Inlägg från: Den lilla M |Visa alla inlägg
  • Den lilla M

Plus igen efter mf/ma

Lisa vad skönt att allt såg bra ut ! Nu håller vi alla tummar som bara går att det ska gå vägen!! Å ta det nu lugnt hemma i några dagar. Kram

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Jag har inte heller haft några symptom alls under graviditeten så här långt (i vecka 21 nu). Det enda är att jag kanske är lite tröttare än normal och att jag har lite svårt att borsta tänderna på kvällen. Får kväljningar. Så man behöver inte ha symptom för att vara gravid

• Den lilla M

lisa: Jag har haft spökveckor från vecka 9-10 och har det fortfarande (är 21+0 idag).

• Den lilla M
    LisaVäntar skrev 2012-04-27 11:03:56 följande:
    Lill M: känner du inte bebisen?
    När började alla känna sina små? Längtar otroligt efter det!!
    Nej inte ännu. Min moderkaka sitter i övre framkant och min BM sa att det kan ta till ca vecka 24/25 innan jag börjar känna av henne. Tydligen allra sämsta läget för att känna bebis plus att min livmoder är bakåtlutad vilket inte heller bättrar på det hela. Men på RUL så allt bra ut och lyssnar på hjärtat en gång i veckan med doppler, så är inte så orolig.
  • Den lilla M

Lisa: Åh vad skönt att allt såg bra ut.. jag vet precis hur det känns när man börjar blöda och hur mycket tankarna hinner dra iväg. Ta det nu lugnt och låt din sambo göra allt hemma de närmsta dagarna!

Odetta: Jag hade också ganska rejält ont i livmodertrakten från och  till fram till vecka 11/12. Tror det beror på att livmodern växer så att det knakar å det kan ju påverka ländryggen också.

• Den lilla M

Odd: tänker på dig och hoppas att allt såg bra ut.

Ego: Nu har jag bara 8veckor kvar till mitt TUL.. längtar så tills jag får se den lilla flickan igen  

• Den lilla M

Då var det 100 dagar kvar till BF.. känns som tiden går sååå sakta!!!

• Den lilla M

Skönt att allt såg bra ut på ditt TUL DoN ! Ska du på flera TUL innan BF?

Ego: igår var ingen rolig dan kände inga rörelser på över 12timmar trots att jag testade allt. Så ringde till BB och fick åka in kl 22.30 igår kväll för en koll. Men som tur var så var allt bara bra med den lilla flickan. Hon hade lagt sig på tvären med ryggen utåt och sparkade inåt mot ryggen och jag kände inte ett dugg när man såg henne röra sig på skärmen. Hon hade växt utav bara den var nu så stor som snittet är vid 27+0 och vägde ca 850gr (jag var 26+0 igår), å det fanns gott om fostervatten och flödet i navelsträngen var bra. 

Så idag ska jag bara ligga i soffan och se på nån bra komedi eller kärleksfilm och kanske äta några godisbitar  !!

Kram på er  

• Den lilla M

Javisst hur känner du dig nu såhär några dagar innan BF, börjat få förvärkar osv?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma