Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Safireee, fy sjutton, det låter inget roligt alls. Har du kollat blodtrycket på sistone? Ett tips jag fick när jag var sådär yr var att alltid ha lite dextrosol i väskan, det kan hjälpa så att man får lite blod i skallen. Och så stödstrumpor, dricka mkt vatten, salta lite extra på maten.
    Tycker synd om dig, kram!

• sugarrush

Ajaj Kjaam, hoppas det blir bättre!

Jag har en fråga till er rutinerade. Jag har varit så jäkla bajsnödig hela dagen idag, men gått på toa massor av gånger och det kommer absolut inget! Men det är ett himla tryck neråt.
    Vad kan det betyda? Är det fixering på g? Det kan väl inte vara att man öppnar sig eller något sånt? Känner mig lite orolig.

• sugarrush

Tack snälla ni! Har inga starka sammandragningar så då är det nog bara fixering. Blir det värre får jag väl ringa in till FL och fråga om jag borde kolla upp det.

• sugarrush

Nu ringde jag fl men de verkade tro att det hade att göra med foglossningen kanske. De bad mig ringa min BM imorrn eftersom det inte lät akut. Och ja, de har nog rätt. Jag ringer dit imorrn om trycket kvarstår.

• sugarrush
    kajsalisa skrev 2011-08-08 21:10:46 följande:
    Försöker inte skrämmas, men du kan absolut öppna dig relativt obemärkt Sugarrush, alla kvinnor är olika. Syrran kom in till förlossningen och var 7 cm öppen utan mer än lite molvärk à la mensvärk, 2 timmar senare är Alvin född. Enda anledningen till att hon åkte in öht var för att bm ville det då detta var barn nummer tre. Så visst kan det hända, även om det kanske inte är så vanligt.
    Mmmbop skrev 2011-08-08 21:11:04 följande:
    Fast min mamma öppnade sig nästan helt utan smärta när hon fick mig. Kom in med mindre än två timmars marginal till BB för att hon inte tyckte det var tillräckligt "farligt ont" för att åka in. Hon tyckte mest det spände lite =)

Så jag tror det kan vara olika. Men de flesta har nog ont
    Hmm okej, det låter ju inte så bra. Jag tar och ringer in imorrn bitti igen om det nu inte släpper....
    Kanske är det vanligare att det går så fort när man har fött barn innan. Ja jäklar vilken tyngd det är neråt nu, men inget som jag skulle kunna kalla "värkar".
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Och tack för alla råd angående mitt tryck neråt. Känner mig smått nervös, hoppas det släpper!

• sugarrush

Godmorgon!
    Trycket har minskat lite idag, men foglossningen har blivit värre, nu gör det superont att stå upp och att gå. Visst, jag undviker trappor och väljer hissen, men det gör så ont att stå att jag knappt kan stå de 30 sekunderna som jag måste vänta på hissen!
    Som tur är hade BM en tid i em, ska bli skönt att få veta om det "bara" är fogar eller om bebisen fixerat sig eller vad sjutton det är som pågår.

Kram på er, hoppas ni har en skön tisdag!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Mamma till W skrev 2011-08-09 09:51:02 följande:
    Usch för foglossning sugar men en månad står du ut. :)

Igår körde jag första bodypump-passet på två mån så idag har jag sån träningsvärk att jag knappt kan röra på mig. Haha
    Vad duktig du är! Bodypump är grymt bra träning tycker jag men OJOJ vilken träningsvärk man får de första gångerna...hahaha!
    Labolinas skrev 2011-08-09 09:51:17 följande:
    Bra att du fått tid & får det kollat om du är orolig! När har du BF?

Idag är det en vecka kvar till VUL hos min gyn (då bör jag vara i 10+3), nu har jag börjat oroa mig igen efter att inte ha varit så orolig sen vi såg hjärtat slå i v 7+2....Känner på magen om den växer från dag till dag (nästintill omöjligt att känna ändå ju), funderar obrutet på hur illa jag egentligen mår osv osv. Snälla, säg lite lugnande ord till mig!! 
    Jag har BF om 7 veckor, alltså 28 september.

Du, om hjärtat slog på VUL så pekar oddsen på att bebisen fortfarande mår fint därinne. Visst, man kan få mf/ma även efter att hjärtat börjat slå, men det är ovanligare. Jag minns att mina tidiga symptom (illamående, molvärk etc.) nästan försvann när jag befann mig i på 9+ någonting, så var inte rädd om symptomen går ner. Håll ut, du är snart i andra trimestern! Men vi vet alla hur jobbigt det är i början. Den där psykiska pressen... den önskar man inte sin värsta fiende.... Stor kram till dig!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    HjärtatAlicia skrev 2011-08-09 13:16:59 följande:
    Hej hopp!
    Ville bara visa att jag lever och slänga in en uppdatering..
    Kom ju blod i fredags, sen blod-rosa-flytning efter mys i lördags..
    Därimellan och efter det bara bruna flytningar..
    Men imorse kom det rosa/rött på pappret igen.. :/ 
    Åh, vad jobbigt!
    Har du något VUL inplanerat snart? Kanske kan du ringa någon mottagning och få en koll?
    Hoppas det inte är ngn fara!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    HjärtatAlicia skrev 2011-08-09 13:27:10 följande:
    Jag pratade med gyn i helgen som först tyckte att dom inte gör vul bara sådär.. men när jag berättade att jag hade det såhär med ma:et och att jag fått mf nu med, så var det inga problem alls att få en tid för vul.. jag vill dock vänta tills nästa vecka.. är i 6+2 idag :)
    Om allt är som det ska borde du kunna se hjärtat snart på VUL. Boka in ett så snart du kan, är mitt tips. Det var det enda som höll nerverna i schack i början, för mig iallafall.
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma