• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Längtan efter liten skrev 2010-07-31 22:13:42 följande:
    nu hittade jag hit :)
    Välkommen

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Nä nu tjejjer...nu MÅSTE jag ta hand om köket *svär lite för mig själv*

MABAJA!!!
    En extrastor kram till dig vännen! Jag förstår precis känslan med alkohol. Älskade mannen min fick i början av vår relation alltid fråga mig innan han tog nått att dricka...exet är/var ju alkolist och jag mådde så dåligt av alkohol och fulla människor. Vodka och Jägermeister ger mig fortfarande kalla kårar så det dricks inte alls här hemma, men för övrigt har det blivit bättre. Nu vet jag att man kan ha en sund relation till alkohol också...att det inte behöver betyda allt det betytt i mitt liv hittils...och att min älskade man faktiskt har en heeeeeelt annan relation till drickandet än vad exet hade. Så jag kan relatera till vart dina känslor kommer ifrån. *kram* Om jag var i din situation skulle jag nog ta och prata med honom om det här i morgon...berätta ATT jag blev ledsen och VARFÖR. Förklara att även om det har blivit bättre på den fronten så är jag lite extra känslig just nu och skulle då uppskatta lite extra omtanke. Tror du det skulle funka?

***kraaaaaam***

HAPPINESS:
    Hej vännen! Vad sent du loggar in...var har du varit hela dagen? Skönt att se dig i alla fall....MEGAKRAAAAAAAAM!!!!

Och KRAMAR till er alla andra också...köket väntar *loggar ut*

• Odetta

Åhhhhh nu blev jag sådär nojjig igen...kan nån lugna mig snälla?

Jag har fått svamp igen. Det svider och är svullet och gör ont. Har kännt svampkänningar i några dagar nu, men när jag var på toa nu så fick jag blod på pappret och fick ju direkt panik...tills jag insåg att blodet inte kom innifrån liksom. Tittade med spegel och *sorry för detaljerna* är ilsket röd och svullen och har typ fått en liten bristning (där altså blodet kom ifrån).

Visst är svamp ofarligt vid graviditet??? Har aldrig börjat blöda av svamp...

Och det jag nojjar är att jag får alltid svamp när mina hormoner förändras....typ innan ÄL och innan mens (ja, jag får det rätt ofta). Får det även lätt efter sex. Visst betyder det inte alls att mina hormoner gör dumheter nu? Tänk om min kropp tar död på den nu...åååhhhh jag hatar min hjärna och alla spöken den skapar Tycker det började i samband med att jag började äta Niferex och Laktulos....kan det ha och göra med det???

Blä för nojjor

• Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-02 20:20:53 följande:
    Är det bara jag som börjar på panik av att det snart är dags att föda barn ???
    Jag har idag 141 dagar kvar och vecka 21 redan på onsdag herregud hur ska man hänga med man har allt men ändå inte

Idag har jag jobbat och som vanligt så svimmar jag jag blir bara så jävla less på detta...
    Äter jernisar men det värkar inte hjälpaGråter
    Och det sår att man bara ska ta en tablett dagligen får man ta 2 om man måste ??
    Vad obehagligt att svimma...det har jag faktiskt aldrig gjort. Har således inget bra svar att ge dig på din fråga, men skickar en stor kraaaaaaam i alla fall

Ta hand om dig gumman!

*kram*
  • Odetta

Hur kunde jag missa ditt inlägg om RUL röntgensyrra???? tror jag lyckades skrolla förbi det i farten när jag skrollar förbi bf-listan....

GRATTIS TILL LYCKAT RUL VÄNNEN!!!! Och grattis till kanske-flickan Vad sa din man? Han ville väl egentligen inte veta va?

*kraaaaam*

• Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-02 20:34:30 följande:
    Man ska ju äta frukost och dricka massa vatten på morgonen men jag klarar inte av sådant alls.
    Kna inte äta på morgonen inte något med illa mående utan bara något som inte går.
    Och vatten är ÄKLIGT blä mjölk försöker jag så det går ner om man måste.
    Jag går upp kl 06.00 klär på mig och barnen och stressar mig från jag går upp tills jag är i jobbet och tänker inte på mig utan äldre..
    Jag äter frukost kl 9-9:30 och det är sent ??
    Så min kropp säger ifrån
    Blodvärdet HB låg på 6,5 så jätte låg så det e ju inte konstigt

Tack gumman det är bara så otäckt..
    Men du, om du har med dig ett litet snack i handväskan då? det skulle du kunna knapra på på vägen till jobbet...kanske några mandlar (sötmandlar) eller på Lidl så har dem jätte goda ...ja, vad kallar man dem då...Muessli bar (snack-bar). Dem finns i olika smaker och är en bra akutsnack.

Och jag gillar inte heller vatten, så jag unnar mig just nu saft Inte att jag blandar så mycket som man ska med blandsaften, utan bara lagom lite så smaken av vatten försvinner (haha...vatten som ju smakar så mycket). Kanske det skulle funka för dig med? en liten petflaska med saft och någon muesslisnack eller nötter i handväskan?

Kan tillägga att jag alltid har nått sådant i min handväska för när jag blir hungrig så blir jag HUNGRIG och då behöver jag nått omedelbart! Då funkar det bra med nått sånnt (eller bara lite druvsocker...men det ger ju inte lika mycket näring med tanke på att du skippar frukosten)

*kramkramkram*
  • Odetta

Pinklove:

Skönt att höra att allt är bra vännen! YEAY för lyckade VUL säger jag bara! *kram*

Ego:
    Visst har jag berättat om mannens bror och fru som väntade barn? dem som kom 2 veckor efter våran skrapning och berättade att dem oplanerat blivit gravida? Och som vi sedan dess har sagt upp bekantskapen med?

I alla fall...dem fick en pojke i morse.....och jag är sååååå glad att dem fick en pojke och ingen flicka. Usch vad elak jag känner mig.

Grejjen är den att på min mans sida har det inte fötts ett endaste flickebarn på typ 57 år...alla får bara söner! den sista flickan som föddes är min mans faster och hon är 57 år gammal (tror jag). Hon fick en son som har fått en son. Mannens farbror har fått 2 söner, mannens pappa fick 2 söner som den ena nu altså har fått 2 söner och vi, som fått en son. Jag vet att både mannens faster och mor har upplevt mf...så man börjar ju undra om dem ens kan göra flickor i den familjen.

Och vi vet ju inte vad våran är för sort och visst tusan blir jag lika glad om det är en lillebror, men visst vore det coolt om det är en lillasyster? Då skulle vi få den första flickan på 57 år! Och är jag helt ärlig så hoppades jag att mannens bror och fru inte skulle få en tös....det hade varit så typiskt. dem som inte ens önskade sig ett barn till...men nu fick dem en pojke till så nu är det vi som har chansen på första flickan.

Och ja, jag vet att jag nog är lite töntig....tycker ni att jag är töntig? Jag får skylla på hormonerna i så fall

Den 18/8 har vi nästa UL...då ska vi fråga igen (frågade sisst, men det var för tidigt att se...vi kollade, men det gick inte)

Spännande det där

*kramkramkram*

• Odetta
    Happiness skrev 2010-08-03 14:30:26 följande:
    Mår fortfarande väldigt illa och därför kan jag inte vara inne och läsa. Tråkigt! Börjar så stilla HATA detta illamående trots att läk ch BM jublar och klappar i händerna så fort när man mår rikigt dåligt.

Igår kom det en ljust ljust rosa flutning knappt sebar för ögat, men mot toa pappret kunde jag urskilja det. Alltså detta hänger ihop med sexet. När jag hade det samma för 2 veckor sen var det också i samband med sex......vad 17 alltså? Jag vill verkligen inte ha det så här. Undra om detta händer då sperman kommer i mig tro? Nu är det definitivt slut på det. Vi kan ha sex men no sperm in me....

Grattis till SMÅLAND +rontgen. Hoppas det löste sig för dig majbaja (tänkte på lördagen). Styrkekram till ODD som kämpar med demoner och svamp Kajsa-lisa.....ja det med jättemage går inte att komma undan, nu är det din tur vännen.

+en stor kram till alla
    Heeeej gumman! Vad bra med illamående men vet du, jag tycker faktiskt synd om dig ( du vet ju hur "duktig" jag är med att hantera illamående ) *kraaaaaam*

att du får rosa i samband med sex är inte för sperman, utan för att du har sköra slemhinnor nu när du är gravid. Dessutom äter du albyl och det gör dig mer lättblödande så det i samband med sköra slemhinnor blir = rosa på pappret vid sex.

Vi har inte sex ofta alls nu för tiden (inte alls senaste veckorna) för jag fixar inte att få rosa på pappret utan att min hjärna gör volter i spökträsket, men fixar ni det så är det ju ingen fara säger dem, utan rätt vanligt att det kan bli så.

*kramkramkram*
  • Odetta
    färnik skrev 2010-08-03 20:34:09 följande:
    12½ timme till mitt VUL nu. Måtte det gå bra, jag är så orolig att det ska vara som sist i april, alldeles tyst och stilla därinne... Gråter

I övrigt mår jag rätt kasst, trött så in i norden, och mår väldigt illa. Ligger mest i sängen faktiskt, inte många timmar per dag som jag är i upprät ställning.
    Åh, jag håller tummar och tår....klart det kommer att gå bra, vi härinne ska ju alla få våra bebisar nu

*bamsekram*
  • Odetta
    färnik skrev 2010-08-04 11:07:02 följande:
    Vi FICK se ett litet pickande Hjärta idag! Fostret var dock lite mindre än väntat, men kan rimligtvis inte vara direkt yngre med tanke på när symtom och plus kom...? Men vad jag förstått så kan det variera lite hur snabbt de växer alldeles i början, och allt såg tydligt exemplariskt ut i övrigt (hon hade ett antal punkter att gå efter som hon gick igenom, form, fostrets stl i jämförelse med säcken osv. allt var mkt fint...)

Fick utskrivet progesteron också (jättebra tyckte jag! Intressant bara att infertilitetskliniken tydligen inte tyckte det behövdes, medan vanliga gyn självmant ville skriva ut, det var alltså ingenting jag bad om?), och så fick vi sexförbud i minst 2 månader ("Ni är ju vuxna människor, så ni kan visa kärlek på annat sätt", sa den tämligen rättframma läkaren. Flört)

Tyvärr får vi vänta 4 veckor tills nästa VUL, för hon hävade att det var slöseri på resurser att göra ett redan om 2 veckor, då kunde de inte se tillräckligt mycket för att det skulle vara värt att göra det. (Jag höll inte med, jag vill ju se att det lever och växer liksom, men jag fick ge mig. 4 veckor it is, om inget tråkigt händer innan dess...)
    WOOOHOOOO! Jag SA ju det GRATTIS vännen till lyckat vul!!!!!

*bamsekram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma