Plus igen efter mf/ma
Det gick bra! 13 mm stor och ny tid om tre veckor. Då ska de även kolla att min cysta gått ner. Var på 34 mm i diameter så det var inte konstigt att jag har lite ont på vänster sida.
Det gick bra! 13 mm stor och ny tid om tre veckor. Då ska de även kolla att min cysta gått ner. Var på 34 mm i diameter så det var inte konstigt att jag har lite ont på vänster sida.
7+4 enligt vul. Men när jag var in till Uppsala var jag 7+6 med en 12 mm wilda. Så jag kör på 7+5 som är enligt äl. Blir ju flyttad på rul sen ändå så dumt att ändra redan nu. ;)
Wihoo det känns jättebra!
och apropå cystan så kan man inte ta bort den i nuläget för då blir det ett missfall så den får snällt sitta kvar! ;)
Prommis: jag och Daniel såg inget hjärta men överläkaren gjorde så litar på henne. ;) hon zoomade inte in som han i Uppsala gjorde förra året. Det var först när han zoomat in embryot vi såg hjärtat slå. Så om den är i rätt stl måste ju hjärtat slå- det är min slutsats iaf!
Den sitter nog äggstocken/äggledaren. Det bildas tydligen en cysta på den sida där ägget släppt. Min var dock mycket större än de brukar för man ska inte känna av sin cysta men jag har ont där den sitter. I vanliga fall minskas de när moderkakan tar över och försvinner. Min är tydligen så pass stor att den troligast inte kommer försvinna men minska i stl. Det går inte att ta bort den för då blir det mf!
Prommis: vi hade fullt sjå att förstå oss på vad cystan var för nåt. Både jag och maken hade tydligen tänkt "en till men det är ju ingenting där" och så förklarade hon att det var cystan hon såg!
Färnevik: 9 cm är inte en liten cysta. Jag känner ju av min och har trott på mf pga det men det var skönt att höra att det jag känner är fullständigt normalt! Jag blev dock misstänksam för nån sekund då min mamma hade livmoderhalscancer som ung. Och är det konstigheter där så börjar man ju fundera Till henne hade de sagt att hon inte kunde få fler barn pga det men 6 barn senare var hon klar. ;)
Alltså jag är irriterad. Fick ett sms igår av en kompis som frågade om jag var gravid vilket jag bekräftade. Då börjar hon mala om hur avundsjuk hon är på alla som får tätt och hur synd det är om henne med sina missfall. Sen visar det sig att hon är gravid med tredje barnet i v 13. Så hon kommer ha tre barn inom loppet av fyra år! Vad har hon att gnälla över? Ja hon har två ma och två mf inräknat i de här fyra åren. Jag fattar inte varför jag ska må dåligt över att få tätt för att hon vill ha ännu tätare mellan sina. Sen förstår jag inte varför man planerar när nästa ska komma under tiden man är gravid.
Hur hade ni tänkt och tyckt?
Och sen när jag sa att jag hade sett ett hjärta slå säger hon "jag såg ett hjärta slå sen fick jag ma". Vill hon att det ska gå dåligt gör oss eller vad?
Mimmi: ja men det är klart att man kan säga två-tre år som önskemål. Men hon skulle bli gravid på hösten och ungen hon var gravid med var beräknad i juli.
Vi sade när wilda kom 101010 att vi skulle sikta in oss på 121212 med nr två och började redan i januari i år för att det tog tid förra gången. Den här gången tog det sex mån jämfört med 12 med wilda.
När hon skrev det där om sitt ma svarade jag bara att har vi bara wilda är jag nöjd för man vet inte vad som händer. Så jag är väldigt glad över det jag har och får jag fler är det bara en bonus.
Såna där duster har jag haft med Daniel med. Första två åren fick jag endast följa med om det stod tydligt att båda var bjudna. Och nej jag är inte intresserad av att gå på fyllefester men ville få en förfrågan iaf.
Nej usch för bittra och egocentriska svar.