Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Härlig pinklove du fixade det!!! Tjusigt och prydligt nu igen :)

Nu ska jag snart iväg och trängas med alla tjockisar (gravida) på Ikea de rear ju en spjälsäng där som jag skrivit om för 299:- så ruggit billigt. Måste ju ha, det som är så fiffigt just med den sängen är att när bebisen blir större kan man ta bort ena sidan så de själva kan gå ut och in från sängen :) På så vis kan man ha den lite längre :)

Aningens tidigt i graviditeten att annars handla spjälsäng men vågar inte riskera att de tar slut. Men äsch denna gången ska det ju gå bra eller hur?

• rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-06-27 11:16:31 följande:
    Altså vet ni, jag är ju knäpp

Jag sitter här och är övertygad om att nått inte stämmer längre...v9 nu och varför ska det gå bra den här gången för liksom? Och jag är ju knappt illamående heller som jag var för 2 dagar sedan....

....och så komma jag på att jag ju har käkat POSTAFEN i 2 dagar nu....en dos på morgonen och en på kvällen! Inte konstigt att jag inte mår så illa då ju

Men ärligt....jag hatar att vara illamående, men att inte vara det är ju för tusan inte bra heller....då börjar jag ju noja istället! Ska ringa KK i morgon och se om jag får komma på en tid kanske på tisdag....jag behöver få se att mini lever. FAN för alla mf att man blir så orolig.....det är fan inte kul

*kram på er*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
    Så är det juh, det går upp och det går ner. Just nu är även jag lite neråt och vet inte heller om allt är okej, jag ska ju på KUB på onsdag och blir konstigt nog mer nervös ju närmre jag kommer. Allt är säkert okej denna gången.Skit i postafen och bli lite illamående så känner du dig lugnare igen ;P
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-06-27 11:27:46 följande:
    Hej allihopa!

Nu är jag hemma från Egypten med magsjuka i bagaget. Inte det roligaste jag haft kanske. Blev magsjuk redan andra dagen och höll i sig hela resan. Var till Luxor och spydde 7 ggr i bussen, tur att det fanns spypåsar och toalett! Sen spydde jag även på flyget hem så vi har konstaterat att åka nånstans med mig i värme är ingen bra kombo! Men bortsett från det har vi haft det bra, sol och bad i massor och massa kulturupplevelser i Luxor! Vi är trots allt väldigt nöjda med vår smekmånad!

Ska läsa ikapp mig i tråden, men får göra det lite senare under dagen...

Imorgon ska jag på mitt andra bm-besök, första efter inskrivningen. Undra om man får nån kommentar om att man inte fått behålla maten på två veckor? vikten är jag däremot nöjd med, +3 i vecka 27. och sen sista mens är det -1...
    Usch det lät som en rätt jobbig smekmånad, synd att bli magsjuk sådär.

Våran smekmånad var väl ungefär detsamma i november/december då jag var gravid i början av graviditeten och mådde väääldigt illa kvällstid. Vi lyckades göra en hel del, men det var inte kul att må så illa hela tiden och jag lyckades bli dålig till hemresan men mitt kom andra hållet istället. Vet inte vilket som är värst!?  Men mysigt var det ju ändå :)
  • rontgensyrran
    inga76 skrev 2010-06-27 17:06:38 följande:
    Haha, Odd - har man inget att oroa sig för så hittar hjärnan på något åt en!

Rontgensyrran - känner igen mig i det där att nervositeten blir värre när det närmar sig! Jag har vul på tisdag, och i kombination med mina väldigt oömma bröst och det försvunna illamåendet är jag närmast helt övertygad om att det har avstannat igen! Fy 17 alltså. Det ska bli väldigt skönt att få det där överstökat, hur det än går! Ska hålla tummarna för dig på onsdag.

Mabaja - välkommen hem! Det var verkligen inte illa hur mycket ni ändå upplevt med tanke på magsjukan!! Fantastiskt med Egypten, skulle gärna åka dit någon gång också. Vi har fortfarande smekmånaden kvar, så vem vet...

kajsalisa - det lät ju inte fel det där med pool. Får masa mig ut till havet i morgon istället, inte så illa det heller.
    Tack för  tumhållningen :) Jag ska hålla tummarna för dig på tisdag, jag hoppas verkligen att det kommer gå lika fint för dig som för alla andra VUL som har varit här i tråden :)
  • rontgensyrran
    acure skrev 2010-06-27 19:31:48 följande:
    Kanske en för intim fråga, men hur gör ni som plussat med sexlivet? Här är vi jätteoroliga att vi ska framkalla ett till missfall om vi har sex, men samtidigt finns lusten hos oss båda kvar, och när jag tänker efter hade vi ju sex när jag var gravid (fast jag inte visste om det ännu).
    Men man läser ju lite överallt att det inte är någon fara, fast på nästa sida läser man att en orgasm kan framkalla missfall osv, att många väntar till vecka 12 innan de har sex igen. Vet inte vad jag skulle göra om vi hade sex och sen får jag missfall igen, då skulle jag tro att det berodde på det och aldrig förlåta mig själv. Samtidigt tycker jag att allt känns annorlunda denna gången, som om att det kommer gå bra liksom, så då borde man ju kunna leva som vanligt också?

Väldigt kluven, tacksam för lite tips och råd hur ni har gjort/gör.
    Jag har faktiskt valt att avvakta med det tills på onsadg efter UL så att jag vet att allt ser okej ut. Min make har väl inte vart lika glad för detta väntandet. Men hade det kommit minsta blödning i samband med sex så hade jag mått så såligt och därför väntar jag hellre och är lugn än att nojja upp mig.
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-06-27 20:01:43 följande:
    *Viftar stolt med mitt graviditetstest*

Hoppas att jag är välkommen tillbaka?
    Lyckades med det mest otroliga, enligt mig själv, att få ett fint Plus dirrket efter MF!

Åhhh vad jag hunnit sakna denna tråden! Idag är BIM och jag plussade redan på BIM-4 men vågade inte hälsa på förens BIM dagen var förbi och det är den ju snart! Ingen som helst skymt av någon blödning ännu så denna gången hoppas jag på att det går vägen!Baby
    Såklart du är mer än välkommen tillbaka, det är ju här du och bebben i magen hör hemma :D

Grattis igen till plusset och glöm inte att skriva upp din på BF listan :)
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-06-27 20:56:24 följande:
    Smålandsjänta; VARMT välkommen tillbaka. Härligt att det gick så fort... Röntgensyrran; fick du tag på någon säng??
    Absolut mannen min slet till sig en i hysterin  bland karlar som bar åt sina gravida tjejer :)
  • rontgensyrran

Vissa jeans med stretch kan jag ha, men de trycker ju på magen.Hela veckan har jag sprungit  runt i mammabyxor så befriande. Men nu är det tillbaka till jobb och de vanliga kläderna, vill ju inte tilldra mig nån uppmärksamhet i omklädningsrummet ;P

Var det inte nån som skulle på ultraljud i dag om jag inte missminner mig. Tumhållning till dig!

• rontgensyrran

Grattis INga76 och grattis Odd!!! Underbart med era juniors. :D

Förhoppningsvis får ni säga grattis till mig sen. Ska ju på mitt KUB om 2 h och är nervös som bara den!!!! Sovit askasst! Och är rädd för att den inte ska ha växt tillräckligt ,att hjärtat inte slår eller att man får dåliga värden på KUB!

Mycket att noja för på en gång. Snart får jag se lilla smurfen iaf. Håll tummarna för mig flickor!
    '
    Kram

• rontgensyrran

Det gick kanon för mig!!! Jättebra resultat på KUB 1:12000, så det var minimal risk. Bebsien låg där inne och sprattlade och såg alladeles perfekt ut! Nytt BF datum så ändrar lite i listan. Nytt UL är den 2 augusti.

{#emotions_dlg.flower} September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower} 
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Bjornis - 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way - 28 december
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79 - 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 - 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)
    Kajsalisa - 31 december (2:a försöket efter MA jan-10)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA)
    toksnippa - 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}

Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 8 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 6 mars (första försöket efter mf juni-10)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma