Inlägg från: MelikaH |Visa alla inlägg
  • MelikaH

Plus igen efter mf/ma

Förresten tjejer...

Har ni tänkt på vad ni äter som mest nu? Söta eller salt/sura saker?

Ni som har andra graviditeter bakom er, har ni ätit olika på alla? 

Jag tycker att det är ganska intressant eftersom jag har hört av mina äldre släktingar att om man äter mycket sött så är det en pojke man väntar o surt/salt flicka. Låter inte så troligt men kan vara kul att veta hur ni har det Glad 

• MelikaH
    maria204 skrev 2011-05-04 13:31:38 följande:
    Med graviditet nr 1 älskade jag oboy. Och julskinka. = pojke

Med graviditet nr 2 var jag fullkomligt galen i mozarellasallad med massor av basilika och rödlök. =pojke

Nu har jag ingen riktig craving, men jag är väldigt förtjust i vattenmelon. Vad det blir vet jag inte.

Vad gäller surt och salt så väljer jag alltid det framför sött. Så även nu. 
    Så olika det kan vara, det stämmer nog inte med sött o salt.
    Men visst e det gott med surt o salt :) 
  • MelikaH

Så spännande att höra hur ni alla har det och har haft det :)

Det verkar som att de flesta här inne dras till det salta och sura, intressant hehe.

Tror ni vi alla får flickor? (girlpower) hehe. Men min man känner sig säker på en kille.
    Jag hoppas att jag kommer kunna se på RUL.

• MelikaH
    sugarrush skrev 2011-05-04 23:34:16 följande:
    Jag är väldigt sugen på kryddstarka saker, typ stark tacosås, jalapenos och chili. Vad betyder det tror ni?
    Hmm, har inte hört något om det :)

Känner du dig säker på en flicka?

Jag har inte fått någon känsla alls om vad det kan vara för en inne i min mage :)
    Men jag har alltid trott att mitt första barn kommer vara en pojke, fråga mig inte varför hehe. 
  • MelikaH

Hej på er alla!!!

Sugar: Vilken fin mage du har :) min syns verkligen också men lite mindre på morgonen.

Fick läsa igenom lite eftersom jag inte varit inne på FL sedan i torsdags...

Ni pratade om sex, jag har bara haft sex 2 ggr sedan jag blev gravid. Känner inte jätte stor lust men jag känner att jag inte vill lämna maken på det ¨torra¨ Tungan ute 

Men Gud vad mina bröst har växt, för mig som har A kupa känner att B kupa är hur stort som helst hehehe, mannen klagar inte Flört blev nästan lite chockad igår.

Idag är jag 15+1 och jag kan knappt förstå det, tiden går så fort.
    Min RUL närmar sig, längtar Glad 

• MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-05-10 12:43:38 följande:

Tyvärr tjejer så drar jag mig ur denna tråden nu. Jag orkar inte med att de går tillbax och blir som tidigare igen.

Ni som vill hålla kontakten så finns jag både på msn å på facebook. skicka ett mail här till mig så kan ni få uppgifterna.
    Starta även en blogg igår (turligt nog) som dom som vill kan följa. Står inte så mycket i den än men de kommer. den e ju trots allt bara en dag gammal.

Önskar er alla lycka till om vi inte hörs med.
    Kram

Nej kjaam, lämna inte tråden. Så trist... jag som följer dig lite extra här i tråden, får kika in i din blogg då.

Kram! 
  • MelikaH

Telgebo: Hur kan man göra en sådan sak till sin syster?! Hade inte ens gjort något sådant till min fiende, såna saker angår absolut ingen annan än dig själv. Hon tänkte nog inte efter riktigt!!!

Finns ett enda ord för detta AVUNDSJUKA, usch låter så hemskt det ordet.

Hoppas att allt löser sig. 

• MelikaH
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-14 20:34:44 följande:
    Måste bara fråga flickor.
    Jag har flytningar som är vita och mensvärk inga illamåände eller symtom och tappen är stängd och mjuk.
    Något jag ska oroa mig för kanske mens som kommer ?
    Har inte testat mer än bara ett jävla test så fan fan fan vad ska jag tro ?
    Magen är svullen kan inte änns ta in magen.
    Jag vet varken ut eller in.
    Testet jag gjorde var ju så jävla svag att jag inte änns vågar hoppas så knapp +:et ju
    Inte för att jag är så erfaren men de två ggr jag plusade så hade jag krämiga vita flytningar (ursäkta beskrivningen). Det är tyvärr det enda jag kan komma med :)

Hur känner du själv inför detta, vill du ha en liten till?

Söt pojke du har förresten :)

• MelikaH

Telgebo: Din bebis mår säkert hur bra som helst. Försök att slappna av bara även om jag vet att det kan vara svårt.

Måndag? då är det ju inte långt kvar :)

Håll ut!!! 

• MelikaH

Hej på er alla!!!

Ville få lite råd av er erfarna.... :)

Jag ska på en 2 dagars bilresa i sjätte månaden, kommer vara borta i 1 månad och kommer vara nästan i sjunde månaden på bilresan hem. 

Jag är lite nervös men som jag har läst på nätet borde det inte vara någon fara.

Svullen som en ballong kommer jag säkert vara och många kiss pauser får man nog räkna med :) 

Hoppas att det kommer funka...

Vet ni något om detta så vill jag gärna höra vad ni tycker och tänker?

Kram! 

• MelikaH
    maria204 skrev 2011-05-19 11:03:28 följande:
    Jag vet inte hur långt ni ska resa per dag, men jag är i åttonde månaden och ska åka 100 mil på två dagar. Min BM sa att det är viktigt att ta pauser med tanke på blodproppar, men annars ska det vara ok. 
    Reser 250 mil sammanlagt men det är 170 mil till hotellet i ungern vi ska övernatta.
    Men det blir många pauser i mellan där. Sen är det övernattning på båten över till tyskland med så man klarar sig nog.  

Hoppas jag iaf :) 
  • MelikaH
    kajsalisa skrev 2011-05-19 13:13:33 följande:
    Melika; det går säkert bra. Mitt tips är många pauser och stödstrumpor. Det må vara osexigt, med absolut att rekommendera om du ska sitta still länge...
    Stödstrumpor ska jag köpa och en safebelt så klarar jag mig nog ganska bra med en del pauser :)

Tack för tipset! 
  • MelikaH
    telgebo skrev 2011-05-19 13:57:16 följande:
    250 mil??? My good. Vart ska du?

Någon som vet hur det gått med 2 barns mamma? Är du här 2 barns mamma?
    Jag ska till Makedonien (forna jugoslavien).

Ja, det är en bit dit hehe. 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma