Plus igen efter mf/ma
HEJ!!!!
Nu vågar jag mig hit för tills motsatsen är bevisad så är jag faktiskt jävligt gravid nu ![]()
Februari 2011
Odd 7 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
HEJ!!!!
Nu vågar jag mig hit för tills motsatsen är bevisad så är jag faktiskt jävligt gravid nu ![]()
Februari 2011
Odd 7 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
Vågar ni ha sex?
Altså tjejjer...det där med sex...vågar ni ha det?
Vi hade sex i går och när jag gick på toa kom det blod och jag fick ju väääääärldens panik direkt och tänkte jaha, nu är det kört den här gången med. Men det har pepparpeppar inte kommit mera än så jag antar att det bara är sköra slemhinnor? Sedan äter jag ju trombyl vilket gör att jag blöder lätt nu (får blåmärken för ingenting tex) så det i kombination med slemhinnorna? Plus att vi inte har haft sex på över en vecka...visst borde det vara det?
Usch, jag känner mig så himlans nojjig nu...men blod i samband med sex är väl "normalt" såhär tidigt i graviditeten? Eller är det farligt? Ska vi låta bli? hur gör ni eller vad hade ni gjort?
Tog ett nytt test i morse i alla fall...v4+4 idag...svenskt CB och det ser fint ut....visst borde allt vara ok då?

Åh vad det just nu känns som det kommer bli en lång graviditet...hur gör man för att inte nojja ihjäl siig?
*kram*
Odd; angående sex eller inte.... Jag skrev till barnmorskorna här på FL och frågade om man skulle ligga lågt på den fronten om man fått missfall förut, då jag har hört att både sperma och orgasmer kan ha sammandragande effekt, men dom sa att det inte ska vara några problem om man har en "normal" graviditet i övrigt....
Altså tjejjer...så många gånger som jag varit gravid i mitt liv (det här är 11. gången) så boooorde jag ju veta hur det är att vara nygravid, men ja...
....hur är det med molande...typ som mensvärk? Och ont i ryggen (har _alltid_ ont i ryggen när jag har mensvärk)? Visst är det normalt?
Har för mig att det är många som har det och vill minnas att jag haft så förut på graviditeter som gått vägen, men jag minns ju inte!
Åh, jag längtar till den 18/6...då blir det besök hos kvinnoläkaren och troligtvis VUL. Vill se ett pyre som mår bra!!!
Kram!
Tack för alla svaren angående sex förresten!
Jag tog tidigare beslutet med mannen min att vi kommer avstå från den aktiviteten till v14 ungefär (en rekomendation jag hittat som getts till andra med upprepade mf) och sedan får vi se om vi vågar.
Känns ju mindre roligt att gå från gärna varje dag till nada, men vad fan ska man göra. Tur att vi inte hunnit med så mycket av den aktiviteten när vi var i USA nu, då är man ju lite avvant redan
Angående kallelsen till RUL: här ringer man själv och bokar sin tid, så jag vet faktiskt inte när dem som skickar ut en kallelse gör det. Men dröjer det för länge så skulle jag nog ringa och kolla om dem glömt en ![]()
Min stackars sambo börjar väl bli desperat, medan jag faktiskt inte skulle våga, även om det slutade blöda. I alla fall inte innan jag vet att allt är ok.Vet ni...jag räknade precis efter hur många gånger jag varit gravid i mitt liv....det här är 11.gången! Det är ju helt absurt egentligen...
:-S