• acure

Plus igen efter mf/ma

Nej nu kommer lite klagorop: nu är jag f-n less på svampinfektioner! Avslutade en kur pevaryl i måndags kväll och igår morse var svampklådan tillbaka igen. Jag blir galen!!!!! Jag blir så frustrerad och får så dåligt humör och dåligt tålamod av det jäkla kliandet. Vad ska jag göra???? Smörjer med fil och mineralvatten nu men lindrar bara för stunden, det tar inte bort besvären. Jag tycker dock att canesten har fungerat bättre på mig. Har salva kvar hemma, kan jag ta det eller är det dumt? Står inte ut med denna stress fram och tillbaka.

• acure
    LitenMy skrev 2011-01-28 15:32:51 följande:
    Tack! Ja detta är nog det värsta jag varit med om. Födder gärna 100 barn om jag slipper detta igen!
    Men strecken borde ju bli svagare eller hur? När blir de det?
    Beklagar ditt missfall. Jag fick missfall väldigt tidigt i vecka 6 och testade negativt direkt efter att blödningen slutat 8 dagar senare.
  • acure

Idag är det beräknad förlossning för vår första graviditet. Känns sorgligt men skönt att det ändå finns en annan bebis i magen att fokusera på och som kommer snart, bara 34 dagar kvar till BF och jag fattar fortfarande inte att jag ska bli mamma. Känns helt overkligt.

• acure
    Cat79 skrev 2011-01-29 14:48:28 följande:
    Förstår att det är lite blandade känslor men som sagt nu har du snart din underbara bebis här och han eller hon skulle ju inte kommit till världen snart om det kan vara någon tröst. Det är lite overkligt när man har sin dotter/son här men även fullt så verkligt :) Kram på dig.
    Tack snälla! :)
  • acure
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-29 15:55:40 följande:
    Beklagar men gumman om 34 dagar har du din bebis hos dig {#emotions_dlg.flower}
    Hur snabbt blev du gravid efter din MF/Ma ?
    :) Tack du.

Hann inte ens få en mens i mellan, tog ÄL-test så fort MF-blödningen slutat och vips gav det utslag och det var bara att köra på. Tio dagar senare - pluss på stickan! Trodde ALDRIG att det skulle gå så fort att bli gravid igen när det tagit lång tid att få det första plusset. Helt overkligt.
  • acure
    brunatofflor skrev 2011-01-29 22:25:07 följande:
    Hejsan, 
    Jag plussade för första gången den 12 juni -10. Efter 23 veckor så fick jag moderkaksavlossning och vår lille son dog i magen av syrebrist. (10-10-10)
    Nu i onsdag så plussade jag igen och har BF den 4 okt. Så två oktoberbarn Glad
    Snacka om blandade känslor nu! Har för mig att jag kommer att vara gravid på ett annat sett nu, ha lite distans till magen och barnet.

Och jag hoppas och vill att allt ska gå vägen!!! För mig och er alla andra!
    Stort grattis till plusset! Den här gången ska det gå superbra! :)
  • acure

Vad mysigt med ännu ett lyckat ultraljud Smålandsjänta, och skönt för din karl att det fortfarande är en grabb därinne. Hihi.:)

• acure

Idag har jag varit hos barnmorskan. Vecka 35+2. Vi gick igenom vad jag har för tankar inför förlossningen och hur jag tycker att graviditeten har varit. Ibland känner jag att min oro inte riktigt blir tagen på allvar, eller så är jag dålig på att förmedla hur pass orolig jag faktiskt är.
    Tog iallafall lite mått och sånt:

Sf-mått: 32 cm
    Hb: Togs ej
    Vikt: Togs ej
    Blodtryck: 110/73
    Fosterläge: Fixerad och klar med huvudet ner
    Fosterljud: 135

• acure

Småland: ja, helt galet att det snart är dags. Tiden har gått så långsamt, ändå känns det som igår vi plussade. Galet! Mina funderingar inför förlossningen handlar främst om min oro att bebisen ska få syrebrist, att jag ska spricka mkt eller att andra komplikationer ska uppstå. Jag vill helst undvika epidural då det finns risker med det, samtidigt är jag lite orolig att jag kommer känna att jag behöver ha EDA för att jag ska orka med smärtan och allt annat som hör till. Hur går dina tankar?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma