Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Fast frågan var ju om lågt blodtryck kan ge ont i skallen. Är inte 90/60 lågt? BM sa inget om det, tycker det är konstigt, även min viktnedgång på 11,5 kg kommenterar hon inte heller.

Gravid v.20+5 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-11 22:45:57 följande:
    menade blodtryck.
    Men hade du 98 genom vaddå?
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-11 23:15:36 följande:

Hb 121/72

HB 93 BT 115/67

HB 98 BT 138/89 och 114/78

BT 119/61 114

Bltr 123/78

Amadeus

Elias Låg ca samma ebba vet jag inte men piss där med.

Men hB 121/72 är ju inte hB det är ju ditt blodtryck och du har ju haft över 100 i övertryck under hela graviditeten, jag har ju haft lågt hela tiden nu, senast nu hade jag 90/60.
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-06-13 08:37:39 följande:
    Hej hopp, nu har jag varit o mätt och vägt mig hos bm!

Blodtrycket är numera 90/40!!!! Har aldrig hört om ngn som haft så lågt, inte konstigt att man är lite yr ibland.... Bebben mådde fint och hade hjärtslag på 152 idag. Och så HB på 100, lågt (trots massor av järntillskott). Ska ev få järninjektioner.
    Åhh jisses vad lågt bltr. Känner du dig yr och matt? Jag känner mig ganska ofta matt och gör inte många knop. Har ju också lågt bltr 90/60 i torsdags) och ett hB på 111.
    Gravid v.21+0 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Ni är inte ensamma om att vara förvirrad brudar. Här är en till *pekar på mig själv*. Skulle till PSO idag vilket jag vart på mååånga ggr och gick bara förbi och gick vidare innan jag kom på...just det...jag skulle ju dit ju

Tappar bort mig i tankarna, ibland vad jag ska skriva mm mm.

Sofy: Har du regelbunden mens redan då efter Devin föddes?

Sugar: Sa BM något om ditt låga bltr och hB?

• telgebo
    sugarrush skrev 2011-06-13 18:40:36 följande:
    Telgebo: ja idag har jag känt mig helt slut! Jag har varit jättetrött innan också, men liksom avfärdat det själv med att jag nog är lite lat.. Jag vill liksom inte sjåpa mig... Men idag när jag fick värdena kände jag att jag VERKLiGEN var trött! Började dagdrömma om sjukskrivning så att man kunde vara hemma och BARA sova på dagarna...!

Bm sade att det kanske blir järninjektioner framöver. Blodtrycket visste hon nog inte riktigt vad hon kunde göra åt, hon skulle kolla med läkaren.
    Samma här, också hel slut och igår hemma hos killen så somnade jag på 5 röda när han gick ut och rökte.

Min BM säger att mitt låga bltr kan bero på att jag dricker för lite, men jag har svårt att tro på det så jag dricker hela tiden mer eller mindre och när jag väntade mina andra barn så drack jag inte så mycket mer än nu och hade bra bltr men lågt hB så lägre än nu alltså.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-06-13 18:40:57 följande:
    Guuud vad jag hoppas du har rätt!! Det är fasen min tur nu! Skrattande
    Det är VERKLIGEN DIN tur nu, instämmer.
  • telgebo

Glad idag, min jädra syrra har ju ringt soc ni vet, idag fick jag brev därifrån, ingen utredning, såååå jävla skönt så ni anar inte. Äntligen kan jag slappna av och HELnjuta av graviditeten och slippa känna oro.

• telgebo
    sugarrush skrev 2011-06-13 19:31:55 följande:
    Va skönt Telgebo! Förstår att du är lättad!
    Nåt otroligt, jädra syrra man har va som försöker sabba ens liv, så jädra missunnsam och misstänksam som anklagar mig för att vara en dålig mamma redan innan barnet är fött. Så jädra perfekt mamma är hon inte ens själv.
  • telgebo

Vad är det värsta er kille/man skulle kunna göra mot er som skulle få er att lämna honom? Nu menar jag inte otrohet då . 

Om ni nyss börjat träffa en kille och han ständigt dyker upp sent till era dejter, börjar ta er för given efter bara nån vecka skulle ni dumpa han då eller ge han chans på chans? Skulle ni acceptera att han aldrig ringer er, aldrig kör er hem eller hämtar upp dig utan du får sitta och åka fram och tillbaks ca 2 timmar enkel resa (dessutom gravid). Skulle ni vara kvar?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma