Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-12-07 09:52:36 följande:
    God morgon vänner.

Eller god och god...jag känner mig lite ur balans idag. Är grinig och trött och känner mig bara så otroligt ofantligt OBEKVÄM. Det liksom kryper i kroppen, i benen och ryggen och ja...obekväm är nog bästa beskrivningen. Spelar ingen roll om jag sitter eller ligger ner...känner mig bara blä

Jaja, slutgnällt. Lillebror lever rövare därinne och det är ju i alla fall mysigt...fast jag kännet hickan under mina revben...har han vänt på sig tror ni?

Hoppas ni andra har en bättre dag idag än vad min började som!

*kram på er därute*
    men vännen då. inte ska du känna dig det.. fast alla har ju sina dåliga dagar, o under mina dåliga dagar så skrev du till mig o muntra upp mig. Du får lyda dina egna goa råd =)

Min bebis hickar långt ner till vänster på sidan. Han ligger med huvudet neråt fixerad. Men bökar en del under höger sida av revbenen när man ligger på rygg... märklig känsla då jag bär så långt ner, så har ja inte upplevt de allt för ofta. =)

KOppla av med en te i soffan och mys ner dig ett tag o känn på lillbebis, för snart kommer han ut till er

*Kram*
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • PåvägMotSyskon

Ni skrev något om fleeceoverall... Ja kommer ju få nångång nu  efter 20,e trooligen  och undrar va man ska ha för overall, köpt 2st olika. Den blåa e ju tunnare mjuk fleece overall. Den under bruna e ju såklart tjockare.. packade i båda... men tror den bruna kanske är mer aktuell om de blir såhär superkallt?! man e ju dålig på detta känner jag.. Men den tunnare varianten kanske är mer aktuell om de blir typ -5 grader som högst ute? de kommer ju en filt utanpå också när man sätter i bebis i bilbarnstolen.

APPROPÅ FYND : den blåa overallen i fleece + bodyn kosta typ 199:- å 80:- normalpris kappahl. Sen va de halva priset. TACK tänkte jag. Sen fick man fylla i papper på nytt kort om man ej hade det, å fick 50:- rabatt, så dem 2 sakerna på bild kosta typ 54 eller 59:- hihi
  • PåvägMotSyskon
    rontgensyrran skrev 2010-12-07 12:21:48 följande:
    Vi fyndar som bara den. Jag fyndade en fleeceoverall till bebisen på tradera. 12:- men 45:- i frakt så det blev sammanlagt 57:- Ska se om jag hittar nån bild på den. Den är rosa och röd randig i strl 56, min svärmor har nämligen sytt en fleeceoverall hon med men i strl 62-68 eller nåt. Kan ju vara bra att ha 2 st ifall det skulle ske nån olycka :) Jag tänkte enbart köra med fleeceoverall, då jag har vinteråkpåse i barnvagnen. Tänkte att det blir nog lite väl varmt annars.

Du har ju två barn sedan innan så nog har du mer erfranehet än mig alltid :D hahahahaaa...
    tack för tjpset =) JO men mina barn e födda på en annan del av året =) eller en i slutet av mars, en i mitten på maj.. å då va de ju inte riktigt samma sak =)))

Nu är de ju en nyfödd o man blir ju så velig... e väl lika velig nästan me pojkarna hihi

Sen tänkte ja mest vägen hem från bb vad som ska på.. har också åkpåse eller heter de mjuklift e APdålig på det där.. men den e lik ODD´s som e stabil me kanter som man kan bära
  • PåvägMotSyskon

Stort grattis till Elias som kommer ut imorgon =) avis är vad man är. Nu vill jag också.. men om 13 dagar så KANSKE dem gör så de sker..

LYCKA TILL IMORGON GUMMAN!!

• PåvägMotSyskon

jobbigt me så lång tid kvar. MEN vi alla har varit där, o tro mig, de går fortare än man tror!!!!

Så njuut nu =)

Ja har 13 dagar till spec mvc tiden då vi ska kolla tillväxt + hinnsvepning som kan göra så bebis kommer, de gjorde de sist =)  Men annars har jag 24 dagar till mitt riktiga bf

• PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-07 19:16:10 följande:
    ååh det var ju nära va kul haha men kan du danska ? inte jag haha bara liiiite
    Åh jag se så nervös tror fortfarande inte jag har fattat men det slår nog till när vi åker Tungan ute

Ska se till att ge er massa kort och sen berätta vikt o längd på denna lilla kille
    Vi höses i kväll men vi hörs sen igen på Lör-Sön men iaf 100% på måndag
    KOmmer sakna dig nu när du ska in imorgon. men de kommer gå superbra och han kommer va danmarks sötaste kille imorgno som tittar ut

Hälsa sambo din grattis i förskott, o grattis till dig med såklart till imorgon när han kommer ut.. glöm inte BILD på mms.. hihi, LÄNGTAR =)  när du känner dig okej =)))
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-08 06:35:56 följande:
    Påvägmotsyskon:
    Du ska inte känna dig ensam kunde tagit denna dag till dig men nu går det inte men jag e nu liiiiite nervös snart e det din och ALLAS tur här inne att uååleva detta jag idag kommer att uppleva
    KÄRLEK för första gången jag träffar honom !!

Tack alla nu e jag uppe och ska ta ett bad och fixa till mig kram på er alla
    Mm du har helt rätt, men nogär det ett känsligt ögonblick... =)) LYCKA TILL VÄNNEN!!! längtar efter å få se honom =))

Kraaaaaaaaam!!!!!!!!!!
  • PåvägMotSyskon

nu har du honom hos dig! tänk, mellan kl 10-11 så kommer han ut, och nu 40min senare så finner du dig i drömmarnas landHjärta ååå vad mysigt... Saknar dig vännen.. Kommer inte ihåg om du skrev att ni kunde ha internet till laptoppen.. någon som vet hur de blev me de?? Hoppas på det!!

• PåvägMotSyskon
    Lallan skrev 2010-12-08 19:19:49 följande:
    Hoppas att allt gått bra för 2(3)barnsmamman idag

Här är mina små troll, pojken till vänster och flickan till höger. Vi kämpar på för att få dom att gå upp i vikt. Idag är dom 6 dagar gamla men ligger under födselvikten. Förhoppningsvis har det börjat vända men det lär behövas några fler sömnlösa nätter innan man kan slappna av.

men herregud lallan.. hur kan man skapa så fina barn??? visst är de fantastiskt vad vi bär på??!!!

ammar du bara eller ger du ersättning något som komplitering?

med min första son så fick han komplitering amning+ersättning för han va så stor när han föddes, men med tiden så kunde ja bara amma.
    Dem kommer öka snart, amma på så gott du kan, s ordnar det sig
  • PåvägMotSyskon

tjohoo nu är (3)barnsmamma hemma igen =))) NU vet jag vikt o längden på hennes stor/lill-kille men ja överlåter de till henne o säga
    Ska se bild på lillgodingen snart, bara hennes dator slutat krångla Solig känns som julafton.. å då har jag kvar min busbebis som kommer snart

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma