sätt svälta ihjäl bebisen på näring. 

Hoppas det går vägen med erat ivf!! Får du några mediciner att ta från början med din ivf? Typ prednisilon, fragmin, trombyl osv? Lycka till!! Kramar
  • Den lilla M

Tack så mycket för alla välkomnanden!!
    Tänkte bara titta in och önska er alla en riktigt trevlig påsk!! Hoppas ni och era magar får en riktigt härlig lång helg.

Kram på er 

• Den lilla M
    Javisst skrev 2012-04-10 15:53:11 följande:
    Visst är det ngon nu som också närmar sig RUL-tid?     
    Jag har rul nästa fredag, känner mig sjukt nervös inför det. Är 18+0 idag och har inte känt den lilla röra sig ännu
  • Den lilla M

Jag väntar fortfarande på att veckorna ska börja rassla iväg.. är i vecka 20 idag och jag tycker det känns som en evighet kvar tills jag får träffa den lilla . Men det kan kanske beror på att vi har försökt i nästan 3år och har 4mf bakom mig som jag tycker att det går såå långsamt.

• Den lilla M

Jag har alltid kört pilates barfota, men vill du inte vara det så kan det va bra att ha på sig halksocker eller liknande.

• Den lilla M

Hjärtat Alicia: Stort grattis till pojken!! {#emotions_dlg.flower}

• Den lilla M

Jag köpte en doppler på teknink magasinet, den funkar hur bra som helst och var billig

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma