Inlägg från: Den lilla M |Visa alla inlägg
  • Den lilla M

Plus igen efter mf/ma

Javisst skrev 2012-06-02 12:18:54 följande:
    Jag har inga förvärkar alls, dock ett jäkla tryck neråt och om jag står upp för länge känns det som om hon är påväg att ramla ut - vilket dock inte lär hända, hihi. 
    Haha nej tänk om det var så lätt att dem små bara ramlade ut när det var dags !! Spännande dock att det snart är dags

Saftis synd på mammabyxorna men ändå skönt att bara få ta det lugnt ett tag för sen när den lilla kommer så blir det mycket mindre av den varan.

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M
    Javisst skrev 2012-06-04 08:54:46 följande:
    BF-dag idag!  Har inga känningar av att hon är på G dock, tror hon kommer vänta ett tag   
    Åh vad spännande nu får du äta ananas och curry, dricka hallonblads te, stimulera bröstvårtorna och ha sex å allt annat som ska få igång en förlossning .
  • Den lilla M

Javisst: Lycka till hos BM. Jag vet hur det är med en otålig man. Min föreslog kejsarsnitt här för någon dag sedan bara för att han skulle veta vilken dag hon kommer

• Den lilla M

Javisst ett stort grattis till er lilla flicka! Hoppas att ni alla mår bra. Kram

• Den lilla M

Javisst här rinner tårarna.. åh vad jag är glad att allt gick bra tillslut! Kram till er

• Den lilla M
    KMW skrev 2012-06-21 15:36:56 följande:
    Nån som vet ifall det finns nån allergimedicin som är ok när man är gravid?
    Enligt min läkare så är tavegyl oken men inte tabletter som innehåller loratadin (clarityn osv). Men ring och kolla med din MVC läkare försäkerhets skull
  • Den lilla M

Plutten, tack för en uppdatering . Håller tummarna att det drar igång på riktigt snart!!

• Den lilla M

Plutten: Min väninna fick rådet att göra hinnsvepning själv varannan till var tredjedag. Hennes vförlossning kom igång ca 10timmar efter 2a hinnsvepningen. Men det verkar ju iaf som din kropp har reagerat på första hinnsvepningen .  

• Den lilla M
    plutten02 skrev 2012-06-27 12:51:26 följande:
    YEEES!!!
    Dammsugaren drog igång vattnet... Kände hur det bara rann till och satte mig på toa och tänkte fan jag kissade nog bara på mig, men då kom det mer sen igen när jag satte dit en ny binda.

NU ÄR VI PÅ GÅNG!!!!
    TJOOHOOO!! Åker ni in till BB på en gång och kollar hur öppen du är? Dem säger ju lite olika på olika BB'n, men till mig har dem sagt att om vattnet går så ska vi åka in på en gång. Åhhh va spännande !! STORT  lycka till!
  • Den lilla M

plutten kom ihåg att det kan gå snabbare med barn nr 2!! Så städa inte förlänge så att du behöver föda i hallen . Håller tummarna för dig och ser fram emot en uppdatering

• Den lilla M

Ang föda i hallen så var det exakt det min kusin gjorde med sin 2a. Hon tänkte att det skulle ta lilka lång tid som nr 1, men ack så fel hon fick. 2timmar efter att vattnet hade gått så var lilla flickan ute. Å en ambulans kom fram precis i slutskedet bara för att konstatera att mamma och barn mådde bra. 

• Den lilla M

Plutten ett STORT grattis . Haha vad lustigt att du födde hemma eftersom jag skrev att det kunde hända . Skönt att allt gick bra! Kram

• Den lilla M

Jag har BF 7sept så har 49dagar kvar idag.. vill att tiden ska gå fortare. Tycker att det kryper fram..

• Den lilla M

Ang jobb så kommer jag jobba så länge jag orkar, dem flesta på mitt jobb har jobbat hela vägen fram å jag hoppas kunna göra samma sak . Har precis haft 4 veckors semester så känner mig ganska utvilad!

• Den lilla M

Kan vi inte skippa allt skit i den här tråden?!? Det är så trist med stämningen som blir.  Denna tråd handlar om oss som fått plus igen efter MF eller MA. En tråd där jag tycker att vi ska peppa och stötta varandra genom graviditeten. Inte slänga skit på varandra och dra in trams från andra trådar eller privata bråk som inte hör hit.

Själv går jag nu in i vecka 37 ! Vill bara snabbspola tills den lilla är här, längtar sååå mycket!! 

• Den lilla M
    3 barns mamma84 skrev 2012-08-08 08:54:14 följande:
    Redan vecka 37 jösses hur vill du ha din förlossning har du bestämmt dig för något ?
    Håller på att skriva förlossningsbrev just nu. Men jag hoppas på en förlossning i så mycket lugn o ro som det bara går, å att klara mig på bara lustgas och ryggmassage . Men så länge den lilla kommer ut välmående så är jag nöjd .
  • Den lilla M
    LisaVäntar skrev 2012-08-08 21:20:35 följande:
    Den lilla M: oj vad långt! Är du nervös eller hur känns det? Otymplig nu?
    nej inte så nervös inför själv förlossningen, det är ju något som kommer att komma hur man än ser på det så jag tar det den dan det kommer. Hoppas dock kunna föda vaginalt med bara lustgas och massage som smärtlindring.
    Däremot på frågan om jag är otymplig svarar jag: JA!! Haha jaf känner mig som en val på land. Men sen så är det ju troligen en stor bebis som gömmer sig därinne också
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma