• acure

Plus igen efter mf/ma

Odd: vad bra att du ringde och skönt att du fick så bra svar. Det låter som om att vi har ungefär samma symptom. Jag har också mensvärk men den är som du beskriver mer konstant än bara i samband med sammandragningarna. Jag ringde nu också och hon trodde inte att det var någon förlossning på gång utan mer att min livmoder är lättirriterad och säger åt mig att ta det lugnt. Hon ifrågasatte ocksa om det verkligen är så att jag ska jobba överhuvudtaget nu sista tiden, även om det bara är 50%. Huvva vad långtråkigt men samtidigt vore det skönt om det innebär att sammandragningarna minskar. Vill ju att bebis stannar till åtminstone vecka 38. Men jag ska höra av mig igen om besvären blir värre. Jag får bara för mig att jag har GBS och vill verkligen att de kollar upp det. Ska ta det med min Bm när jag ska dit den 17e. Jag äter ju antibiotika som förebyggande mot Uvi men vet inte om det innebär att man är helt skyddad mot det. Ikväll blir det på spåret och säkert en skål med glass! Vad ska ni göra? Kraaaam

• acure

Odd: när jag pluggade var det flera som kom till föreläsningarna med sina bebisar, så jag tror inte att det är något problem. Skulle bebisen.börja skrika så att det stör undervisningen är det ju bara att gå ut en stund tills han fått lugna sig lite. Tror säkert att du fixar.det galant. Skönt att få fortsätta plugga med samma kursare som innan också.:) förlåt att texten sitter ihop, skriver från telefonen. Så du tror att antibiotika gör att jag är skyddad mot GBS? det vore ju toppen. Även om jag låt säga.skulle ha en obehandlad.GBS redan innan jag började med antibiotikan? Jag tänker att jag kanske fått för svag dos för att GBSen skulle försvinna helt från tappen ( om det nu funnits något där). Usch vilken orossjäl jag är, får för mig de mest konstiga saker. jag är duktig på att ställa egna diagnoser också. Haha. Nu blir det glass och teve. KRAM

• acure

Ja, när jag nämnde GBS för min Bm sa hon att det skulle de ha upptäckt på alla urinprov som jag har lämnat. Det verkar inte riktigt som att de VET att GBS inte alltid syns på urinprov, utan att man måste ta prov från tappen också. Mycket oroväckande. och tjatar man så blir man bara idiotförklarad.

• acure
    När kommer Bev-bebisen?

Odd: 13/1 klockan 22:35, 52cm lång och 3670gram tung, FLICKA
    Happiness: 14/1 kl.15.40 50 cm, 3450gram, FLICKA
    pinklove: 18/1 kl 06.25, 51 cm, 3950 gram, POJKE
  • acure

Haha, skön inköpslista Mabaja! Nyskapande! :)

En liten fråga till någon som kan sånt här med regler under mammaledighet....funderar på vad jag har för rätt till semesterdagar om jag går på ett vikariat just nu.

Jag har vikariat fram till den sista juni i år, men kommer ju sluta tidigare då bebisen ska komma i mars. Men jag räknar med att jag fortfarande är "anställd" enligt mitt kontrakt även om jag blir mammaledig. Vill naturligtvis se till att nyttja de semesterdagar, i förskott, jag har rätt till innan barnet kommer men vet inte om jag tillgodogör mig semesterdagar under mammaledigheten om jag bara har ett vikariat. Hänger ni med vad jag menar? :)

• acure

Odd: vad spännande med nytt datum!! Det är ju jättesnart! Iiiiiiih!!!! :) hoppa det löser sig med svärmor, så jobbigt när man måste stressa upp sig över sånt när man bara vill slappna av och se fram emot att få sitt barn. Tänker på dig! Kram

• acure

Jag funderar på det här med bröstpump. Måste man ha en sån hemma redan när man kommer hem från bb, eller ska man vänta och se om man behöver en överhuvudtaget? Och sen skicka sambon och köpa om det behövs. Det är ju ändå ganska många hundralappar att lägga ut. Även om jag gillar att vara väl förberedd. Vore bara så typiskt om man köpte en nu och sen kommer man inte ens behöva den. Hur gör ni andra?

• acure
    mallanis skrev 2011-01-14 10:52:14 följande:
    kass på matte så där kan (orkar ;) ) jag inte hjälpa dig! ;)
    Vad det gäller vaderna så har jag också kramper och ett tips på att dricka ett stort glas mjölk innan man går och lägger sig! Kan tyda på kalkbrist och tydligen kan det även lätta på dem som har "restlest legs" (har lite känningar av det också) med att dricka mjölk , jag tyckte det funkar ganska bra men tyvärr så brukar jag ta järntabletterna  (om magen är ok) på kvällen när jag går och lägger mig och till dem ska man inte dricka mjölk! Så just nu väljer jag mellan restlest legs och järntabletterna...

När tar ni andra järntabletterna?
    Jag tar mina järntabletter till lunchen då jag tar annan medicin till natten, gillar inte att blanda tabletter. Tidigare tog jag järn på morgonen men då mådde jag så fruktansvärt illa under förmiddagen så jag knappt kunde jobba. Det funkar kanonbra att ta dem till lunchen då jag som regel äter en större portion mat då.

Har också problem med RLS på nätterna, jag blir vansinnig, måste prova mjölktricket. Eller har jag redan gjort det kanske? Igår kväll sent åt jag nämnligen en smörgås med mjölk till och inatt har jag sovit förvånandsvärt bra, kanske var det just mjölken? Vore skönt för den här sömnbristen RLSen medför gör mig galen. 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma