sugarrush skrev 2011-02-19 11:37:44 följande:
Marlyn, vilket snyggt plus! Du är ju gravid ju, ingen tvekan om den saken!
MCT, shit, vad häftigt, du har verkligen en skyddsängel du. Häftigt att liksom VETA vem den där skyddsängeln var också. Jag har ju bara ett litet snällt spöke här hemma som sambon har sett ett par gånger, men henne gillar jag liksom.
Min sambo känner en kille som kan "se" spöken.
Den här killen bodde länge på ett hotell här i stan när han jobbade här (han är från ett annat land) och tyckte det var fruktansvärt skrämmande på det hotellet... Han mådde så dåligt och kände närvaro av flera personer i rummet, fast han var ensam. han kände sig rent hotad i sitt hotellrum, som om han inkräktade på någons revir...
Till slut fick han reda på att hotellet för länge sedan varit ett ålderdomshem, där många äldre människor avlidit.
Då började han med en grej som han lärt sig: varje gång han skulle gå in i sitt hotellrum så knackade han på dörren innan han låste upp och gick in. Då plötsligt, blev det helt annorlunda.
Han förklarade det så, att spökena var de som egentligen bodde där, han var ju bara gäst. Så genom att knacka så visade han dem respekt och de lämnade honom ifred.
Sjukt va!
Läskigt alltså! Men det verkar ju vettigt.. knacka på och be om lov!