Inlägg från: MelikaH |Visa alla inlägg
  • MelikaH

Plus igen efter mf/ma

LittleJunia - Stort grattis, vilken historia :)
    Fick rysningar i kroppen när jag läste det. 

• MelikaH

Hejsan!

Jag ville berätta att jag idag fick se min lilla älskling i magen, allt var så bra så. Sprattlade för fullt där inne men var väldigt envis med att vända på sig så BM skulle kunna ta kort, men det blev lite bilder till sist Skrattande 
    Kan inte förstå att det är sant! Blev tillbaka flyttad från 12+4 till 12+1 så BF är den 29 okt, inte så farligt Glad 

• MelikaH

Tack så mycket alla, det är verkligen underbart, helt ofattbart . Var en liten karate kid där inne Skrattande

Sugar: Grattis! Vad skönt för dig nu, nu är det bara till att slappna av och njuta fullt ut med allt Flört kram!

• MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-21 08:37:39 följande:
    Fy va nervös jag e nu! 2h kvar till RUL!!!
    Det kommer gå jätte bra, lovar dig Flört

Så mysigt, snart får ni se eran underverk Glad

Kram!
  • MelikaH

Har missat mycket då jag inte varit inne under hela helgen.

Sugar: Stort grattis till förlovningen, vad kul Glad 

• MelikaH

Hej alla!!!

Vad skönt det är med fint väder ute, man mår så bra av det. Jag har börjat känna mig lite ¨fräschare¨ och piggare nu vilket jag inte gjort på ett bra tag Glad Idag är jag i V. 13+4 och jag undrar när börjar fostret höra ljud utifrån? Har hört så många olika veckor så jag vet inte vilket som är rätt. Vet ni det?

• MelikaH
    sugarrush skrev 2011-04-28 09:14:12 följande:
    Melika, jag har läst olika, allt från vecka 16 till vecka 20.
    Härligt att du mår bättre nu!
    Då får jag nog vänta ett tag till med mitt bola halsband som jag fick, får börja använda den i V16 Glad

Hur mår du själv? :)
  • MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-28 09:19:27 följande:
    dom börjar höra rätt tidigt i v 12 typ men dom kan inte urskillja ljud å uppfatta dom ordentligt förens i v23+0. för då e hörcentrat i hjärnan färdig utvecklat. Första datumet e jag inte 100 säker på där emot de andra. för de läste jag om i min gravid bok senast igår:P 
    Men jag pratar med pyret redan nu. lika så gör min man. mest för att de e mysigt!
    Då kanske det inte är så jätte tidigt att bära halsbandet eller?
    Vad mysigt, vi pratar inte så mycket men kanske börjar efter RUL  :)
    Du har väl varit på din o det gick super?! Så kul :)

Läser du mycket gravidböcker nu? Jag har inte gjort det förutom det jag fick från BM men det räcker väl inte :)
    Kanske borde börja läsa lite mer jag med. 
  • MelikaH
    sugarrush skrev 2011-04-28 21:28:37 följande:
    Melika, använd halsbandet redan nu om du vill. Vem vet, kanske hör den.. i vilket fall så är det ju ett jättesnyggt halsband! Jag fick ett bola-halsband av sambon som jag började använda lite förra veckan men jag tror min kedja är lite för kort, kulan når inte ner ända på bebismagen, och då borde väl inte bebisen höra något av den, även om den nu skulle kunna höra ljud?
    Jaja, jag behåller den kedjan jag har, den är så fin, om nu bebisen stannar kvar så borde den väl vara i samma höjd som bolan om sisådär 8-10 veckor, och då är det ju minst 10-11 veckor kvar av graviditeten. 

Tips på bra böcker: Jag tycker boken "från A till Bebis" är jättebra! Den är skriven på ett väldigt roligt sätt, och man kan läsa den från pärm till pärm för att den är så underhållande! Finns i billig pocketversion också, ett plus!
    Annars har jag mammapraktikan, den är faktaspäckad och rba på så sätt, men lite småtråkig att läsa. Jag använder den mest osm uppslagsbok, där står det mesta.

Leaeva, härligt att du börjar känna dig gravid! För det ÄR du ju! Hoppas nu att det funkar och att bebisen stannar kvar lääänge!

Jag börjar bli nervös för RUL på måndag. ...Tänk om något är fel på bebisen! Isåfall dör jag....
    Men om man känner mer och mer sparkar/rörelser inifrån magen för varje vecka, borde inte det visa på att bebisen faktiskt växer och blir större och starkare? Jag hoppas det.
    Jag använder den men jag kan känna mig som en vandrande ko ibland när jag har den hehehe :) nej,  men de är jätte fina. Jag tog inte den idag men jag tror att min hamnar precis på bebis magen. Jag fick den med en svart band och plus en snygg kedja till som jag har trätt in nu.

Tack för boktips, nu vill jag iväg o köpa det direkt.

Det finns inget du behöver vara orolig för inför RUL, du som hör så fina hjärtslag :)
    Allt kommer gå jätte bra ska du se Flört 

Nu längtar jag till min Glad 
  • MelikaH

SUGAR: Nu vill jag också känna bebis, så mysigt :)
                   Ser du att du inte behöver vara orolig! 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma