Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Ah Plutten vad snyggt! Hoppas det fortsätter stiga!

Var hos BM idag, bebisen hade borrat ner huvudet riktigt långt ner, och förmodligen var det orsaken till trycket. Men det kunde också vara början till framfall... Sedan så trodde hon på ischias snarare än foglossning.
    Fick en läkartid nästa vecka så vi kan reda ut vad det är.

• sugarrush

Safireee, jag har boat lite! Fast mest pyssel-boat faktiskt. Sytt en amningskudde, virkat lite bebisleksaker och sytt en såndär liten filt med en massa färgglada etiketter runt om. Dregglisar ligger också på listan, liksom en skötväska som är snygg ihop med vagnen. Något slags pysselhormon kom med magen tror jag bestämt!

Vad duktig du är som gjort en suflett till barnvagnen! Var det svårt?

• sugarrush

Vaknade av världens mensvärk inatt. Visste inte om jag skulle ringa fl, till slut bestämde jag mig för att testa två Alvedon. Efter en halvtimme släppte det o jag kunde somna om. Nu har jag inte ont längre, skönt! Men fy vad rädd jag var att förlossningen startat!

• sugarrush

Tack Safireee o 2barnsmamma. Men nej, det var inte bebisen som bökade, det känns helt annorlunda. Tror det var kraftiga förvärkar. Nu gör det lite ont igen, ska ta två Alvedon o se om det hjälper, annars ringer jag in om ett par timmar. Håller på att packa en bb-väska, just in case liksom...!

• sugarrush

Är ensam hemma, sjukskrev mig igår eftersom jag kände mig så enormt trött. Mannen är och jobbar, men vi hörs på tfn då och då.
    Jag har ca 7 veckor kvar så jag hoppas den inte vill komma ut än. Men gör den det, ja, då går det ju ändå bra, nästan allt är ju klart på den. Blir neonatalen några veckor bara.

• sugarrush

Safireee,jag vet inte. Men nu i vecka 33-34 brukar de slippa kuvös iallafall.
    Lycka till idag MCT!

• sugarrush

Mabaja, det är inte så roligt som det låter... Jag är i ärlighetens namn livrädd! Men hade så jävla ont inatt (menssmärtor, typ) att jag en stund verkligen trodde att det satt igång. Shit vad stressad jag blev! Jag har ju massor av saker jag vill hinna göra innan!
    Menmen, startar det så startar det, då är det ju bara att gilla läget....

• sugarrush

Ojoj vilken diskussion det blev nu då! 2barns, jag blir sjukt nyfiken nu, har du ngt test hemma så du kan kolla? Jag har förstått att du är lite sugen på fler ....

Hoppas ni har rätt tjejer, att det är helt normalt och bara kroppen som förbereder sig. Just nu är det lugnt, kanske pga alvedonen, vi får se hur det utvecklar sig.

• sugarrush

Vadå gå och hänga sig? Det har hon väl inte skrivit?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma