Inlägg från: Safireee |Visa alla inlägg
  • Safireee

Plus igen efter mf/ma

I natt drömde jag igen att jag var gravid med tvillingar.
    Jag födde en liten flicka 2 månader för tidigt och hon fick ligga på neo. Sedan kände jag fortfarande sparkar i magen och tyckte att det var lite underligt. Undrade om det var fantomsparkar? Men barnmorskan bekräftade att det fanns ett barn till där inne, så 2 månader efter första föddes andra barnet, en pojke. Pojken var så liten att jag bara krystade ut honom lite snabbt på två försök. Behövde inte öppna mig eller nåt, det gjorde knappt ont!  

Sen tror jag att jag helt plötsligt hade trillingar + min dotter, så det var en himla massa barn hemma hos oss. De blev 1 år väldigt snabbt också, för helt plötsligt tultade alla runt hemma och Molly försökte hjälpa dem och hålla dem i handen och sådär. 

Det är tur att jag veeet att det bara är en (det har de kollat 3 ggr på vul/ul). Solig

• Safireee

Välkommen hem MCT79! Hoppas att du hade det (någorlunda) bra i alla fall på resan.

Idag var jag på mvc-kontroll (v. 25). Hade bra värden så det var ju skönt. Jämförde med min graviditet för exakt fyra år sedan och det var slående lika på vissa punkter. Hade samma SF-mått, viktuppgång, hjärtljud och nästan samma HB-värde t ex.

Tjohoo..såg just att jag har fått snygga ljusblåa bristningar OVANFÖR naveln. Skrikandes Förra gången var det mest på sidorna och nedtill, men jag räknar med total tigermage den här gången tyvärr. Håller bara tummarna för att brösten och låren klarar sig någorlunda. Obestämd

Nåja, 2 arbetsdagar kvar till semestern. Det ska bli väldigt skönt. (även om jag mest kommer att vara väldigt still pga foglossningen).

• Safireee

GRATTIS MTC79!! Wow vad häftigt att du har två i magen nu! håller verkligen tummarna för dig nu! Det här måste ju bara gå bra! {#emotions_dlg.flower}

(men jag förstår att du är chockad!!) Hjärta

• Safireee
    MCT79 skrev 2011-07-12 20:57:18 följande:
    Har en sån grönjäääävlig växtvärk...(tror jag) det är som om att nån försöker slita av ligament i ljumskar och det molar över hela livmodern.... sitter jag ner ihopsjunken är det bättre... så fort jag reser mig...gaah!

Hade INTE såhär mkt förra gången, kan man redan märka av sån skillnad för att det är två?
    Urk, jag har också haft jätteont i ligamenten alla mina 5 graviditeter. Det har faktiskt varit mitt första gravtecken som kommit nån vecka efter ÄL! Kan tänka mig att det blir mycket värre när man väntar två! Förvånad

Under första graviditeten fick jag ont när jag satt helt still också. Satt på föreläsning i skolan, visste inte att jag var gravid och det kändes som att någon körde in ett spjut i magen och vred om. Undrade lite lätt om jag fått cystor eller nåt... Men det var bara Molly. Solig
    Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.25+2)
  • Safireee
    SoMa: Jag var grymt yr första månaden efter plusset. Det snurrade i huvudet när jag gick omkring hemma. Hade också lågt blodtryck i början pga att jag inte åt pga illamående. 

Nu är jag i vecka 26 och har blivit yr igen. Har varit på väg att svimma 4-5 gånger sedan 1,5 vecka tillbaka. Men blodtrycket, järnet osv. var okej i förra veckan när jag var på mvc så jag antar att det beror på oregelbundna matvanor, värme och lite fysisk överansträngning från min sida. Ska dricka mer, äta ordentligt och ta det LUGNT!  

Sugarrush: Jippieeee!!! 3/4 avverkade! Skål 

Mmmbop: Välkommen till tråden och grattis till ditt plus! Jag tror inte att du behöver oroa dig, till slut kan ju testen inte bli starkare. Om du fått ett starkt teststreck som kom innan det andra strecket så är det ett jättebra tecken! (så var det för mig sista gången nu med, så var det inte vid de tre missfallen).  Har du något inplanerat VUL för att se så att hjärtat slår?
  • Safireee
    Mamma till W skrev 2011-07-17 16:02:56 följande:
    Du får tänka positivt. Det är bara några veckor kvar innan det vänder!
    Hehehe, säg inte det! Tungan uteJag går in i vecka 27 imorgon och först sov jag lite halvdåligt i natt mellan 23-08 och sen jättetungt mellan 10-13.30. Jag var SÅ trött! 

(men jag sover ju inte ca 12h/dygn längre som jag gjorde mellan vecka 6-15 kanske. Nu räcker det med 12h kanske 2 ggr/vecka)
  • Safireee

Och ni som är koma-trötta: Ni får tänka positivt att tiden går ju i alla fall snabbt när man sover! Solig 
    (fast det är trist när man inte hinner med något knappt)

• Safireee

Vad jobbar ni med ni andra i tråden?

Själv har jag ett stillasittande kontorsarbete (webredaktör) och det är jag väldigt glad över. Så länge jag kan jobba framför en dator så tänker jag inte sjukskriva mig (jobbade hemifrån ca 3 dagar/vecka nu innan semestern). Däremot önskar man ju att man kunde sjukskriva sig från städning, hämta-lämna på förskolan osv. Obestämd (men numera får jag mycket hjälp av min man samt av släktingar som hämtar och så). 

Hur långt innan BF tänker ni gå hem ni som ska ha i sommar/höst? Jag har sagt från 1 oktober (BF 23 okt men föder troligen med planerat KS omkring 10-20 okt), så det blir ca 10 dagar till 20 dagar innan. 

• Safireee

Åh jag blir också sugen på att resa, men jag vill inte åka nånstans denna sommar (mår för dåligt). Nästa sommar däremot, då har vi en 8 månaders (som troligtvis bara kryper och är nöjd med att bli buren) och en nästan-femåring. Det känns som en bra kombo! Var på minisemester i Stockholm när dottern var 8 månader och det var perfekt. Glad

Men det blir nog ingen utlandsresa nästa år (sparar pengar till hus) utan istället siktar vi på pappas nya hus som verkar vara ett riktigt sommarparadis (utanför Luleå, typ 120 mil härifrån). Skulle åkt dit nu i sommar men jag fixar inte det nu som gravid. Men nästa sommar!  

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma