Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Nu har jag/vi ändrat oss här, och kommer göra KUB iaf (om liten lever vill säga.)

Prisskillnaden mellan två tidiga ultraljud och KUB var liten, och nog är det bra med en nogrannare kontroll av fostret redan nu tänker jag. Däremot vet jag fortfarande inte hur vi skulle göra om det blir tråkiga besked. Men det är ju svårt att veta, innan man fått dem... Vi kommer göra det på barnmorskegruppen i Gbg.

Men nu blir det iaf tidigt ul + blodprov den 1:e september, och sedan NUPP-ultraljudet den 17 september. Läskigt! Men det känns ändå bra att ha det bokat och klart...

• färnik

Idag känner jag mig väldigt bekymmrad... illamåendet försvann igår em och har inte kommit tillbaka, skönt men lite skrämmande, varför försvann det bara sådär? Dessutom har jag sovit jättdåligt pga magont (som jag dock egentligen tror är gaser/förstoppning och inte livmodern, men ändå) Hua, tänkt om ultraljudet i morgon inte visar det önskade, utan att liten där inne är död...? Är jättenervös!

• färnik
    sofy skrev 2010-08-31 11:59:56 följande:
    Nej de e klart du inte får! :D Min mage e lite olika dag till dag, ibland kan ja va hård 2-3 dgr o sen lös nåra dar, för o sen va hård igen.. Haha! Men ja har varit lös i början av varje grav iafl! Tycker också de låter som klockrena gravsymptom! :D
    Jag vill också vara lös i magen Skäms Flört Förstoppad as hell är jag istället, plågsamt är det... Inte ens gaserna får jag ut utan att behöva sitta på toa och pressa för kung och fosterland. Skrikandes

Mår lite  illa igen iaf, och är sugen på köttbullar och potatismos, men orkar varken gräva upp potäter ur landet eller mala färs av kött jag ännu inte tinat. Ringde maken för att övertala honom att göra det när han kom hem, men jag hade ju glömt att han skulle plöja idag. *suckar* Jag älskar mitt liv med allt vad det innebär, men vissa dagar, särskilt när jag är sugen på köttbullar och mos Oskyldig, så önskar jag att jag bodde i en lägenhet med kvarterskrogen, eller åtminstone ica, som granne.
  • färnik

Jag har också börjat vela nu ang KUB:en. Ska ju eg ta blodprovet i morgon, men börjar känna mig osäker. Det som gör att jag velar, är att om risken anses hög, och fvp eller mkp blir aktuell, så är ju det en missfallsrisk i sig... Och missfallsrisken är ju i många fall större än risken för ett barn med kromosomavvikelse. Jag kanske blir av med mitt friska barn, bara för att jag så envist vill veta saker som jag knappt har rätt att veta liksom... 

• färnik

14 timmar kvar till ultraljudet nu då, fan vad jag är nervös! Har lite molvärk nere i magen och i ljumskarna, har inte haft det på länge nu, så det blev plötsligt ett extra orosmoment. Vet inte vad jag tar mig till om den visar sig vara död i morgon... Gråter

• färnik

Då är jag äntligen hemma från stora staden.

Det gick bra idag (fast jag var helt inställd på att den var död), den lille var alldeles tokig Hjärta; viftade, sparkade, tryckte ifrån med fötterna och liksom ställde sig upp, gjorde kullerbyttor, full aktion! Tyvärr fick jag en väldigt dålig bild, för jag glömde säga till, sa inte till förän undersökningen var klar, och då hade den lille just lagt sig på mage.

Liten mättes noggrant, och bedömdes vara 10+4, inte 10+1 som tidigare undersökningar visat, så jag får flytta bf 3 dagar. Glad Det var så skönt att få sa att h*n levde, och vad h*n vuxit sedan sist! Nu var det ju en riktig bebis där inne, inte längre någon räka eller liten tjock korv. Flört

• färnik
    {#emotions_dlg.flower}September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december 
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 19 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 10 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 7 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness - 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik - 25 mars (2:a försöket efter 4 MF/MA. Förhoppningsvis andra barnet
    LittleJunia - 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

{#emotions_dlg.flower} April 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Längtan efter liten - 3 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)
    Sofy - 26 april (4 MF sen innan)
    Havsklippan - 26 april (2:a försöket efter mf juni- 10), första barnet
    Sugarrush - 30 april (2:a försöket efter mf juni -10), första barnet

{#emotions_dlg.flower}Maj 2011{#emotions_dlg.flower}
    Muffe80- 1 maj
  • färnik
    Muffe80 skrev 2010-09-02 09:03:09 följande:
    Angående ni som gjort KUB, om modern har låg vikt, betyder det bättre siffor då eller?
    Jag frågade om det där igår, och enligt den barnmorskan, så spelar det ingen roll om modern är smal eller tjock, utan vikten behövs bara för att de justerar resultatet efter kroppsstorlek, sas. Om du förstår hur jag menar, jag är nog inte bäst i världen på att förklara. Flört

Jag är så glad över att liten levde igår, nu måste det bara fortsätta gå bra... inskrivning om en vecka, KUB om 2 veckor och 1 dag... Och faktiskt bara 10 dagar kvar tills de där första 12 veckorna är avklarade, om det nu betyder ngt...
  • färnik

Ego är bra smålandsjäntan! härligt att er lilla mår bra, även om tydligen har dragit på dig lite skit.

De gjorde föresten vanligt ultraljud på mig, inte vaginalt, men såg ändå väldigt bra!

• färnik

Det kanske är så, att man ser bättre med vanligt ul... eller så har de som gör vanliga såpass tidigt, tillgång till bättre maskiner? Jag såg verkligen jättebra igår, trots att det bara var v 10+4; armar, ben och fötter, panna och näsa... en riktig bäbis, om än med lite inböjt huvud fortfarande. =) Längtar så tills nästa gång jag får se den lilla, 15 dagar kvar...  Kyss

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma