• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Nu har vi gett vårat godkännande och kommer att vara med i program 6

(ps: mitt namn börjar på J och är rätt ovanligt och mannens är vanligare och börjar på M...om ni vill hålla utkik )

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Evve81 skrev 2011-03-25 20:18:16 följande:
    Åh vad spännande! Jag har ju lovat mig själv att inte se det programet för när man hör det där avgrundsvrålet på slutet som jag hörde på det programmet jag såg så funderar man ju ibland vad man gett sig in på..... Men jag kanske kollar ändå på det programmet..... Som tur är går det ju över snabbt!
    jag skriker inget, jag lovar våran förlossning var jättefin...åh, jag blev så glad av att se vårt material, det är så jävla häftigt att föda barn!

efter att programmet har gått så kommer jag posta min förlossningsberättelse också...ch egna bilder
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-25 21:40:16 följande:
    Gumman hur går det med Cb testet ?
    Jag har testat med stickor senaste dagarna (tack sugar!) och det finns nått svagt på dessa med....men jag har fasiken fått ultrasvagt i 6 dagar nu så antingen är det resthormoner eller mf igen för test som inte blir starkare slutar aldrig bra hos mig...

Just nu blir jag bara irriterad så nu ska jag inte testa förrens om några dagar igen. Vill ha ett antingen eller, inte det här patetiska mittemellan

*kram*
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2011-03-26 09:24:17 följande:
    Odd: program 6 säger du. När blir det då? Är det nr 4 nu på måndag tro?
    Japp, program 4 nu så om 2 veckor
  • Odetta
    mallanis skrev 2011-03-26 13:12:48 följande:
    Odd föresten, ser fram emot avsnitt 6!!!!!!

Ska bli så kul att se er och förlossningen, jag sitter som klistrad vid "en unge i minuten" och grinar varje gång.... Hur ska det gå när jag "känner" mamman och pappan....åh jag kommer grina så fort ni dyker upp på skärmen ;) hhhahhah
    Haha...risken finns. Jag grinade också när jag tittade på vårat material, det var så fint! (kommer dock troligtvis klippas ner lite till från det vi har godkännt, ska bli spännande att se hur mycket de tar med)
  • Odetta

Åh vad sött färnevik!!! Både tösabit och lamm

• Odetta

Ego:

uppdatering med mina test. Nu är teststickorna helt blanka igen. Jag har ingen som hellst aning vad det var för jag blöder inget ännu. Rester från graviditeten? Nytt tidigt mf? Who knows...borta är det i alla fall.

Liiiite trisst tycker jag dock allt att det är, men men. Tittar man på allt som hade talat emot så är det nog rätt bra att det inte blev nått

• Odetta
    MCT79 skrev 2011-03-28 08:51:17 följande:
    Argghhh!!! JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD!!

Vi utreddes ju hos Sigtuna Gyn i oktober efter alla missfall!! Han sa att alla prover såg bra ut och vi pratade innan om blödningsprover, immunologi osv...
    När jag frågade om provsvaren vid besöket i januari sa han bara igen att allt såg bra ut.... nu ringde jag och KRÄDE alla svar...

HAN HAR KOLLAT SKÖLDKÖRTELN, FSH, LH och Östradiol!  THAT´S IT!!

suck suck suck.....DUBBELSUCK!!! Jag förstår att du är arg...vad trött man kan bli!

Hur mår du annars gumman? Hur har helgen varit? Jag tänker så mycket på dig ska du veta....massor med kramar!!!!!

• Odetta

Haha Sofy!!! Vilket busfrö!!! Och hur sjutton får han plats på det viset i din fina nätta mage?

• Odetta
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-29 20:07:18 följande:
    ja de ser ajaj ut.. min man klara inte av att kolla på de.. hahah
    Då får du övertala honom att titta när jag är med så blir han nog mindre rädd 

*kram*
    sugarrush skrev 2011-03-29 20:04:23 följande:
    Nu tittade jag på En Unge I Minuten från igår.
    SHIT vad det verkar smärtsamt att föda barn. Jag kommer leva i förnekelse tills jag väl ligger där tror jag.
    Tips från coachen

Lev inte i förnekelse! Jag var INTE förberedd inför min första förlossning och den kunde jag inte hantera, nära till panik flera gånger och ONT hade jag. Men inför andra läste jag på och förberedde mig mentalt och se där, det gick MYCKET bättre!

Är man väl förberedd och MÖTER värkarna istället för att kämpa emot så gör förlossningen mindre ont plus att det  faktiskt går snabbare.

Så förbered dig väl, läs allt du kan hitta och sätt fokus på "det här klarar jag galant" så kommer det gå hur bra som hellst! Vi kvinnor är skapta för att fixa detta, och det utan att lida...det har naturen sett till. Och visst tusan gör det ont att föda barn, men det är skillnad på smärta och smärta

*kram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma