Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Evve81 skrev 2011-06-18 20:30:00 följande:
    Telge: har du inte både dåligt ferritin och HB? Kan ju säkert bero på det. Jag har av och till varit jättetrött och en URTRÅKIG mamma!

Igår var jag en sån där fånig förälder fast jag tycker att det är skoj med och köpte matchande kläder till mina 3 barn. De hade halva priset på Villervalla så jag köpte likadana jeans till dem och lika tröjor till de 2 stora fast olika färg och jag måste kolla om jag kan hitta en matchande body till bebis med. Ibland får man vara lite sådär Fast egentligen tycker jag att det är ganska roligt. villervalla går ju ofta att matcha och med halva priset blev det ju väldigt humana priser med
    Jo mitt ferretin var ju på 6 i mars och på 11 i april och mitt hB har ju sjunkit från 118 i mars till 111 nu i juni. jag har känt mig så pigg sista tiden trots sjunkande hB men det kan ju bero på att jag äter pencillin också, men jag var verkligen dödens tidigare idag, det bara kom pang bom efter jag ätit.
    Gravid v.21+5 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-06-18 20:54:08 följande:
    Telgebo: jag har också massa kramp på nätterna. Men jag har upptäckt en sak som hjälper! Ta en fem minuters stretch av vaderna innan du går och lägger dig! Det har funkat för mig iallafall. (Enkelt och billigt är det också! )
    Vad för stretch gör du Sugar? Pressar du upp foten bara mot en vägg eller nåt?
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-06-18 21:32:36 följande:
    Man kan säkert göra olika stretchar. Jag brukar stå och luta mig framåt (och ta stöd mot en vägg) och sträcka ut en vad i taget. Att stretcha genom att pressa upp foten mot en vägg går säkert lika bra, bara vadmuskeln sträcks ut. Du kan ju testa lite olika!
    Det ska jag ta och göra, vet att jag har korta vadmuskler, det sa en sjukgymnast till mig en gång. Ska prova innan jag ska sova ikväll och se om det blir bättre för nu har jag vadkramp ca 5 ggr/natt.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-18 21:34:41 följande:
    Man kan väl få kramp i vaden av att dricka för lite med för jag hade problem förut men när jag nu dricker mer så är det mycket bättre.
    Jag tycker inte jag dricker för lite. Dricker minst 2-3 liter om dagen, men det kanske är för lite då.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-19 07:30:03 följande:
    jag dricker nog mer tror jag...... ÄR så himla törstig JÄMT och jag vet att det inte blir bättre sedan när man ska amma..... Dock dricker jag bara vatten. Eller så är det så att man i perioder har mer kramp i vaderna för mitt har blivit bättre och kommer bara i bland.... Sist jag hade kramp var jag öm i vaden i 2 dagar
    Vet ni jag stretschade vaden före jag la mig igår som Sugar tipsade om och inatt har jag inte haft nån vadkramp alls och inte imorse heller. Så skönt att få sova ostört.
    Gravid v.21+6 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    kalmar brud skrev 2011-06-19 08:57:25 följande:
    Ni som testar med ÄL test? När på dagen och hur ofta?
    Nu var det så länge sedan, men jag testade vid 10 på förmiddagen och inte på morgonurin då man inte skulle det och så blev det ett test på kvällen vid 18 och ibland även på eftermiddagen vid 14 ca.
  • telgebo

Maria204: Grattis på bröllopsdagen Så du gifte dig samma dag som kronprinsessan.

MCT: Grattis till starkare plus Kan tyvärr inte se dina test då jag inte kommer in i ditt bildgalleri.

• telgebo
    MCT79 skrev 2011-06-19 09:37:25 följande:
    Gud vad skönt! Jag brukar kunna få sånadär kramper under sommaren, gissar att man svettas ut salter och vätska så kroppen kommer lite i obalans, iiinte skönt... å då är det bara en ggr nån natt då och då... kan inte föreställa mig 5 ggr!
    Ja jag vet inte vad det är för jag har inte besväras av vadkramper tidigare i denna graviditet utan det bara började denna vecka och många varje natt. Men det kanske är som du säger att kroppen kommer i obalans när det är varmt och man svettas för nu är det kallare ute och man svettas mindre och då försvann också kramperna i vaden efter Sugars tips igår.

Däremot så högg det som attan imorse i magen när jag hostade och det gör riktigt ont i magen då. Nån annan som känner igen det?

Sugar: Grattis till 100 dagar till BF Snart, om 26 dagar är jag också där
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-06-19 09:40:54 följande:
    Jag postade den i vi som väntar på plus tråden när du frågade där Telge! =)
    Jag såg och svarade, tack så mycket att du visade och grattis
  • telgebo
    maria204 skrev 2011-06-19 09:53:43 följande:
    Jag känner igen det där med hugg i mgen. Så länge magen växte så könde jag det ofta. Specielt när jag nös. Fy!
    Ja inte är det skönt, känner inte av det när jag nyser tack och lov, men vid hosta aj aj aj speciellt när jag är kissnödig samtidigt som jag var imorse när jag vaknade.

Bebisen verkar riktigt tröttis idag, den var igång sent igår så den tar väl lite sovmorgon idag. Igår var det fasligt sparkande när jag åt, mysigt.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma