Plus igen efter mf/ma
Vart bor du förresten?
Hej tjejer! Jag har egentligen datorförbud från min BM men vi var på RUL idag och vill bara uttrycka min glädje och lägga ut en bild. Allt såg så fint ut, men lille Kotten låg med huvudet i bäckenet så det gick inte att mäta det så vi fick vänta i väntrummet en stund och dricka mer vatten så att urinblåsan skulle trycka på lite och få bebisen att vända på sig (FY F-N vad kissnödig jag var, trodde jag skulle spricka!!!). Tack och lov vände den sig och BM kunde mäta alla mått. Vi blev bakåtflyttade tre dagar så vi fick nytt datum (4 mars) ska försöka hitta BF-listan någonstans och uppdatera datumet, om någon vet vart den finns får ni gärna plocka fram den. :)
Vi fick inte veta kön, eller vi frågade inte, vi var mest så glada över att allt såg bra ut och att den låg där och sprattlade för fullt.

Har varit hos bm idag och allt såg bra ut. Vecka 29+1 idag
Sf-mått: 32cm
järn: 123
Blodtryck: 85/137
Hjärtljud tvilling 1: 142 tvilling 2: 154
Vikt: +17kg sedan inskrivningen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mabaja: STORT GRATTIS till din fina lilla tjej!!! Så härligt att hon har kommit!
Smålandsjänta: Tänker på dig och din lille pojk. Det kommer gå hur bra som helst! Bunkra upp med lite mysig film och be karl köpa glass och godis!
Odd: Många styrkekramar! Du är helt fantastisk!
Ego: Har fått hemska foglossningskänningar och har fått tid för akupunktur hos BM, sen har jag bokat tid hos familjeläkaren för ev. sjukskrivning på deltid då det knappt går att jobba när jag har så ont. Igår höll jag på att falla ihop när jag skulle hjälpa barnen av med ytterkläderna. Hur ska det då bli under vintern när hela förskolans barn har tre lager med kläder och skor och allt och de ska upp ur vagnar och från madrasser på golvet. BM säger att jag ska låta någon annan göra det tyngsta, men vid öppning och stängning och raster så är jag helt ensam och då kan jag inte låta någon annan lyfta och böja sig ner. Känner mig som en hemsk kollega som bara ger de andra tyngre arbetsbörda. :(
Har dock haft en underbar minisemester i London, ville helst inte åka hem. Och idag är jag precis halvvägs. 20+0! :) Igår vågade jag mig på att handla lite kläder till pyret...råkade dock bli för 800 kr....jag tänkte ju bara handla ett par strumpor eller så...
Konstig fråga kanske...men får man äta kvarg i yoghurt som gravid. Jag älskar Danios kvargyoghurt och kan vakna mitt i natten och bara proppa i mig, men läste på förpackningen att det är kvarg i och det står inte om den är pastöriserad eller inte... vad tror ni? *orolig*