Plus igen efter mf/ma
Idag har jag varit hos barnmorskan. trotts att gårdagskvällen slutade me spyor från både lillebror som skrek o spytt hela sängen, o duschat flera gånger på kvällen.. så sluta de inte där, utan storebror ropa på oss båda, o spytt i sin säng också... SUCK, tvätt till BERG........! Så sambon tog vab dag o va hemma med mig, hade ju bm besök (samt borttagning av stygn idag av minstingen som slog sin panna på stolarna i köket
Så ja kunde ju inte göra nått om inte han va hemma (ska iväg senare för stygnbortagning till minstingen.)
iaf så prata jag med min bm om just va spec mvc sagt om hinnsvepning + tul och hon sa att ja fick fråga bm om hon utförde de, då kan ju hon göra det.. om inte så kunde hon skicka remiss så ja får tid innan helgen(lär de bli då ja hade tid för tul+hinnsvep på måndag. Väl därnere så kolla vi blodtrycket, hon sa inte va de låg på men antar bra =) och kände på magen växt 1cm, till 35 nu (hon klämde liiiiite på magen innan men gjorde hjärtljudkollen direkt, o då avbröt klämande) 152 slog de (aldrig legat över 150 me nån av graviditeterna
så ja skoja o sa att de kanske fanns chans för flicka ändå
O appropå min fråga om hinnsvepning så sa hon att jobbat på förlossningen så de skulle inte va nå problem, o mena på att hon kunde känna... tänkte mig då se om ja va gynsam, men de va ju lite mer än så hon gjorde
så hon utförde hinnsvepningen redan idag!
och fick en tid på torsdag om 2 dagar, ifall de inte startat av det. =))) sen blir de väl mån tiden om de inet funka på torsdag.. =)
nu blev ja nervös.. ska de starta som sist, så får ja bebis på torsdag... *chockad men otroligt spännande*
de va lite av dagen hittills för mig. =)
HOppas ni andra mår bra och grattis till allt nytt som hänt (positivt) te x under 100 dagar sträcket osv ![]()