Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

MelikaH skrev 2011-03-23 12:36:27 följande:
    Tack, ja det känns skönt att jag är en bra bit på vägen till V. 12 :)

Tänkte mer varför jag inte känner växtvärk så mycket? Vet inte varför jag fick en sådan nojja helt plötsligt, har inget att oroa mig över vad jag vet i alla fall.

Den 5/4 ska jag på inskrivning hos BM, sedan ska jag göra UL i vecka 12, de erbjuder det här i Kalmar. 
    Jag har inte varit på VUL eftersom jag inte kännt behov av det, nu börjar jag oroa mig helt plötsligt.
    Nu får jag vänta till vecka 12 och hoppas att allt är som det ska. Vill bara njuta.

Tack för ditt svar :) Kram! 
    Jag känner inte heller nån växtvärk, har mer SD.
    Gravid v.9+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    färnik skrev 2011-03-23 12:03:05 följande:
    Nu ska ni för första gången få se vakna bilder på våran guldklimp! Hjärta

Åhhh vad söt.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-23 15:26:35 följande:
    Å vilka fina barn nu har!! Supersöta! Hoppas man lyckas skapa nått lika fint själv!

Idag har jag haft en mycket bättre dag... sömn är viktigt helt klart. Nästan roligt att jobba idag.. ;)
    Skönt att du mår bättre idag

Mår själv också bättre, inget illamående än idag men så trött trots 11 timmars sömn inatt.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-23 15:35:53 följande:
    Mmm det blir bättre Telgebo... jag sov låååånga nätter och sen 2-4 timmar i soffan varje kväll... skitroligt men det vänder. Nu har jag slutat sova middag! ;)
    Jo det tror jag också. Känner igen den här tröttheten från min första graviditet 2004. Då var jag så oerhört trött fram till v.14, så 5 veckor kvar.

Sov från 16 idag till strax efter 19 och snart är det dax igen.

Usch nu mår jag illa, åt lite för mycket vindruvor nyss. Äter jag för mycket blir jag illamående och äter jag för lite blir jag illamående för det. Svår balansgång det där. Nån som känner samma sak?
    MelikaH skrev 2011-03-23 16:09:15 följande:
    Jag tror faktiskt på att man ändå känner det på något sätt inom sig om det är något fel.
    Denna gången känner jag mig absolut inte samma som sist så jag hoppas att det är ett bra tecken. 

Jag har ¨bara¨ gått igenom det en gång och det tog hårt på mig, tänker på dig/er som haft det flera gånger, hemskt :( som sagt jag läste mycket av det du skrev innan och kunde aldrig tänka mig att gå igenom ett MA/MF men där hade jag fel.

Nu försöker jag bara tänka positivt och att allt ska gå vägen.... känns skönt att läsa här hur det har gått för alla och ni som snart har BF, underbart :)

Det tror jag med eftersom det är min erfarenhet. Jag kände det på mig förra gången och jag hade ju tyvärr rätt.

Jag har lite problem med min dator fortfarande. Musen lägger av helt ibland och ibland så går fläkten igång och skärmen är helt svart. Har löst problemet hur jag ska lösa det, men det är jävligt irriterande om man skrivit långt och så lägger det av mitt i.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-23 15:21:19 följande:
    när jag hade mitt MA förra året blödde jag inte, hade inga bruna flytningar, kände mig gravid med. Spydde jätte mycket ,ömma bröst, massiv växtvärk å massor av finnar på ryggen som jag aldrig har annars. och mitt plus va jätte starkt väldigt tidigt.. dom på kk sa att jag va jätte gravid när dom testade mig.
    men jag kännde nästan på mig att nåt va fel. fast folk sa att de inte va nåt då jag hade mycket symptom..
    Gud var otäckt, nu blir man ju nojjig. Har alltid tolkat symtom som illamående som en stark graviditet, det är så BM säger att ju mer illa du mår desto bättre för det tyder på en stark graviditet. Nu vet man ju inte vad man ska tro.
  • telgebo

Jag är så lycklig tjejer, jag är GRAVID, kan inte fatta det, att jag ska få en bebis känns helt otroligt, jag lyckades. Precis som jag inte fattat det förrän nu knäppt jag vet, men jag är så extremt överlycklig nu...jag, bebis åhh trodde aldrig skulle få uppleva det igen.

Min yngsta dotter har helt plötsligt börjat prata så mycket om bebisar sista tiden. Hon är 3 år och hon vet inget än för jag har inte sagt något. Hon började med att säga att mamma nu är jag 3 år så jag är stor tjej nu och behöver inte bebis saker det kan bebis få. Sedan förra veckan sa hon "mamma jag vill att du ska få bebis och den ska vara rosa" En rosa bebis sa jag. Jaaa ingen blå utan rosa som jag (alltså en flicka". Ja det är inte så lätt att bestämma sånt och det är inte så lätt att bara skaffa en bebis , men vi får väl se. Hon skulle bara veta...men jag börjar allvarligt fundera på om dottern är synsk eller nåt eller är det normalt att dom är såhär bebissjuka i 3 års åldern?

• telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-24 08:12:46 följande:
    Å sånt är ju jätteroligt för mig att läsa... verkligen... som inte har mått illa alls.
    Jag menade inget illa men när BM frågade hur jag mådde och jag svarade illa så sa hon att det var bra för det tydde på en stark graviditet. var väl ett försök att trösta kanske vad vet jag.

jag har haft en graviditet helt utan illamående och fick en liten dotter så jag vet att man kan vara gravid och det går jättebra utan nåt illamående.
    Gravid v.9+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Hej på er!

Jag lever, men datorn har varit död som vanligt sedan i torsdags eftermiddag, får väldens internetabstinens. Sedan funkar datorn från måndag em-torsdag och sedan död från torsdag em-måndag em. Gissa om jag är less på datorn när den inte funkar.

Mår fortfarande grymt illa men jag tror nog tröttheten är värre, sover 20 timmar/dygn så på 4 timmar så ska jag hinna få i mig mat, försöka hålla lite ordning i hemmet, gå på toa och så se lite på TV. Hoppas denna trötthet avtar snart så man får nånting gjort.

Hur är det med er alla? Någon som fött sedan jag var in senast i torsdags?

Gravid v.10+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    telgebo skrev 2011-03-24 09:22:39 följande:
    Jag menade inget illa men när BM frågade hur jag mådde och jag svarade illa så sa hon att det var bra för det tydde på en stark graviditet. var väl ett försök att trösta kanske vad vet jag.

jag har haft en graviditet helt utan illamående och fick en liten dotter så jag vet att man kan vara gravid och det går jättebra utan nåt illamående.
    Det sägs ju på tal om graviditetsillamående att vissa reagerar starkare på HCG eller om det är progesteronet än andra. jag har måste då ha reagerat starkt första och tredje gången och jättestarkt denna gång och inte alls andra gången jag var gravid. Nu har jag läst att illamående är jättevanligt under de första veckorna av graviditeten, inget ovanligt alltså men det är ju grymt jobbigt ändå att må så här vecka ut och vecka in och nu hjälper ju inte tabletterna heller som jag fick just mot illamåendet.

Ursäkta om jag drar upp det här nu, men jag läser ikapp sedan i torsdags.
  • telgebo
    kolbodatjej skrev 2011-03-24 10:43:26 följande:
    hej! vill bara tala om att jag har fått en flicka nu den 14 mars som ska heta Elise...
    Hon är min lilla skatt!!
    kram till er alla...
    Grattis

Odd: Ser inget på dina tester tyvärr. Kan du inte testa med CB digital?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma