Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2010-05-20 20:56:00 följande:
    Såååå underbart. Jag lever i precis samma skräck eftersom jag också hade ett MA i januari. 3 veckor kvar till UL. Pust!!!
    PåvägMotSyskon skrev 2010-05-21 11:39:33 följande:
    åh va härligt!! Ja va i v 7+4 med mitt 2.a barn när vi utförde ett vul, å i 9+4, då fick jag bild. =)Vore så härligt o få se bebisen, men jag har ju ingen anledning nu till vul, så det blir väl inget förrän rutin ul, å sen alla TUL =))
    Gumman jag fick min tid yess jag har längtat jag fick tid till Tillväxtul 8 juni
    åååh jag längtar nu som fan dottern fyller 7 juni 5 år
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2010-05-21 14:43:01 följande:
    OJ va härligt =)) men vilken vecka e du i då?? tul redan nu?? =)) växer de så olika innan v20?? =)) härligt iaf =))ja kommer få tul efter rul =) som sist.Grattis i förskott till dottern =)))
    Dk och Sv är två olika länder och regler haha
    Jo sen att min son var en bebis på 5810g så nu har dom koll på lilla mig ÄNTLIGEN!!!!

Tack
  • 3 barns mamma84
    Pyret12 skrev 2010-05-21 12:23:14 följande:
    Måste nog dra mig ur denna tråd! Var på vul i tisdags vilket visade att jag till 99 % fått mitt tredje MA, ska dit på tisdag igen för en extra kontroll innan åtgärd sätts in. Verkar som det dött i vecka 6-7, trist att man fortfarande mår illa och har ömma bröst!! De positiva är väl att man nu ska utredas! Lycka till alla....
    Jag tänker på dig
    Förstår vilken smärta du går runt med detta är så jävla jobbigt.
    Vill bara krama om dig och tårka bort tårararna men som oxå måste ut.
    {#lang_emotions_cry}
  • 3 barns mamma84

Har varit med från 1:a början men är inte med i denna gravid tråd helt plötsligt så jag lägger in mig nu istället

{#lang_emotions_gravid}   Beräknad förlossning    {#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84, 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 BF 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Mami82 6 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla, 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Mallanis 19 januari (3-4 försöket efter MA)
    Sommaren2005 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Hej flickor hur går det med magarna hos er alla
    La in en bild på bildtråden jag var ju hos er innan jag fick + och lite lite efter + oxå men sen færsvan jag ett tag
    Hoppas ni har det bra

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-07-12 11:29:42 följande:
    Ett gott tips till er alla (så ni inte gör samma misstag som jag gjorde)

Annanas.....undvik annanas!!!

Jag tyckte att åååhhhhh Annanas, gud vad gott! Så vi köpte en annanas och lät den bli sådär perfekt mogen....söt och saftig och bara MUMS! Jag åt massor av annanas igår.

Sedan fick jag diarre igår och har det idag också...totaldiarre. Och jag förstod inte varför.

Så jag sökte på diarre och graviditet på nätet och hittade att man kunde få diarre av att äta frukt....och då letade jag efter info om diarre och annanas...och vad hittar jag då?

Ja, förutom att man (tydligen är jag inte ensam om det) kan få en jävla diarre av att äta färsk annanas, så använder folk annanas för att försöka sätta igång förlossningen! 

Så, nu har jag lite ångest över att jag käkade så mycket färsk annanas. Inte för att jag tror att det är någon fara eller så, faktiskt, men däremot så hade jag vetat det innan så hade jag inte ätit den.

Så ett litet tips till er andra nojjiga därute (I know Im not alone)....undvik att äta för mycket färsk annanas!

*kraaaaam*
    Jag har ätit annanas och det hände ingenting så jag trir bara det var något som din mage inte tyckte så mkt om just då
    Sen är det någon som ätit annanas och fått igång värkran men annanas är inte farligt att äta just nu
  • 3 barns mamma84
    Bjornis skrev 2010-07-15 17:48:56 följande:
    Enligt äl 16+5, enligt kub:ulet 17+0 och enligt idag 17+2! Så hon stoppade in mig i v 18. I like. Men det är ju bara ta allt med en nypa salt. Men äl verkar stämma mkt bra och det känns tryggt, i början på vulen blev jag hela tiden tillbakaflyttad så det är gött när den är större än förväntat. Fast den får inte bli för stor! Ajaj...
    Grattis till vecka 18 som mig då

Men jag har enligt sista mens och läkaren  i vecka 19 igår och enligt tidig ul i vecka 13 så e jag i vecka 18 men jag ska på rul den 23 så få se då
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-07-16 09:59:28 följande:
    Grattis Bjornis!!! Så härligt!!!! 

Jag själv går in i v 16 i dag (15+0) Och ska om lite mer än en vecka på mitt första barnmorsk besök. Ska bli spännande och veckan efter det är det dags för ultraljud igen, hoppas man kan se vad det bli för nåt, är så nyfiken vad det är för en liten krabat som gömmer sig där inne.

Är det nån av er flickor som känner nåt från bebisen, buffar eller så? I några dagar har jag inbillat mig att jag ev känner nåt, men det är troligtvis gaser eller nåt annat. Jag är ju trots allt första gångs föderska.

Ha en kanon dag allihop :) 
    Beror på var din moderkaka ligger
    Min ger min små buffar och jag har fått en riel spark för 2 dagar sen är i vecka 18
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-07-16 10:52:23 följande:
    Kan sorg orsaka mf?

Jag är så orolig just nu...det har inte hänt något särskillt med "mini" utan jag har bara sådan panik just nu...känner att om jag förlorar den här också så vet jag inte vad jag tar mig till.

Fick mail ifrån min advokat inatt....kampen om mina töser är nu slut, det finns inget mer att göra. Han skrev att vi dessutom måste betala hela vår räkning hos honom innom 30 dagar, annars är han inte längre vår advokat....han godkände inte min avbetalningsplan som jag satt upp med hans kontor.

3½ års kämande för att nå hit....hur kunde det bli så? Varför lönar det sig inte att göra allting rätt och att kämpa med kropp och själ? I 3½ år har hoppet burit mig.....och nu finns det inte kvar.

Jag mår så fruktansvärt dåligt just nu....har inte mått såhär sedan första året eller så. Å ena sidan är jag gudarna tacksam att jag har i alla fall ett barn hos mig...samtidigt som det skär i hjärtat att det faktiskt är tre för lite.

Så kan sorg orsaka mf? Tänk om "mini" känner att det är en alldeles för sorgsen kropp att växa i...

tänk inte så vännen.
    Ge honom pengarna eller inte om inte så ha en annan advokat och skippa honom du har för han värkar inte kämpa till det sista iaf.
    Nej mini kommer inte att lämna dig ett hjärta slår för dig och mini så mini kommer inte att titta ut på länge.
    Du ska inte änns tänka så.
    Hårt och jobbigt för en kamp om barnen men om du tar en annan advokat så borde du vinna iaf hoppas jag.
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-07-16 11:20:23 följande:
    Finns inget mer att göra....vi har provat alla möjliga  och omöjliga vägar och nu tog vägarna slut. Nu har vi nått punkten då vi måste inse faktan att nu är kampen slut. Jag känner mig tom...
    Ber till gud att detta inte är över ännu för er Hjärtage förguds skull inte upp NU detta är hårt men man går genom äld o vatten för att få sin vilja..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma