Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-03-09 22:29:15 följande:
    Vad har hänt på sjukhuset då? Ser ju i stort sett till sjukhuset här ifrån.
    Vet inte :-/ han inte höra mer .. kommer väl senare eller i morgon .
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Telge gick in och hittade detta ..

Södertälje sjukhus hade rätt att omplacera en undersköterskan Peter Magnusson efter att han i media vittnat om utbredd rasistisk arbetsmiljö på sjukhusets intensivvårdsavdelning.
    Det slår Arbetsdomstolen, AD, fast i en dom idag. I sin motivering konstaterar AD att undersköterskans agerande ledde till motsättningar och bråk på avdelningen som i sin tur riskerade att påverka patientsäkerheten - och att en omplacering därför var motiverad.
    Dessutom slår AD fast i sin dom idag att fackets påstående om att omplaceringen i själva verket var en bestraffning för att undersköterskan gått ut i media saknar grund.

• 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-10 05:35:48 följande:
    POFFF så gick vattnet... Vad gör jag nu? Sova lite eller ringer förlossningen!? Bara lite dova värkar....
    Du ska ringa in nu som vanligt och kanske dom vill att du också åker in men får åka hem igen om du inte har värkar LYCKA TILL Skrattande
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-10 08:31:13 följande:
    Live uppdate från FL Yeah 5cm! Hoppas det fortsätter i denna fart för då är han snart här! Täta värkar men helt hanterbara! Än så länge!
    WOOOHOOOOOO !!!!!!!
    JÄVLAR NU BLIR DET BEBIS !!!!
    HjärtaHjärtaHjärtaHjärta
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-03-10 06:48:49 följande:
    småland, nu blir det kapplöpning för dig och mig nu då! Skrattande Jag sätter en slant på att du hinner först. Ngn som vll plocka fram gissnngslistan föresten?

Till alla: så obigt har det inte varit, det vi hållit på med så länge nu är ju själva mognaden bara, latensfasen. Och det har inte gjort särskilt ont i alla fall. Mest långtråkigt att inget ha att göra, och frustrerande att inte det fått förlossningen att starta upp på riktigt. Jobbigt är det däremot med den här jäkla förylningen!!!

Nu väntar ctg-kurva och ev bedömng av tappen, sedan frukost och så förlossnngen för at ta hål på hinnorna och ge anibiotikadropp. Hoppas kroppen kommer igång med det, annars blir det värkstimulerande dropp också...
    Åh gumman snart sätter det igång ska du seHjärta
    Hejja Hejja gumman
  • 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-03-10 16:12:49 följande:
    När ni ändå pratar bh:ar kanske jag får ställa en fråga främst till er som fått eller har barn redan.

Jag hade 75 B innan jag blev gravid och nu har jag 75 C men borde snart gå över till 80 C.
    Frågan är vad jag ska köpa för storlek på amnings-bh? vill gärna ha en hemma när bebis kommer.

swegmarkse.timarco.se/producte3da44f9-ab21-45...

Är detta ngt bra? Inte skitsexigt, men men.... den ser skön ut!

Sedan rekommenderade ngn en sån där "bh" som finns på apoteket som är bra att ha på natten, är det ngn som har den? såg ut som en stor trosa ungefär
    Innan jag blev gravid med elias hade jag 75 B precis som du och jag gick till en riktig bm och tros affär mätte och fick en Bh i stl 85 D hmm ja det var nog så kan titta senare var det var för C eller D haha men jag betallade för båda två 300 kr
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-03-10 20:38:17 följande:
    Nu har jag klockat mina sammandragningar/värkar sedan klockan 17 ikväll och de kommer regelbundet med 7-15 minuters mellanrum. Någon som vet hur länge man kan ha det såhär? Har haft några falskstarter som börjat likadant men sen stannat av efter någon timme. Nu har det gått över tre timmar och inte stannat av ännu. Håller tummarna att det fortsätter såhär och att det blir kortare tid mellan varje värk.

Ni som fått barn tidigare hur har det startat för er?
    Du får ta och röra på dig lite och ta ett varmt bad + panodil och se om det försvinner men se till att röra på dig lite och se till att du hinner vila också innan du åker in + mat i magen.

När jag fick värkar sa det bara pang bom det var riäla värkar var 3-4 min vattnet hade gått dagen innan på kvällen och värkarna kom dagen efter på morgonen kl 9 tiden.
    Där låg jag sen på soffan och grät av dom kraftiga värkarna och rinde till förlossningen kl 09.30 åkte in kl 10.00 då dom tyckte det var dags att åka för mig som först föderska

Värkarna var hämska fyfan haha men vilken jävla skön minne gick ont i ryggen det var så fruktasvärt värkar och det var tryck ner det bränndes i ryggen och magen kraftiga kraftiga vänsvärk liknade smärta.
    Och jag hade så jobbiga värkar att andas igenom hmmm näh jag ville dö haha
    När vi väl var framme på Huddige bb så skulle jag kliva av bilen men höl på att rammla till då benen inte klarade av att bära mig längre.
    Så pappas fru och min mamma fick hjälpa mig in och där blev jag kopplad till Ctg och där låg jag ca 1 timme och dom skulle se om mer vatten kom ut som det också gjorde.
    Var öppen 4 cm när jag kom till BB och jag fick sätta mig i rullstol haha och in på förlossningen
  • 3 barns mamma84
    Vårens första myra kom fram gåände fram på golvet HAHAH nu är det vår !!!

Lycka till ni som ska göra ul och vul och rul nu ska ni era små {#emotions_dlg.flower}
    Telgebo du skulle väl idag också se bebben ?
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-03-11 17:04:08 följande:
    Tack alla för gratulationerna! Ni är så söta! Hjärta
    Jag är så sjukt glad, jag tittar på bilden var tionde minut och kan knappt tro att det är sant!

Kram till er!
    Stort grattis gumman Hjärtaen stolt mamma till en baby inne i magen
  • 3 barns mamma84
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-11 15:15:14 följande:
    usch läste  nyss på aftonbladet om att nån dumpat ett dött nyfött barn i tunelbannan.. Gråter blir så ledsen när jag hör sånt.. förstår inte hur folk kan göra så...
    näh nu fan !!!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma