Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-10-06 09:26:46 följande:
    Ta inte fer tester att nojja på du är gravid till motsatsen har bevisats!!!

En typisk graviditet bör ha nivåer av HCG fördubblas var 48 till 72 timmar upp till åttonde till 11: e vecka, då de börjar att stabilisera och förblir konstant under hela graviditeten. Detta sker i ca 85% av graviditeter. När HCG nivåerna blir hög, kommer de att börja fördubblas var 96 timmar.
    Gravida kvinnor, särskilt de som har upplevt fertilitet frågor, lägger stor vikt vid HCG nivåer. På grund av stora sortiment av vad som kan vara normal, läkare råda kvinnor att inte ta dem för allvarligt. Vissa kvinnor har låg hCG-värden och gå på att ha en sund, normal baby. www.nimade.info/laka/2010/09/Vad-ar-HCG.html
    Tack! Jag struntar i att testa mer. Inväntar VUL om två veckor istället. Då lär jag ju få veta hur det ligger till. Alla mina tre test (både digitalt och CB plus) har visat resultat snabbt och tydligt så jag får väl nöja mig där.
  • Pancakes
    Lallan skrev 2010-10-06 10:30:13 följande:

Så länge som tvilling ett ligger med huvudet ner så funkar det visst ändå annars blir det nog snitt. Tror inte att man gör vändningsförsök eftersom att snittrisken ändå är så hög speciellt för tvåan. Dessutom tror jag att dom har det lite för trångt. Mina ligger kvar som dom låg redan på ul i v 15.

Det lär inte bli Sara och Björn även om det är sonens önskan Som tjejnamn gillar jag både Alva och Alice men pojknamn vet jag inte alls än. Gillade Alvin förut men det är lite för likt Melvin som minsta sonen heter.

Sara och Björn heter två kompisar till mig som ska gifta sig i vår :) Så i mina öron klingar det bra ihop!
  • Pancakes

Nu blir jag förvirrad... Jag trodde man skulle äta extra mycket järn under graviditeten?? Jag äter "mitt val kvinna" just nu och försöker äta blodpudding, spenat och leverpastej och sånt mer än vanligt. Är jag fel ute?

• Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2010-10-06 11:07:39 följande:
    det är väl ibörjan man ska undvika järn? och sen är det mest lever de pratar om som inte är bra
    Men åååh, jag som är i början nu och äter extra mycket järn ju. Ska man inte äta "mitt val kvinna" nu alltså? Jag tar dem pga folsyra och järn.
  • Pancakes
    Odetta skrev 2010-10-06 11:07:48 följande:
    Nä, det är du inte. Om man är normal som dem flesta och får ett lägre hb under graviditeten (och har normala värden som utgång) så ska man fylla på med extra järn. alledeles rätt.

Men om man är som Sofy och mig, som har på tok för höga järnvärden...då får man göra motsatsen Ett hb kring 146 och uppåt i graviditet är nämligen inte bra. Jag är överlycklig att mitt hb är på "bara" 130 nu, det tycker jag är alldeles lagom.

***kram***
    *lunchdags*
    Aha, ok. Vid min förra inskrivning hade jag bra värden så jag antar att jag har det nu också.
  • Pancakes

Vecka 7 idag! Inget illamående men däremot känner jag mig förkyld. Blä.

• Pancakes
    MABAJA`S BEBIS GISSNING:Baby

Rontgensyrran: 
    Lite taskigt av mig men jag tror den lördagen den 9 oktober klockan 16.12. 50 cm lång och väger 3950 g. Och könet.....hmmmmm...pojke?!

Odd: Mabaja-bebisen kommer på LÖRDAG den 9/10, väger 3850 gram och är 52cm lång. Flicka 

Sofy: Söndag 10 oktober, 07.43. 51 cm och 4087 gram! POJKE!

Bjornis: Tror på en liten tjej på måndagen den 11 oktober kl 21:55. 3780 gram och 50 cm lång.

2 barns mamma84:  Torsdag 14 oktober, 02.55. Längd ca 55cm och vikt 4320g Flicka

Muffe80: Fredag den 8 oktober, kl. 23.20. En flicka Hon väger 3920 gram och är 51 lång!
    Pancakes: Pojke, söndag 10 oktober klockan 06.15, 4250 gram, 54 cm.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-07 09:39:33 följande:

pancakes, ta en skvätt av mig också tack!

Jag hoppas innerligt att detta går över snart, orkar inte gå ända till 17-20 med illamående... Dessa 5 veckor som varit har ju känts som en evighet.

På lördag ska jag ut och äta med släkten, 3-rätters... hm, vad tror ni om det? HUR i allsindar ska man förklra sig om man inte äter upp maten?

Är det inte ett bra tillfälle att berätta för dem då? Du går väl in i vecka 12 nu?
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-07 10:50:48 följande:
    hm jo, vecka 12 på måndag.
    Men vi har KUB den 21/10 och hade nog velat vänta tills dess, så vi ser att den lever och mår bra...
    Aha...ja, du får väl säga att du känner dig lite krasslig och inte har jättebra aptit.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma