Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

acure skrev 2011-03-05 22:03:40 följande:
    Nä nu känns förvärkarna som vanligt igen, men jag hade 5 minuter mellan sammandragningarna under ett par timmar, de gjorde dock inte ont, men kändes annorlunda. men nu är det som sagt som vanligt igen. jag tror aldrig att det kommer hända. jag vill verkligen inte bli igångsatt om x antal veckor. hur går det för dig Småland? Vore ju kul om vi fick samtidigt!! :)
    ååååh låter som om du kanske redan åkt iväg våga jag säga lycka till snart föder du nog eller har fött
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-03-05 22:19:49 följande:
    Skönt att du får tid till TUL Småland, även om vi hoppas att du slipper gå så långt. Jag skulle också vilja göra tul, fått för mig att jag kommer få en stor bebis efter att ha läst en blogg om en tjej som fick en bebis på 6 kg och 59 cm!!! Då blev jag livrädd!!! Haha, men min Bm tror att bebisen är normalstor får gå på hennes ord. Gud vad man får för sig mycket nu när man bara går och väntar...
    Hahaha shit hur fick hon plats att föda ?
    JAG skulle dö om jag fött min haha skulle nog inte ha en snippa kvar längre Tungan ute

Som min bm ''Näääh han blir inte större än den 1:a du födde'' sen sa hon ''han är max 4,500g inte större''
    Och vägrade ge mig Tul och fick sen tillslut när jag hade passerat 7 dagar över tiden 8 dagar över tiden fick jag tid till Tul och alla var smått chockade kan jag lova det första dom gjorde när 1:a hade mätt hon ringde in en anna bm som skulle mätta om för hon kom över 4,500g sen kom den andra fram till 4,885g och så tittade dom på mig och sa '' vi måste ringa ner till förlossningen din pojk är stor''
    Rinde in och sa till förlossningen '' Vi skickar ner en omföderska ner till er vi får fram 4885g nu så hon kommer ner nu''
    Jag och sambon tittade på varandra och jag började att gråta av panik när vi sen vadrade oss ner till förlossningen.
    Min vän som jag pluggade tillsammans till Underskönterska öppnade dörren och frågade när hon såg mig och min sambo och mig utan värkar och bara lessen sa till mig vad jag gjorde här .. och jag svarade henne jag har ett stort barn i magen skulle göra en undersökning.
    Bm kommer fram och tar oss till ett undersöknings rum och där smäller jag till börjar att gråta av panik.
    Tror det var det värsta tiden att bli undersökt och var så rädd jag aldrig varit i mitt liv.

Jävla bm i söndertälje säger jag bara !!!
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-03-05 22:19:49 följande:
    Skönt att du får tid till TUL Småland, även om vi hoppas att du slipper gå så långt. Jag skulle också vilja göra tul, fått för mig att jag kommer få en stor bebis efter att ha läst en blogg om en tjej som fick en bebis på 6 kg och 59 cm!!! Då blev jag livrädd!!! Haha, men min Bm tror att bebisen är normalstor får gå på hennes ord. Gud vad man får för sig mycket nu när man bara går och väntar.
    Vissa får bättre mätt hos tul som brukar att stämma.
    Vissa får sämmre mätt då det är massa fostervatten osv ..
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-03-05 20:58:25 följande:
    haha jag sa redan på bb "det här ska vi göra igen".. min man såg ut att tycka att jag var dum i huvudet. haha. samtidigt som jag så gärna vill ha en nu nu nu, så får jag panik för det kan i såna fall vara mitt sista barn. Vi har sagt att max tre för då får man plats i en femsitsig bil... och såhär med närmare eftertanke så gillade jag att vara gravid.. Men vi får se när det tar sig!

Tror även att mina förlossningsupplevelser gjorde att jag kan tänka mig en snabbt för allt gick ju så fort och var inte så farligt. sen att jag förlorade massor av blod är något jag blev ledsen över eftersom jag "missade" det där mysiga när bebisen kommer upp på magen och letar sig upp till bröstet... kanske är lite därför jag också vill ha en snabbt, för att jag känner mig snuvad på upplevelsen... det jag däremot inte ser fram emot är svedan när man kissar efteråt. haha.
    Hahaha du kommer få en till men nu ska bara denna ut hihi

Jag sa när ebba kom ut sa till bm ''jag vill ha en till !!! haha men bm sa ''nu får du vänta ''
    När Amadeus kom sa jag ''jag vill ALDRIG bli gravid igen'' men nu när han var så stor fick jag aldrig bebis kännslan och fick en till
    När Elias kom ut direkt efter snitt sa jag ''jag vill ha en till'' för jag blev så glad nu får jag vänta några år haha
  • 3 barns mamma84

Grattis till era veckor idag Sugar och Mct Och Mct symtomerna försvinner för vissa men du ska se magen växa till en stor boll

• 3 barns mamma84

vosaloppet vill jag göra ÄLSKAR att skidor

• 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-06 11:16:23 följande:
    Snälla tjejer HJÄLP MIG! Jag håller på att bli galen! Det kliar så in i h*****e på min mage, tror nästan att jag kommer att klösa ut ungen snart! Vad ska jag göra/testa? Går utan tröja, potatismjöl, mandelolja, rotborste, mjukgörande salva, barnolja. Har fått som plitor och magrn är helt sönderklöst! Går inte att låta bli att klia har aldrig varit med om detta vidriga kliande! Snälla kom med förslag på vad jag kan göra!!!
    Ska ringa in förlossningen nu
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-06 11:47:57 följande:
    Känns bara så löjligt att ringa förlossningen för kli på magen! Ger det någon timma till sen ringer jag, tack för era svar!
    Jävla inlägg som försvann !!

I apotecket finns ett Fett kräm som du ska ta morgon och kväll för att smörja in mage med.
    men du ska också ringa barnmorskan för mer rådgivning.
    Krämen heter A derma Exomega perfymfri
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-03-06 13:10:53 följande:
    Sofy? Pinklove? Är ni hemma eller är det ngt på g?
    Har dom åkt in ??
  • 3 barns mamma84

Ni gör oss oroliga var är ni ??
    kanske man ser en stork som flygger till förlossningen snart

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma