Inlägg från: Safireee |Visa alla inlägg
  • Safireee

Plus igen efter mf/ma

Telgebo: Min bebis rörde sig också väldigt lite igår! Hen var vaken på natten men sen var det inget mellan 8-11. Jag fick nästan panik. Drack vatten, la mig ner, tryckte och höll på och efter en halvtimme så fick jag några små sparkar. Det var mycket lugnare på kvällen också. Hen kom inte igång med kraftigaste racet förrän vid halv tio-tiden istället för vid åtta som hen brukar. 

Funderar också på om det möjligen kan vara värmen? Men jag har inte hört om det förut. Hade sån ångest igår. Rynkar på näsan 
  • Safireee

Alicia72: Nä, precis!! Förvånad Läste en tråd på FL igår om en vars barn dog 2 dagar innan BF. Och de rörelserna hade minskat och ingen tog henne på allvar. Huuuu!

Dottern sparkade på lika friskt hela graviditeten trots att det var trångt på slutet. Men jag är ju mycket mer nojig denna graviditet, så jag märker nog sånt här enklare nu.

Idag har Lillkotten dock hållit igång så det känns skönt. 

Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.23+2)
  • Safireee
    telgebo skrev 2011-06-29 13:25:09 följande:
    och vilken dröm jag hade inatt då. Jag drömde att jag födde en liten mörkhyad tonårspojke på gatan till affären, han var väl en 14 år och inte alls vad jag hade förväntat mig att få och jag var så besviken men försökte ju älska honom för det, men jag kände bara att det kan inte vara sant och jag skulle ju få en flicka och kände mig så besviken.

Vad kommer alla sjuka drömmar ifrån?

I början av graviditeten drömde jag att jag var gravid med tvillingar. Sedan föddes den ena för tidigt, men han hade ändå inga problem med syresättningen. Jag funderade på om vi inte skulle stoppa in honom igen så att han kunde gotta sig några veckor till i livmodern tillsammans med sin syster. (!)
  • Safireee
    plutten02 skrev 2011-06-30 19:46:51 följande:
    5 juni började jag blöda och fick då mf i vecka 6. (5+2). Men vi deppade inte ihop för det utan bara såg fram emot att göra en ny... Jag blödde bara 5 dagar sen var det bra.

vad tror ni om detta...

Hade sex på kvällen den 22 juni... Fick en en GLAD GUBBE med cb digitala ÄL test den 23 juni... Så ÄL borde väl varit 24/25 juni eller något sånt??

Så myset måste ha blivit ca 2 dagar innan ÄL...

Så finns det någon chans att vi träffade denna gången??? VAD TROR NI???
    Eftersom spermierna lever några dagar så finns det absolut chans även om ni inte körde på själva äl-dagen. Håller tummarna!
  • Safireee

Mabaja: Hoppas du kommer iväg på vul snart! Vilken vecka är du i nu? 

Jag gjorde vul i vecka 7+3. Var jättenervös men det var så skönt efteråt. Blev lite lugnare när jag visste att den satt på rätt ställe, var av rätt storlek och att hjärtat slog. Är ju fortfarande orolig hit och dit, men det är hanterbart.  

• Safireee

Usch, vad tråkigt att känna så när man är ute och reser! Jag var i London 5 dagar när jag var i 12e veckan förra graviditeten. Det funkade bra som tur var, men det var en chansning. Den här graviditeten vill jag dock verkligen inte ut och resa. Det har inte funnits en vecka hittills då jag mått tillräckligt bra för att orka med det. Obestämd 

Hoppas det blir bättre snart MTC! 

• Safireee
    Nikki GBG skrev 2011-07-04 12:22:20 följande:
    var ingen ny graviditet som jag trodde, hcg hade sjunkit till 50, var 69 för 1,5 v sedan.
    sjunker bara extremt långsamt på mig..
    så min blödning var mens iallafall vilket innebär ägglossning på söndag eller måndag..
    snart iallafall..Glad
    Vad synd! Men jag håller tummarna för en vår-bebis 2012!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma