• Cat79

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-11-14 21:59:40 följande:
    Ja verkligen! hade gärna sett dem irl. Men hon som har honan bor i Växjö. Så Stig var där på en "kärleksweekend". Stig är ju en devon rex vilket är en lite mindre ras, så de här småttingarna måste vara rejält "pluttiga" Skrattande
    Det kan ju jag göra som bor i Växjö :) Nej vi ska inte ha några husdjur, är lite allergisk mot katt tyvärr.
  • Cat79

Rontgensyrran: Då var även din bebis runt 2 kg på TUL. Jag var i v 32+1 när det gjordes och som du skrev så hamnar säkert liten på ca 3500 g.

Kajsalisa: Stor kram till dig, skönt att du känner dig bättre! I denna tråd får man vara både negativ och positiv. Mysigt med babyshower. Om du orkar baka så finns det goda matmuffins eller småpajer eller tunnbrödsrullar med gott innehåll (skagen el tonfiskröra?). Du hittar säkert på nåt.

Lallan: Inte länge tills du har tvillingarna hos dig, mysigt!!

Har inte läst på så länge och orkar inte heller kommentera allas inlägg.

Ego: Helt sjukt att man har gått 33 fulla veckor.... imorgon är det BM som gäller så vi får hoppas alla värdena är lika bra. Det är inte klokt vad bebis grejar i magen :) ibland lite för bra. Har mått så bra hittills men nu börjar det kännas lite i rygg samt lite i bäckenet men det är ju inte konstigt.

Kram till er alla och extra stor till er som inte mår så bra!

• Cat79

Odd: Fina bilder på er lille pojk och kul med vagnen!
    Muffe80: Jag tycker att jeans med mudd över magen är skönare och då håller det ihop lite mer om det syns vid sidorna om magen. Ja tiden går fort, snart spännande RUL!

Ego: Var hos BM idag v 33+4, 10 kg upp totalt, magens mått 30 cm, blodtryck 120/80 och bebis hjärtslag 138. Som sagt så är allt som det ska - underbart!

Vill lägga upp min fina bild från TUL men det går inget bra att fota på kortet :(

• Cat79

Muffe80: Du ska stolt visa upp din lilla kula på magen. Ha en tajt tröja och kjol på kalaset. Vänta bara några veckor så kan det smälla till och det händer massor med magen.

Mabaja: Tråkigt med krångel med vagnen.... Kan inte tänka mig att du har stor mage kvar och som sagt du fick en dotter för några veckor sedan. Stor kram till dig.

• Cat79
    kajsalisa skrev 2010-11-18 20:49:12 följande:
    Se där Påväg, du ligger ju också lika med mig och Cat. Jag ska till bm igen om en vecka, 34+5 då. Ska bli spännande att se skillnaden på bara några veckor. Tycker jag har växt sjukt mycket senaste veckorna...
    Ja lite roligt att vi är så lika och har mått så bra. Undra om vi får samma kön med?
  • Cat79
    kajsalisa skrev 2010-11-18 20:57:35 följande:
    Vet ni (Cat och Påväg) vad ni väntar? Om inte, någon känsla? Jag har trott hela tiden att vår är en kille... Såg att vi har bf den 31, 1 och 2...
    Komiskt att vi har BF 31, 1 och 2. Undrar om det blir bebis 2010 el 2011??? Har haft en känsla att det är en tjej men sen har det ändrats lite då och då, är så nyfiken vem som är i magen? Vi måste verkligen ta tag i namnfrågan och då blir det ju att ha för båda könen.
  • Cat79

2 barns mamma84: Grattis på din dag! Hoppas den har varit bra.
    Pancakes: Kan tänka mig att det var en omställning att komma hem till detta skitväder. Skönt att du mår bra o att ni haft det bra.
    Mabaja: Förstår att det är lite ensamt i andra tråden men inom kort är vi många där Flört
    Det är en spännande vecka med RUL för muffe80 och miracles.
    Lallan: Inte långt kvar nu..... spännande!

Finns säkert många jag borde kommentera men minnet är kort och orkar ej gå tillbaka i tiden....

I helgen var vi barnvakt åt min sambos brors barn 5 och 8 år. Vi var på ett lekland i några timmar o vadå trött sen... knappt sett så många barn på ett o samma ställe. Nu till helgen blir det att umgås med syrrans barn 2,5 o 5,5 år och lär vara trött efter det med.

Imorgon är det vår första träff på föräldrargruppen.
    Kram på er!

• Cat79
    Tejj skrev 2010-11-23 16:12:58 följande:
    Tittar in o hälsar på alla gamla o nya vänner...
    Tog en paus från FL ett tag... men nu är jag tillbaka igen, med ett stort fett Plus  Skrattande 
    Vågar dock inte ta ut nåt i förskott än, är bara i vecka 5+6 så än så länge väldigt tidigt..... mår bra, inge trött eller illamående.... bara ömma bröst o "mens"värk i magen!!!

Hur går det för er andra? Många som kläckt ut sina små nu då förstår jag??? Va mysigt... o alla ni andra som har magar att gå runt o skryta med.... avis på er med.... Flört får verkligen hoppas att mitt lilla pyre stannar kvar denna gång!!!!

Håller mig nog mer aktiv i den andra, "gamla" tråden ett tag till.... innan jag varit på några UL o blivit mer säker på att allt står rätt till...

Kram så länge
    Stort grattis! Denna gången går det bra och du vet var vi finns när du känner dig redo för att komma hit igen. Kram
  • Cat79

Havsklippan: Jag hoppas allt ordnar sig till det bästa. De vill nog bara ta det säkra före det osäkra och det kommer att gå bra. Tänker på dig. KRAM

Muffe80: Grattis till lyckat RUL! Underbart! Nu väntar vi med spänning på Miraclee.

Kajsalisa: Förstår om du fick smått panik när du försov dig.... inte illa att du kom i tid ändå. Jag ska inte till BM förrän 7 dec (nästan 2,5-3 v sist blir det då). Vi får se om våra värden fortsätter jämlikt och inom en kort tid vet vi vad vi väntar för kön.... så nyfiken vem som är i magen.

Ego: Det känns verkligen att man är i slutet.... jobbar 2 veckor till och sen får man se hur länge man blir ledig innan bebis kommer. Har så ont nere i bäckenet samt lite i ryggen när jag jobbat en hel dag men detta är väl helt normalt när man gått så långt.... Har ju inte haft några krämpor förrän nu.

Kram på er alla och sorry om jag ej kommenterar alla.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma