Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-21 18:00:06 följande:
    härligt att du fått tiderna!! nåt att se fram emot och räkna ner till..

jag måste ha fått en väldigt tidig tid för jag ska på RUL den 21april och de e ju inte såå många veckor mellan oss.
    Jättehärligt. När har du BF? Vet inte vad du bor men jag vet att dom tex i Linköping gör RuL i v.12 typ. Jag kommer vara i v.18+5 när jag ska på RuL. Har redan frågat min syrra om hon vill med, hon tackade ja om hon kan den dagen.

jag längtar dit, men samtidigt så är jag rädd att det ska upptäckas nåt eller att hjärtat inte ska slå.
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-21 18:03:08 följande:
    nån mer än jag som har blivit MER illamående om dom äter??
    ska de inte hjälpa att äta?

om jag mår illa å äter så blir de som en klump i magen som bara jäser å jäser tills jag inte kan hålla inne de..
    Jag lider av illamående varje dag och tidigare har det hjälpt om jag äter men äter jag för mycket så blir jag illamående. Idag åt jag en sallad och mådde ännu mer apilla efteråt.

Äter du några tabletter mot illamåendet? Jag måste äta lergigan för att kunna få i mig mat. kräks inte men mår illa från morgon och kväll och tack vare legigan Comp nu så mår jag aif lite bättre.
    Gravid v.9+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-21 18:05:09 följande:
    Jag hade 145 i Hb.. ligger alltid högt.. ska bli roligt att se vad min järndepå var! :)

Telgebo. kul med färdiga datum! Då kan man börja med "muckarkammen"! Jag hoppas få KUB jag också, ska träffa läkare på torsdag, annas har jag RUL 10 maj!
    Jädrar vad bra hB ni har tjejer. vad äter ni får nåt?

Jag har alltid haft lågt hB sen jag fick min första mens och hade ständig yrsel. Nu ligger det på en bra nivå 118, trodde BM skämtade först men nää det är 118, järntablettens förtjänst.

Muckarkammen? Ha ha, känns skönt att ha fått tiderna, 22 dagar kvar till KUB och jag är skitnervös inför det.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-21 18:12:54 följande:
    jag har bf 1okt.  är väl i v16-17 när jag ska dit. bor i malmö.

käkar zofram 3ggr om dagen för att inte må illa hela tiden å för att få behålla lite mat. men spyr ändå. värst e mellan kl16-19.. nu åt jag liten skål fil vid halv 5 å lyckades hålla de nere tills för nån min sen men de känns som en klump i magen som bara växer tills den får komma upp.. sen känns de bättre igen..
    Då är du 3 veckor före mig ca så det kanske inte är så konstigt då.

Usch att må så illa som du gör. Jag mår sämst på förmiddagar runt 10, skitjobbigt och så kan det sitta i tills jag går och lägger mig. Det var nån här som tipsade mig om kall coca-cola med mycket is i och det tar jag till när det är outhärdligt och det hjälper ganska bra faktiskt om jag dricker i små klunkar.

Är du sjukskriven för ditt illamående?
  • telgebo
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-21 18:13:15 följande:
    Hejsan :O) Var med här för måååånga år sedan.. nu är jag gravid igen, haft en o en annan mf och sist ma.. är så orolig för ma igen.. att dom inte ser ett foster på ultraljudet på tisdag 29/3!!

Jag vill bara önska er alla jättemassa lycka till!
    Hej och välkommen hit och stort grattis till graviditeten. Känner igen oron, har den själv, men den har minskat lite nu.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-21 18:25:00 följande:
    Jag slickar på alla lyktstolpar jag passerar! Cool

hahah, nej då.. jag vet inte.. alltid haft.... vid mitt utomkveds var det dock ner på 102 och vände och DET kände jag kan jag lova!!
    Ha ha, det kanske vore nåt Jag har fått tips om att äta blodpudding men det går bara inte i mig, fixar inte att äta det längre.

Konstigt nog så känner jag inte av mitt låga ferritin så förutom att jag är väldigt trött men det har jag varit så länge så jag kopplar inte ihop det med ferrtinet och nu sista tiden kan jag bli väldigt yr om jag böjer mig ner, men det tror jag mer hör ihop med blodtrycket.
  • telgebo
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-21 18:27:44 följande:
    Jag gick in i vecka 7 idag.. tack.. :O) Är det någon som gått "så kort" som jag :O)
    Jag är i v.9+1 idag så 2 veckor efter dig.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-21 18:36:09 följande:
    jo cola dricker jag med. de hjälper lite iaf med att man får i sig lite energi.  nja jag e sjukskriven redan. långtids sjukskriven. har arbetstränat nu i ett år men idag va sista dagen. så nu e jag sjukskriven igen. har dock stora problem med fk så jag e inte så glad.
    Jag är inte så förtjust i coca-cola annars, men just mot illamåendet hjälper det ganska bra, men jag tänker dels på koffeinet i det och så allt socker, vill inte dra på mig övervikt. Nu har jag iofs gått ner 5 kg, men jag vet att jag snabbt lägger på mig vikt efter förlossningen istället.

Strul med FK är inget vidare, men skönt ändå att du är sjukskriven och slipper iaf hålla på och ta deig till och från jobbet och prestera när du inte mår 100% bra. Jag är själv under rehabilitering, men det blir ju lagt på is nu iomd graviditeten. Har nu blivit "tvingad"till att berätta för min samordnare om graviditeten för min sjukgymnast kommer föra vidare det annars och jag är inte glad kan jag säga. Tycker det är alldeles för tidigt att säga nåt än och äventyra sin framtid om det skulle gå åt helvete igen denna gången med som förra och så ska man börja söka om allt igen.
  • telgebo
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-21 18:38:20 följande:
    Vad söta ni är.. :O) Ni pratar mkt om hb, beror lågt hb på något särskilt?

Jag mår rätt bra.. trött, väldigt trött ofta och mkt hihi.. Regelbundet illamående, svagt, men kännbart! Måste äta regelbundet så mår jag bra.. men kan inte äta middag på kvällarna längre utan att må illa :O)

Jag ska på ultraljud snart, drygt en vecka, då tror jag oron lägger sig lite iaf :O)
    Lågt hB gör ju en trött och det är inte så bra att ha lågt men det är ingen fara. Du får äta järntabletter mot det, brukar oftast sjunka i andra trimestern, men mitt ferritin(järndepåer) var så katastrof så jag fick börja med järn redan i v.6-7 nånstans där och dessa järntabletter innebär att det är totalstopp i tarmarna och det medför att jag ibland får ordentliga kramper i tarmarna.
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-03-21 22:38:54 följande:
    tjejjer....en känslig fråga...åh, jag känner mig såååååå dum men....hur länge har man gravidhormoner kvar i kroppen efter en förlossning? någon som vet?

behöver lite tumhållning att testet reagerade på resthormoner och att det är helt blankt om 2 dagar
    Ingen aning, men inte kan man väl ha kvar gravidhormoner 2 månader efter en förlossning. Jag vet ju att HCG går ner i mitten av graviteten, typ att testar man i v.30 så kanske det inte alls visar så starkt fast man är gravid. Jag har aldrig tagit test 2 månader efter en förlossning så jag vet inte.
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-03-21 23:12:37 följande:
    vi slarvade lite och nojjig som jag är tog jag ett cb idag....som det blev ett suuuuupersvagt plus på. Men det är så svagt så svagt....altså, skulle det vara någon annan som hoppas på plus eller jag innan V så skulle jag hejja på och bli hoppfull...men nu....åh jag är så nervös   Jag mådde så jävla dåligt under graviditeten, både psykiskt och kroppsligt.....det skulle inte vara så bra altså om det är så.

Såg det dock under tiden....fastnar inget vidare på bild dock (tydligare nu när det torkat).
    Kan du inte lägga in bild på testet?

jag har dock varit med om falska plus på CB, då var det dock ett supersmalt lodrät streck och man kände på sig att det inte var något.

Tycker dock du ska testa igen och då med morgonurin.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma