-
Jag har precis samma effekt av postafen, brukar ta det när jag flyger långt, för då kan jag somna i lugn och ro, vilket jag har svårt för annars. :Dacure skrev 2010-07-16 09:18:40 följande:En annan sak: Postafen är ju sjukt effektivt, tog det häromkvällen när jag mådde så fruktansvärt illa att jag inte kunde sova, men sömn måste man ju ha, och ja Postafen är som sagt sjukt effektivt, somnade som en liten kattunge. Dagen efter däremot var Postafen lika effektiv, kändes som om att jag var en levande zombie hela dagen, helt väck, kände mig bakis och helt snurrig! Ändå tog jag bara en halv. Så nästa gång jag tar det då ska jag må riktigt risigt. Haha. Någon som får samma effekt av Postafen? -
Grattis Bjornis!!! Så härligt!!!!
Jag själv går in i v 16 i dag (15+0) Och ska om lite mer än en vecka på mitt första barnmorsk besök. Ska bli spännande och veckan efter det är det dags för ultraljud igen, hoppas man kan se vad det bli för nåt, är så nyfiken vad det är för en liten krabat som gömmer sig där inne.
Är det nån av er flickor som känner nåt från bebisen, buffar eller så? I några dagar har jag inbillat mig att jag ev känner nåt, men det är troligtvis gaser eller nåt annat. Jag är ju trots allt första gångs föderska.
Ha en kanon dag allihop :) -
ODD, jag hoppas verkligen ditt ex tar sitt förnuft nån gång till fånga. Det finns ingen möjlighet för dem att kanske ha ett sommarlov i Sverige framöver?
Mabaja, du verkar ha haft det rejält tufft när du vuxit upp. Härligt att din man går och funderar och planerar. Det gör även min, han var inte sån under min förra graviditet som slutade i MA.
Shit vecka 30 du har verkligen kommit en lång bit på väg! Jag är i v 16(15+1) idag och tycker att jag kommit långt ;P -
Absolut!!!! Och grattis på din födelsedag. Det var väl idag du fyllde år???? Hoppas du får en riktigt bra present, dvs en sprattlande liten bebis på ett foto :) *håller tummar och tår* kramarSmålands jänta i storstaden skrev 2010-07-19 09:19:18 följande:Idag är det vul 13.30. Snälla håll tummarna för mig!!
-
Då håller jag tummarna även för dig! Kommerinte ihåg, men är det första titten på bebisen?Daniela01 skrev 2010-07-19 09:57:19 följande:jag är så nervös idag... är i v.14+2 och skall göra ul, för att se om allt är okey. Klockan 2 ska vi vara där och det känns som en hel evighet tills dess... I min förra gravid när jag var i vecka 13+ så gjorde jag vul och då såg man att det hade dött, så det är nog därför jag är så här super nervös och orolig och ja.. man bara önskar att allt ska vara bra -
Trevligt att se dig här inne igen Happiness :DHappiness skrev 2010-07-19 11:37:52 följande:Åh vad spännande! Håller tummarna vännen! Lycka till nu! GRATTIS på födelsedagen också!
Kram -
Jag vet inte men jag tyckte min mage dök upp snabbare. Men nu tycker jag den växer lite långsammare igen.kolbodatjej skrev 2010-07-19 16:31:50 följande:hej hej allihopa!
jag har en fråga till er växer man snabbare andra gången man är gravid fast första gången blev missfall? -
ÅHHHHH GRATTIS!!! Denna gången är det minsann din tur. Fira nu ordentligt och försök att slappna av 'massvis med kramar*Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-19 14:34:09 följande:Jag har fått världens bästa födelsedagspresent! Den lever och är 12mm 7+2 och allt såg så bra ut! Vilken lycka! Hon kunde inte alls se vart de bruna flytnigarna kommer frånmen hon sa att de inte kom från fostret iaf! Dagen består nu av en lyckofylla
-
Totalt underbart egoinlägg!!! Låter underbart med hjärtljud! Även jag har under en veckas tid snart inbillat mig att jag också kännt rörelser från bebis :) Om det är gaser eller bebis kan jag inte riktigt svära på. Nu en vecka kvar till Barnmorskebesök och två veckor kvar till ultraljud, jag längtar så!kajsalisa skrev 2010-07-20 16:33:58 följande:Totalt egoinlägg, men jag har en bekännelse att göra. Sa att jag INTE skulle skaffa mig ett Angelsound, men jag fick tag på ett billigt på Tradera och har precis varit på Posten och hämtat ut det. Jag som har varit så nojjig, men nu fick jag höra min bebis hjärtslag. Oj så häftigt!!! Ca 150 slag på en minut räknade jag till. Nu kan jag slappna av dom två och en halv veckor jag har kvar till UL. Har senaste dagarna också känt nåt som skulle kunna vara bebisens rörelser så nu känns allt bara så himla bra... :). Sorry för ego! -
Jag är nu i vecka 16 (15+4). Men enligt KUB 15+3. Så jag myglar än så länge och behåller min dag längre ;Pkajsalisa skrev 2010-07-20 19:45:32 följande:Härligt Röntgensyrran. Det är säkert bebisen du känt. Vilken vecka är du i? Vilket datum har du UL? Jag är 16+4 och har mitt RUL 6 augusti...
Jag har ultraljud den 2 augusti är då 17+2 enligt läkaren. Men de brukar vilja att man väntar till v 18 på mitt ställe jag går på men eftersom det är semestertider och att jag är lättundersökt så gick ddet bra ändå...Hoppas man får se ett litet kön då :)