Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-10-07 15:41:13 följande:
    Jag frågade om det var OK att äta rost biff då sa dom att den skulle vara brun i mitten och inte röd. Tror det är något med att det ska ha hettats upp till 65 grader. Så genomstekt hade jag satsat på...annars har det nog inte kommit upp i temeratur och då finns det risk för baketerier och skit
    Min barnmorska sa att det inte var några som helst problem med rosa/rött kött så länge det är nötkött. Varför skulle det vara det? Om jag tvingas äta genomstekt segt tråkigt kött så avstår jag hellre från kött. Får väl bli mycket fisk under graviditeten eller så väljer jag att lyssna på henne. Vet inte riktigt...
  • Pancakes
    Happiness skrev 2010-10-07 23:20:46 följande:
    Har precis kollat på Oceans eleven. Älskar den filmen . En sån stöt ska vi göra någon dag. Haaha!
    Åh, jag kollade också på den igår. Slukar film just nu...det är det bästa sättet att få tiden att gå och att få tänka på annat fram tills VUL.
  • Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-10-07 17:44:01 följande:
    Jag har käkat medium under min gravidtet. Få slv.se står det. Ät inte rått kött. Genomstek köttfärs, fågel, lamm, gris och vilt. toxoplasma kan får, gris och vilt  smittas om de får i sig parasiten från omgivningen. Nötkreatur är däremot mycket sällan bärare av parasiten.

Så därför har jag ätit medium nötkött, men inget annat :)
    Precis! Köttfärs står det, inte nötkött. Rå kyckling eller fläsk skulle man väl aldrig äta annars heller, gravid eller inte. Min BM har en son som är kock och hon var väldigt matintresserad och hon sa att det är en "hädelse" att äta en bit genomstekt oxfilé och totalt onödigt dessutom. Jag måste faktiskt hålla med om det. Då är jag hellre utan. Var på Texas longhorn en gång och då var det en tjej i sällskapet som bad om "well done" och då skakade kyparen bara på huvudet och sa "nej, det får du inte". Haha :)

Odd, stort grattis till körkortet! Det är en fantastiskt känsla verkligen!
  • Pancakes
    färnik skrev 2010-10-08 09:53:48 följande:
    EGO: Har varit vaken en timme, och redan spytt 10ggr *urk* Vi som skulle åka och titta på ny traktor idag (ha ha vad det låter bonnigt, men det är ju så det är.Skrattande) Nu fick maken och dottern åka själva, hoppas de väljer väl även utan mig...
    Hehe, vad gulligt! Låter väldigt främmande för en Stockholmsbrud som mig...men mysigt! Usch för illamåendet, stackare! Jag ska faktiskt njuta så länge jag slipper det och inte klaga på att jag är symtomfri. Fy sjutton vad svårt att få vardagen att fungera när man mår så där. På mitt jobb skulle det höras jätteväl om jag sprang och spydde stup i kvarten. Kram till digGlad
  • Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-10-08 10:39:36 följande:
    God morgon alla kalaspinglor! 

Tråkig start på dagen färnevik! Hoppas det blir bättre under dagen.
    Godmorgon själv! Hur mår du idag?

Tjejer, är det normalt med den här molvärken? Har verkligen som riktigt "mensvärk" till och från och igår kväll hade jag ont hela kvällen. Det känns precis som begynnande missfall liksom. Har visserligen haft så här från och till i två veckor men det har varit väldigt intensivt de senaste dagarna. Inget blod dock. Är i vecka 7. Nån mer som hade så där?
  • Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-10-08 10:54:42 följande:
    Jag hade det under första trimestern till och från. Det jag tyckte var jobbigt var att den kom och gick. Ibland kunde det gå en vecka innan jag fick molvärk nästa gång och direkt började tankarna att spöka, varade det några dagar så hann man ju lugna sig för det kom ju inget blod och annat. Men när det kom bara några timmar här och där. Så var jag nojjig som bara den.

Jodå med mig känns det okej. Är trött som bara den, var nog uppe och kissade 4 ggr inatt och kunde knappt hålla mig när jag vaknade och igår kväll kissade jag precis innan jag gick och la mig. Vet inte vad jag har druckit för nåt...hahhaha
    Åh, precis sån där är min molvärk också. Väldigt ojämnt och försvinner flera dagar ibland och så kommer det jätteintensivt helt plötsligt. Skönt att höra att du hade likadant. Antar att det är livmoderna och den lille som växer så det knakar :) Hade inte så här förra gången alls, men då blev det ju missfall också.

Vad jobbigt med kissandet! Skönt att du vaknar i alla fall, haha. Du får väl försöka se till att inte dricka alls på kvällarna kanske? Och inte sånt som är vätskedrivande som kaffe och coca-cola.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-08 10:57:55 följande:
    jag behöver inte gå på toa lika mycket på nätterna längre vilket oroar mig. Jag känner heller ingen molvärk, men däremot spänner det nog lite i brösten och jag har gått från B till C-kupa... haha!

I dag känns det "tomt" i magen, svårt att förklara. Men förut har det känts som ngt finns där, eller tar emot, men idag inget alls...

Jaa... när ska man sluta oroa sig Tror jag kommer bli lugn efter den 21/10 när vi har KUB:en och förhoppningsvis allt ser bra ut, det närmar sig dit och på måndag är det v 12, thihoooooo!
    Lugnar man sig någonsin är frågan? När den väl är född ska man vara orolig för att den ska sluta andas och sånt och sen när barnet är tonåring så ska man vara orolig för våldtäkter och ungdomsfylla etc... :)
    Näe, men jag tror du lugnar dig när vecka 12 är över och när du gjort KUB. Då minskar ju risken jättemycket.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-08 10:59:20 följande:
    Pancakes, jag har också haft molvärk tll och från, ibland något varje dag i nån timme men sen är det helt borta. Man nojjar sig att det blir missfall då, men det är bara växtvärk säger Sofy
    Tack! Ni lugnar mig verkligen! Med mitt missfall fick jag aldrig den värken innan blödningen. Det började blöda först och värken kom först ett par dagar senare. Så på så sätt är det annorlunda den här gången.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-08 11:06:31 följande:
    Jag har för mig att jag också började blöda och sen kom värken, fick liksom ingen förvarning så det är nog gott tecken att du har molvärk nu
    Ja, jag börjar sakta men säkert lugna mig nu. VUL om två veckor, inte sååå långt kvar ändå. Mår inte illa men har den där molvärken och en enorm trötthet + att jag är sugen på lite konstiga saker ibland. Smällde i mig en halv fetaost häromdagen. Så HELT symtomfri är jag ju faktiskt inte Glad Det illamåendet du har drabbats av verkar ju helt olidligt verkligen. Hoppas det går över snart för dig!
  • Pancakes

Åh, vad roligt Muffe! Det är ju bara en vecka kvar!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma