Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Här går tiden så långsamt så, mår illa men har ej spytt idag. All personal är jättebra, bästa bemötandet någonsin, fast visst känns dt lite konstigt att ligga på bb med ett 2-centimeters foster i magen bara. idag är bf för mitt mf i januari... Och i natt födde min bästa kompis sin dotter (bf 22:e) allt gick bra och det är underbara, men visst är jag avundsjuk! Tur att jag har lilla fröet i magen iaf, dt gör dt lite lättare även om dt är svårt att våga tro att dt ska gå bra den här gången... Hoppas dt blir ETT inlägg den här gången, inte 30... :)

• färnik
    Happiness skrev 2010-08-18 18:35:11 följande:
    . Det var ingen bebis jag fick utan ett liten barn meddetsamma.
    Våran dotter vägde också 4,6kg när hon föddes. Tyckte inte hon var mindre bebis än de som vägde 1 kg mindre dock. Varför var det så hemskt med stor bebis, gick förlossningen inte bra?
  • färnik

Nu är jag hemma på permision, och vågar mig då på att skriva lite mer. Förstår inte varför det blev så många inlägg när jag använde mobilen?

Vi hade inte berättat om graviditeten för dottern, tänkte vänta tills det kändes lite säkrare, men nu vet hon ändå. Hon är inte dummare än att hon kunde lägga ihop ett plus ett Flört, pappa frågade efter vägen till BB när de skulle hämta mig (och även om hon bara är 4, så har hon uppfattat att man föder barn på BB) och när de sedan kom upp var det nyfödda bebisar överallt. Så hon sprang fram emot mig och ropade glatt "mamma, mamma! Har du en bebis i magen!?!" Svårt att ljuga på en så direkt fråga. Oskyldig

Men vi förklarade och visade hur liten bebis var nu, och påminde om att det händer att små bebisar dör i magen, men om den får leva, så kommer den ut till påsk ungefär. Dottern är eld och lågor. Ett småsyskon står ju högst upp på önskelistan.Hjärta

Annars mår jag helt ok nu, får både lergigan comp och primperan. Lergiganen är bra, jag blir lite piggare av den också (koffeinet och efedrinet. Jag är väldigt känslig för sådana substanser) och samtidigt har den tagit toppen av oron. Så det är bra! (men jag kan inte låta bli att nojja lite också, över att jag känner mig såpass bra. Tanken att jag kanske inte mår bra av medecinen, utan för att bebis kanske dött, poffar faktiskt upp ibland...Obestämd)

• färnik

Flyttar fram listan också. Blev flyttad en dag på VUL:et i tisdags. Nu är det exakt samma BF som dottern hade, 28 mars, fast med 5 års mellanrum. Glad

Flyttar fram bf-listan lite. Det går så vansinnigt fort för den att försvinna lååååångt bak.

{#emotions_dlg.flower} September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 23 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 10 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 7 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness - 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik - 28 mars (2:a försöket efter 4 MF/MA. Förhoppningsvis andra barnet
    LittleJunia - 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

{#emotions_dlg.flower} April 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Längtan efter liten - 3 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)
    Sofy - 23 april (4 MF sen innan)

• färnik

Bara för att jag igår nästan beklagade mig över att medecinen faktiskt tog bort illamåendet, så varade det bara en timme. Nu mår jag ungefär lika illa som innan igen. =) Fast jag kräker inte, annat än på morgonen då. Alltid ngt...

• färnik
    Mamma till W skrev 2010-08-22 18:27:25 följande:
    Senare på kvällen stod jag på dansgolvet och dansade vals och sen lite annat och hon satt där som en strandad val. haha.

... så är jag bara nån vecka efter och skyltade inte med det. okej min mage är stor men jag gör allt som vanligt fortfarande! :)
    Lallan skrev 2010-08-22 18:57:24 följande:
    Mabaja: Kul att höra att du haft det bra!

Apropå krämpor och strandade valar så känner jag mig så trots att jag bara är i v 23.
    Mmm, och jag känner så i v 8+6 också. Inte kan jag gå pga mitt bäcken, och därtill mår jag så illa och kräks, och tar medeciner som gör mig än tröttare, så jag ligger mest. Eller linkar möjligtvis runt och stånkar... Så det är ju lätt att tänka sig vad andra gravida tycker om mig. Obestämd Tro mig, jag är jätteavundsjuk på alla som tom höggravida kan vara som vanligt, själv har jag varit däckad och strandad och allting, sedan v6...
  • färnik

Jag har föresten ringt gyn idag igen, och bönat och bett om en ny VUL-tid. De tog ju bort min inplanerade nästa vecka, eftersom jag fick komma in akut den 17:e. (snåla jäklar!!!)

Försökte förklara så gott det gick på telefon varför det var så viktigt för mig och få kontrollerat att liten lever ngn mer gång, och inte vänta till RUL med tanke på min historia, och grät gjorde jag också (det gör jag alltid när jag pratar med dem/är där av ngn anledning. oron kommer liksom upp till ytan...) Sköterskan skulle prata med ngn doktor och återkomma, hon sa faktiskt att hon skulle återkomma med en tid, så jag hoppas att det blir så.

Om inte måste jag börja ringa de privata klinkerna i Gbg, och höra om de har tid för mig. Och sedan fixa skjuts, det är den svåraste biten tänker jag. Just nu äter jag inte mindre än 3 olika medeciner som gör en dåsig (sådana som tidigare var triangel-försedda) och jag mår därtill konstant illa och är yr, så att köra 15 mil enkel resa känns inte alls lämpligt... Skulle kunna ta tåget, men mitt bäcken omöjliggör för mig att gå ens den korta biten från centralen till MamaMia... Och det lär väl bli jättedyrt att ta taxi den korta biten också tyvärr. Med min extremt låga sjukpenning, bara ca 5000/mån (!!!) är det svårt att lägga ut hur mkt som helst... Måste allt vara så krångligt!?!

• färnik
    sugarrush skrev 2010-08-23 10:20:48 följande:
    Har du ingen i din omgivning som kan tänka sig att skjutsa dig, om du bara ger lite bensinersättning? Att ta tåg och sedan taxi skulle ju bli skitdyrt, jag håller med dig.. är det även svårt att även åka spårvagn med ditt bäcken?
    Åh vad du är gullig! bor du nära mig...? Bensinersättning är inga problem, och sen kan vi ju isf ta min bil ner istället för att slita på din sas... Att åka tåg/spårvagn/buss är väl inget jätteproblem i sig, bara jag får sitta ner, problemet är att ta sig mellan de olika fordonen, man behöver ju i regel gå en bit. Jag har svårt att gå mer än kanske... 50-100 meter... Obestämd
    sugarrush skrev 2010-08-23 10:20:48 följande:
    Jag ska ringa idag och boka mitt VUL, tänkte boka i vecka 9 den här gången, då har jag gått lite längre än jag lyckades med sist. Känns nervöst, varje litet steg man tar. Inte minst för att det var så skitjobbigt att ringa och avboka allt efter att jag fick missfall sist!
    Det är därför jag ännu inte ringt MVC för inskrivning, för att jag inte orkar ringa dem igen sedan, och säga att det ingenting blev... Foten i munnen
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 10:21:12 följande:
    Idag gäller det för min del....
    Ska på vul 13:40, oh gissa om jag är nervös ::S 
    Håller alla tummar jag har!
  • färnik

Oj oj oj, Skåne, det var lååångt bort det! Och ännu mer fantastiskt att du skulle kunna tänka dig att köra! Hjärta 

kollade på eniro, det är mindre än 1km från centralen till barnmorskegruppen, hade det inte varit för mitt skitkassa bäcken hade jag ju utan vidare kunnat gå dit på ett par minuter ju! Åh vad surt!

• färnik
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 11:05:19 följande:
    så fick jag göra med dottern. då hade jag faktisk tingen anig. och det visade sig att jag testade iv.9 och när jag gjorde första viulet va jag i v.13 snacka om filmjölk :) haha då hade spökveckorna redan gått bort... denna gången hade man inte lika tur.. tesatde 3 dagar innan bim - kräm :) haha
    spökveckorna? När brukar de infalla?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma