Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej Maria. Hoppas att bebben vill stanna inne i din mage liiite längre till i alla fall.
    Det du beskriver låter ungefär som hur min slempropp såg ut, men den kan återbildas vad jag förstår, så det behöver ju inte betyda att nåt är på g.
    Kram

• kajsalisa

Härligt Sugarrush! Stor kram till dig!

• kajsalisa
    Safireee skrev 2011-05-02 13:22:10 följande:
    Härligt med lyckat RUL Sugarrush och skönt att blodtrycket gått ner igen kjaam! 

Kul med eventuell tjej också Sugarrush! Ska ni avvakta till förlossningen nu eller ev. gå på extra könsul? Jag ska på RUL om ca 3 veckor och funderar på att fråga (eller spana själv). Det står dock på kallelsen att könsbestämning inte ingår (med typ hundra utropstecken känns det som!), men jag vet att de blivit mindre stränga på det i Göteborg sen jag fick barn sist, så jag kanske vågar fråga? 
    Bor du också i Göteborg Safireee? Var då?
    Jag har hört att om du frågar bm om könet vid RUL så får hon inte neka att berätta om hon har sett...
  • kajsalisa
    Safireee skrev 2011-05-02 14:27:58 följande:
    Det är bra att ni peppar mig! Är lite rädd för att få något surt svar, men jag ska försöka. Om nu min man tillåter mig vill säga... Fick övertala honom förra gången också. 

kajsalisa: Jag bor nära Östra sjukhuset. Du då?

Nära till förlossningen med andra ord Flört
    Vi bor precis vid Järntorget. Kul med fler Göteborgare. Man kan aldrig få för många mammalediga vänner...

• kajsalisa

Pancakes; jag har inte erfarenhet från varken snitt eller säte, men jag skulle aldrig gå med på att föda i säte och det förvånar mig att dom pratade så varmt om det. På vår förlossningsförberedande kurs sa dom att det är väldigt ovanligt nu för tiden att man ens försöker, särskilt om man är förstföderska. Vill inte skrämma dig på nåt sätt, men jag skulle nog se till att göra massa research innan jag bestämde mig om jag vore du...
    Kram

• kajsalisa

Wow Leaeva. Du kan bli trådens första trillingmamma. Lallan fick ju tvillingar, men trillingar... Förstår att du känner dig förvirrad.
    Kram till dig!

• kajsalisa

Hej tjejer! Mysigt att era bebbar har börjat sparka. Kan nästan sakna min mage ibland, men förhoppningsvis får jag uppleva det igen så småningom.
    Alla oroar sig nog för om man kommer klara av att ta hand om barnet och om man kommer att bli en bra förälder. Allt det där löser sig, men det är nog inte så dumt att komma ihåg att bebisen är en helt ny person som man måste lära känna, och det tar sin lilla tid. Jag kan bara tala för mig själv, men jag tyckte att dom första 3-4 veckorna var jättetuffa och inte alls sådär myspysiga som alla andra verkade tycka. MEN... det blir bättre. Nu är det alldeles juvligt att vara hemma med min lilla Ted... :)

• kajsalisa

Vi är ju i andra tråden 2barnsmamma...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma